Nieuwe SV650S Deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben inderdaad ook blij dat het PAIR systeem bij mij eraf is. Ik dacht dat die knallen (IEDERE keer bij gas los onder de 4500 toeren) kwamen doordat mijn motor te arm stond, maar dat kwam dus door het PAIR systeem.

Vanmiddag is mijn WP shock trouwens afgesteld door de mannen van Hyperpro (ik had daar een infobijeenkomst van mijn Race Academy circuitdag). Rijdt nu nog beter dan voorheen! Absoluut een flinke, maar een zeer, zeer nuttige investering geweest. Heerlijk!!! *O* *O* *O* *O* *O*
 
Ik lees dit berichtje een beetje laat en zonder te spammen... :P .. heeft Bruggeman vandaag de Suzuki-dagen met hoge inruil en kotingen..

Tis nu helaas al half zes ,dus wel al afgelopen, maar ik heb horen zeggen dat Suzuki zijn positie op de markt wat wil versterken en dus wat meer doet dan andere merken...

Hun hebben er aardig wat staan en ik zie dat je uit de buurt komt, dus wat let je
O-)

Ik had het inderdaad al gehoord, maar moest helaas werken '( . M'n pa is wel geweest, hoorde van hem dat er maar bar weinig SV's te koop stonden. 1 of 2 had hij het erover.

Dinsdag ff langs, ff zitten op een naked, kijken hoe dat zit.
 
.... klappen :r zat...?

ik doe het er af en toe echt om, kan der ook niks aan doen :+ ik lijk af en toe wel een klein kind 8-)

Haha, geloof me, als je elke keer bij gas los in welk toerental en welke situatie dan ook de pleuris los breekt in het uitlaatsysteem wordt je het absoluut wel een keertje zat hoor ;)

Overigens heb je er met het originele uitlaat totaal geen last van, maar goed, daar komt ook uberhaupt totaal geen geluid uit :r
 
af en toe een klap uit je uitlaat is wel grappig zeker als je langs een terrasje afrijd }) .maare als dit altijd is dan wordt je er erg moe van plus je helpt je demper naar de klote en da's nou net niet de bedoeling.
 
af en toe een klap uit je uitlaat is wel grappig zeker als je langs een terrasje afrijd }) .maare als dit altijd is dan wordt je er erg moe van plus je helpt je demper naar de klote en da's nou net niet de bedoeling.

Gelukkig is de diameter van m'n demper evengroot als de bochten tussen m'n demper en de voorbochten :P Dus zonder Db killer erin valt het wel mee ;)

Nou moet ik zeggen dat de Db killer een beetje een rare pijp is die voor heel veel tegendruk zorgt, dus die ga ik waarschijnlijk nog wel wat modificeren dat 'ie bij klappen de lucht wat makkelijker laat doorstromen. Dat er dan met Db killer erin meer geluid is is alleen maar mooi meegenomen :P Zolang het maar binnen de grenzen blijft van het betamelijke blijft voor controlles zoals bij de TT en in Duitsland :P :+
 
Bij laat die alleen een zwaar geschutssalvo horen tussen de 3500 en de 4500 toeren met gas los.

Super gaaf :} Mijn kameraden vinden het ook allemaal super. :9
 
Zolang het maar binnen de grenzen blijft van het betamelijke blijft voor controlles zoals bij de TT en in Duitsland :P :+

Ik heb laatst een stuk gelezen in de Motor Magazine dat het bekeuren voor een te luide motor erg moeilijk te realiseren is. Het'zit 'm vooral in de omstandigheden waaronder het geluidsniveau gemeten moet worden om tot een onbetwistbare uitspraak te komen. De motor mag bijvoorbeeld in een straal van 3 meter niet omgeven worden door geluidweerkaatstende objecten (zelfs geen stoeprand) en het omgevingsgeluid moet minstens 10 dB lager zijn dan het te meten geluidsniveau. Dan ga je dus niet langs de weg staan meten :9 , maar zal je naar een speciaal terrein of iets dergelijks moeten. Dat is lastig en tijdsrovend voor de heren in blauw, dus wordt weinig gedaan.

Wat wordt dan wel beschouwd als geluidsoverlast? Bijvoorbeeld het gas geven tijdens stilstand (toch wel jammer als je stil in een tunnel staat :9~ ) en het onnodig lang doorrijden met te hoog toerental, waardoor de motor natuurlijk meer geluid produceert.

Let wel: als de politie voldoende kan aantonen dat de uitlaat van een niet goedgekeurd type is of dat er met het uitlaatsysteem is geknoeid, dan kan zonder een gluidsmeting worden vastgesteld dat er sprake is van onnodig geluid.

Volgens mij valt het allemaal wel mee. Ik heb iig dit weekend ook de tweede dB killer uit de blueflame gehaald. Smullen! :9 Het is je eigen keuze om volgas in 3 langs een controle te rijden of effe de koppeling in te trekken..
 
Bij de TT of andere grote motorevenementen zou ik toch de db killer erin doen. Ik ben al eens bekeurd daarvoor en dat is toch zonde geld. Dus voor aankomend weekend heb ik de db killer er alvast ingedaan.
 
Zoefzuki, kan je me mischien vertellen waar dat stekkertje voor die koplamp zit bij de SV? Ik heb die kleine zijpaneeltjes even open gehad, maar daar zie ik niets zitten!? Of heb je de bolletjes eruit gehaald ofzo? Sorry dat ik zo lastig ben hoor... :o
 
Bij de TT of andere grote motorevenementen zou ik toch de db killer erin doen. Ik ben al eens bekeurd daarvoor en dat is toch zonde geld. Dus voor aankomend weekend heb ik de db killer er alvast ingedaan.

donderdag's en vrijdag's kun je de db-killer er wel indoen.
Zaterdag is het toch te druk om te controleren, dan kun je dat ding wel thuis laten.
 
donderdag's en vrijdag's kun je de db-killer er wel indoen.
Zaterdag is het toch te druk om te controleren, dan kun je dat ding wel thuis laten.

Ook als je enigzins vroeg gaat? Ik vertrek half zeven vanaf de BP voorbij de Brienenoordbrug op de A20 ri Gouda. Dus waarschijnlijk zo ergens tussen acht uur en half negen in Assen.
 
Ook als je enigzins vroeg gaat? Ik vertrek half zeven vanaf de BP voorbij de Brienenoordbrug op de A20 ri Gouda. Dus waarschijnlijk zo ergens tussen acht uur en half negen in Assen.



Op zaterdag? Ik vertrek zelf om 7.00, maar voor mij is het maar een uurtje rijden. Maar ik doe deze dag de db killer er niet in. Vrijdag zal het ook wel rond die tijd vertrekken zijn, maar daar moet ik nog effe over nadenken of ik de killer erin doe. Als je een beetje rustig rijd, dan moet dat denk ik wel goed gaan.
 
Ik zou nog ff moeten kijken of ik er een killer in stop zaterdag...
Misschien wel goed idee.. zou de eerste keer zijn met deze uitlaat dat ik de dempers erin stop.. :P
Hij maakt wel heel erg hard lawaai.. maar stond vandaag nog naast 2 polities (op de motor) maar die vonden het wel erg lekker geluid, dus maar ff het gas wat verder open gedraaid :9
 
Ik heb nog nooit iemand horen klagen over mijn uitlaat. :) *O*

Zelf heb ik wat ondernomen aan mijn taartschep en daar in de plaats voor een kentekenplaathouder gemonteerd. :)

Voor:
1.jpg


Na:
3.JPG


2.JPG


De kenners zien meteen dat dit de "ebay" kenzeichenhalter is en ook dat daar het wel bewuste "gat" daarbij hoort. -O-
Zelf wil ik daar iets voor maken een net afdekplaatje en dan afkitten maar ik wil toch even horen van anderen hoe die dat "opgelost" hebben. O-) ;)

Ps. dank aan mijn broer ( de sleutelfreak ) zijn hulp. ;) :W ( als tie dit leest O-) )
 
Ziet er goed uit Strifer! :} Ik heb nog wel een malletje voor je voor een afdekplaatje. Ik denk dat dat heel aardig gaat passen met dit kentekenhoudertje! Ik heb zelf namelijk ook een afdekplaat gemaakt, maar dan mijn kenteken en knipperbevestiging eraan vast gemaakt.
 
Ziet er goed uit Strifer! :} Ik heb nog wel een malletje voor je voor een afdekplaatje. Ik denk dat dat heel aardig gaat passen met dit kentekenhoudertje! Ik heb zelf namelijk ook een afdekplaat gemaakt, maar dan mijn kenteken en knipperbevestiging eraan vast gemaakt.
Gheheh tnx :) hij begint te worden zoals ik em wil hebben. 8-)

Van welk materiaal heb jij een afdekplaat gemaakt ? Ik zit te denken om een perspex afdekplaatje te maken en daarvoor de taartschep als "meetmal" te gebruiken.
 
Ik heb gemaakt van 2 mm aluminium, maar wellicht dat 1 mm aluminium ook werkt. Bij mij ligt er een knap zwaar slot in de buddy, dus ik vond 2 mm iets safer. ;)

Maare, kijk anders eens in mijn foto gallery (zie homepagelinkje) om te zien wat voor plaatje ik gemaakt heb. Als je dan die kentekenhouder eraf denkt kan je het zaakje volgens mij zo 1 op 1 erop monteren.
 
Ik heb gemaakt van 2 mm aluminium, maar wellicht dat 1 mm aluminium ook werkt. Bij mij ligt er een knap zwaar slot in de buddy, dus ik vond 2 mm iets safer. ;)

Maare, kijk anders eens in mijn foto gallery (zie homepagelinkje) om te zien wat voor plaatje ik gemaakt heb. Als je dan die kentekenhouder eraf denkt kan je het zaakje volgens mij zo 1 op 1 erop monteren.
Ik zie het inderdaad, ik neem het mee in een brainwave sessie.

Was ook even zo vrij om verder te neuzen op je gallery, gaaf hoor zo'n volledige kuip erop. :o :}

Edit: Je hebt er wel een soort van foam / schuim tussen gedaan, dan zou 1 mm bij mij zeker wel volstaan.
 
Ik zie het inderdaad, ik neem het mee in een brainwave sessie.

Was ook even zo vrij om verder te neuzen op je gallery, gaaf hoor zo'n volledige kuip erop. :o :}

Edit: Je hebt er wel een soort van foam / schuim tussen gedaan, dan zou 1 mm bij mij zeker wel volstaan.
Klopt ja. De kont loopt ietsje rond zeg maar en je moet de plaat dus enigzins meebuigen in de vorm van de kont. Maar de kans bestaat dat je de lak dan beschadigd en dat wilde ik niet. Vandaar het foamband, maar de plaat zou weer even opnieuw doorgebogen moeten worden.
 
Zoefzuki, kan je me mischien vertellen waar dat stekkertje voor die koplamp zit bij de SV? Ik heb die kleine zijpaneeltjes even open gehad, maar daar zie ik niets zitten!? Of heb je de bolletjes eruit gehaald ofzo? Sorry dat ik zo lastig ben hoor... :o

Ja erg lastig ben je wel :Y Maar die stekkertjes moeten toch geen probleem zijn :? Ik als vrouw kan ze nog vinden :Y Als ik het goed heb gewoon in het ronde gedeelte (direct achter de koplampen) De stekker heeft drie uitsteksels (of hoe heet dat??) Trek gewoon wat los en je ziet vanzelf of het de koplampen zijn, je moet ze er natuurlijk wel weer goed in doen :+
Succes in ieder geval.
 
Omdat het hier zo stil is heb ik ff een filmpje geupload...
Een wheelie vanuit z'n 2.. (met koppeling)
Wheelie (+/- 3MB)
-klik op de link
-op de nieuwe pagina scroll je naar beneden. Klik daar op Free.
-scroll daarna weer naar beneden en daar staat hoeveel seconden je nog moet wachten voordat je kan downloaden. De link om te downloaden komt vanzelf onderaan te staan (ipv het tellertje)

Ik heb wel zin in de TT zaterdag.. alleen niet in het weer wat ze voorspellen.. 90% kans op regen B|
Ik doe overigens denk ik maar wel de dempertjes in m'n uitlaat...
 
Je trekt je koppeling eventjes in wanneer die in z'n 2 zit :? Ik dacht dat te zien/horen.

Gister toevallig in z'n 1 puur op gas me voorwiel een klein stukje opgetild maar ja wheelies maken is niet mijn ding, ziet er wel geinig uit. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan