Nieuwe motor gelijk op de testbank?

paashaas

MF veteraan
28 aug 2003
1.524
1
Vught
Wat zou de beste volgorde zijn?
Motor met 0 op de teller:
Inrijden zonder volledig uitlaatsysteem, dan wisselen en op de testbank?
OF
Meteen uitlaat vervangen bij aflevering, daarna inrijden en daarna pas op de testbank?

Leverancier van uitlaatsysteem zegt: special developed mapping is recommended,
Dealer zegt: niet nodig.
 
Eerst rijden, dan voel je het verschil na aanpassen het beste en weet je dus waarvoor je hebt betaald. Op technisch vlak weet ik het zo 1 2 3 niet.
 
circuitmotoren die geprepareerd worden zoals bij ahnendorp tuning, zonder kenteken, zullen toch echt op een dyno ingereden worden.. Misschien wel geen hele middag dan, maar er zal ongetwijfeld een aantal hittecyclussen gemaakt worden.
Circuitmotoren zijn geen motorfietsen, maar racemachines.
Je gaat ook niet met racebanden zonder DOT op straat rijden, als je enig verstand hebt.
 
Het ging niet over banden maar over het inrijden van de motorfiets. of het nou een racemachine is of niet...
Die vergelijking met banden was om het aanschouwelijk te maken dat dingen die je met een racemotor doet niet noodzakelijkerwijs het beste zijn voor gebruik op straat. Het inlopen van de zuigerveren, wat het belangrijkste is, is overigens in 15 tot 20 minuten gebeurd.
 
Met mijn racers was het gewoon inrijden op de testbank (motoman methode) en dan uitlaat wisselen, powercommander plaatsen en wederom de testbank op om hem af te stellen. Dus voor op straat, gewoon orgineel inrijden en daarna full system en afstellen.
 
Die vergelijking met banden was om het aanschouwelijk te maken dat dingen die je met een racemotor doet niet noodzakelijkerwijs het beste zijn voor gebruik op straat. Het inlopen van de zuigerveren, wat het belangrijkste is, is overigens in 15 tot 20 minuten gebeurd.

Bij een scheepsmotor zeker?, met 200 omw per minuut, bij een motorfiets duurt het dan 20 seconden. :+
 
Matriaal spanning iemand daar al eens van gehoord misschien de 4 cylinder motor van BMW met meer dan 1000 pk die werd gebouwd uit oude motoren .
Omdat daar geen matriaal spanning meer inzat.

natuurlijk is het allemaal wat overdreven voor normaal gebruik maar gewoon mee rijden en dan je pijp er onder laten zetten.
Wil je echt weten of je pijp zoveel uitmaakt ga dan aub naar een echte specialist die ook je uitlaatgas meet incl de temp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan