Voorband is net nieuw, heb ik nog geen 3.000 mee gereden. Klauw zit idd. aan de voorvork vast (zelfde remmen als op bijv. op de R6)hooguit dat je band opnieuw moet worden gebalanceert.. niet egaal gesleten..
Remklauw zit toch aan je voorvork?
Voorband is net nieuw, heb ik nog geen 3.000 mee gereden. Klauw zit idd. aan de voorvork vast (zelfde remmen als op bijv. op de R6)
Ik heb me vandaag laten vertellen dat m'n 'wiebelende' voorwiel kan komen door versleten rubbertjes in de remklauw. Heeft iemand dit al eens eerder gehad/gehoord? (Ik zou ze alle 8 moeten vervangen voor totaal € 80,-)
Die heeft er wel even snel naar gekeken.Op woensdag 15 mei 2002 08:49 schreef roestendoenze het volgende:(Heeft die rubbervervang adviseur gedegen onderzoek gepleegd? Of is 't een schot voor de boeg?)
Dis is leuk verzonnen, maar complete onzin.Ik heb me vandaag laten vertellen dat m'n 'wiebelende' voorwiel kan komen door versleten rubbertjes in de remklauw. Heeft iemand dit al eens eerder gehad/gehoord? (Ik zou ze alle 8 moeten vervangen voor totaal € 80,-)
Remblokken lopen bijna altijd aan, niks aparts aan dus.Het is vooral bij de rechterbochten, dan lijkt het alsof m'n wiel schud/wiebelt (alsof er speling zit in de lagers). En als m'n voorwiel vrij draait hoor je het aanlopen van de remblokken en na 1/2 omwenteling staat het wiel stil. De remschijven worden overigens niet heet na een stuk gereden te hebben.
Dan is 't aanlopen waarschijnlijk niet zo erg.De remschijven worden overigens niet heet na een stuk gereden te hebben.