Nieuwe functionaliteit voor Techniek forum

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.916
4.146
De Betuwe
Het forum Techniek, vragen en opmerkingen is hartstikke handig. Je stelt een technische vraag en vaak krijg je meerdere antwoorden.
Maar wat is nou het juiste antwoord? Die vraag is soms lastig te beantwoorden. Dat vinden wij als crew niet alleen, ook onze bezoekers zoeken regelmatig naar een oplossing.

Om die reden hebben we een nieuwe functie toegevoegd, simpelweg genaamd "Beste antwoord".

Elk bericht heeft een nieuwe knop genaamd
De topicstarter ziet een knop "Beste antwoord":
beste-antwoord.PNG


Als de topicstarter zijn/haar keus heeft gemaakt zal bericht krijgt een groen kleurtje krijgen en bovenaan het topic wordt aangegeven welk bericht is gekozen als beste antwoord:
beste-antwoord2.PNG


Het is nog een test. Na een paar weken evalueren we dit en bepalen we of het een permanente functionaliteit gaat worden of niet.


Uiteraard horen we graag wat jullie er van vinden!
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk kan alleen de TS het beste antwoord kiezen?
Edit: oh niet dus. :P
 
https://www.motor-forum.nl/threads/beleid-in-techniek.420566/#post-28108519
- vaak is het best zoeken naar het juiste advies tussen al het offtopic en slechte adviezen. Vooral voor nieuwe users. Soort van moderatiesysteem voor users. Posts zijn te beoordelen. Na een x aantal + of - wordt de post extra zichtbaar (met het goede advies). En posts die niets met de vraag te maken hebben worden onzichtbaar tenzij je er op klikt.
TS ziet direct wat nuttige informatie is.
teveel lolbroeken die lolbroeken posts kudo's geven en teveel mensen die de ballen verstand ergens van hebben die iets plussen wat nergens op slaat

Eventueel hier een 'bijdrage score' aan vast hangen. Want wat namen roepen wie verstand van techniek heeft lijkt mij niet de beste manier.
Ik denk dat er alleen geplust mag worden door mensen die er bewezen verstand van hebben.
 
Het lijkt er op dat de rechten voor deze functionaliteit nog niet bij iedereen zijn doorgevoerd. Ik draai nu een script die dat zou moeten fixen, dat gaat wel even duren voor het klaar is...
 
https://www.motor-forum.nl/threads/beleid-in-techniek.420566/#post-28108519

teveel lolbroeken die lolbroeken posts kudo's geven en teveel mensen die de ballen verstand ergens van hebben die iets plussen wat nergens op slaat


Ik denk dat er alleen geplust mag worden door mensen die er bewezen verstand van hebben.

Dat lijkt me een slechte ontwikkeling! er zijn namelijk zat andere gebruikers die nuttige bijdragen leveren maar geen "steeksleuteltje" hebben.

Dat er lolbroeken tussen zitten klopt, maar we kunnen ook met z'n allen mensen er op aanspreken als er teveel geouwehoerd wordt in het techniek gedeelte.
 
Dit zie je op meerdere fora's en werkt wel prettig, hoef je ook niet het hele topic door te nemen als je via de zoekfunctie een topic vindt met meerdere pagina's.

Een paar mensen aanwijzen die voor rest gaan bepalen wat de beste oplossing is staat hier garant voor een hele hoop gezeik en onnodige discussies.
 
doordat dat de rest van M_F meer een sociaal platform is krijg je Hoogste waarderingsscore

Nu zijn daarvan een aantal gebruikers ook posters in tech. Leuk als hun vriendjes de BS gaan plussen. Poll fucken is best een leuke troll bezigheid hier
 
Dat zal wel meevallen want het waarderinggsysteem werkt dmv de "like" knop.
Ik denk dat mensen de knop "beste antwoord" niet zomaar in gaan drukken omdat de reactie van iemand is die ze kennen of vriendjes mee zijn.
 
Dat zal wel meevallen want het waarderinggsysteem werkt dmv de "like" knop.
Ik denk dat mensen de knop "beste antwoord" niet zomaar in gaan drukken omdat de reactie van iemand is die ze kennen of vriendjes mee zijn.
we gaan het zien, ik hoop dat ik ongelijk heb
 
Het werkt denk ik wel goed tegen schreeuwers, die steeds zichzelf herhalen.
 
... er zijn namelijk zat andere gebruikers die nuttige bijdragen leveren maar geen "steeksleuteltje" hebben.
:^
Dat er lolbroeken tussen zitten klopt, maar we kunnen ook met z'n allen mensen er op aanspreken als er teveel geouwehoerd wordt in het techniek gedeelte.
En ook hier :^
En dat is de reden dat ik "techniek" minder leuk ben gaan vinden. Dat niet alle antwoorden evengoed zijn is logisch, maar het gebeurt te regelmatig dat een vraag gesteld wordt (door de TS of door iemamd anders ergens in het topic), die dan door anderen (ja, ook door sommige "steeksleutel-statutigen"), in het belachelijke getrokken worden, omdat je "dat toch had moeten weten". En dat is jammer, want daarvoor heb je nu eenmaal "techniek", want niet iedereen weet alles.

Maar ondanks dit alles denk ik dat het volgende ...
Dat lijkt me een slechte ontwikkeling!
Toch niet opgaat, ik denk dat het juist daarom een goed extraatje kan zijn.
 
Het technisch beste antwoord op een vraag zou kunnen zijn dat er onderdelen vervangen moeten worden door een monteur tegen hoge kosten.
Het financieel beste antwoord op een vraag zou iets heel anders kunnen zijn en toch een bevredigend resultaat geven.
 
Het technisch beste antwoord op een vraag zou kunnen zijn dat er onderdelen vervangen moeten worden door een monteur tegen hoge kosten.
Het financieel beste antwoord op een vraag zou iets heel anders kunnen zijn en toch een bevredigend resultaat geven.
Hangt natuurlijk af van de context.
Van de achtergrond van de vraagsteller bijvoorbeeld.
En van de omstandigheden.

Stel, ik hoor geratel, en weet niet wat het is, en open een topic met een vraag daarover, is het voor mij niet het beste antwoord om te zeggen dat ik mijn motor moet binnenbrengen om de nokkenaskettingspanner te laten vervangen. Dat zou wel weer een beste antwoord kunnen zijn voor iemand die niet technisch aangelegd is, en dat beter niet zelf doet.

Ik ben technisch aangelegd, ik kan dat zelf wel, eens ik weet hoe, wat en waar enz.

Maar stel dat ik door bepaalde omstandigheden te weinig tijd heb, haast en spoed is zelden goed, dan kan het ook voor mij beter zijn de motor toch maar weg te brengen en eventjes de auto of OV aanspreken voor woon-werk, of indien beschikbaar, een vervangmotor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan