Nieuwe SV650S deel VI

iedereen super bedankt voor het opmerken van het blok aan de motor.

ik heb zonet contact gehad met de dealer. hij ontkent niet dat er een ander blok onder is gekomen en vertelde mij zelf dat het vorige blok inderdaad de drijfstang door het blok was geboord. ik had nu de eigenaar aan de telefoon maar hij heeft mij zelf de motor niet verkocht maar vond het slecht van zijn medewerker dat dit niet mede gedeeld was.

nu het vervolg ik kan nog van de koop afstappen maar hij gaf me de volgende informatie over het blok wat er nu onder zit:
het is wel het nieuwe blok wat er onder zit met injectie alleen zijn er zwarte dekseltje aan de zijkanten op gekomen ipv de zilveren. verder zat er een kleine storing in het blok die hij er uit heeft laten halen bij hoegee suzuki en die zeiden dat het wel het nieuwe blok was en dat het blok verder ook goed was. hij kan mij ook aantonen op papier dat het blok 21000 km gelopen heeft. verder krijg ik op het blok 6 maanden garantie omdat hij er gewoon zeker van is dat het blok 100% goed is. wat de oliekoeler betreft zei hij dat die er gewoon niet opzit maar nogmaals dat het wel gaat om het nieuwe blok.

dit is dus nu hoe het zit wat denken jullie ervan. lijkt het allemaal goed te zijn nu en kan ik de koop door laten gaan of zou ik hem afkappen en opnieuw gaan zoeken?
de prijs van de motor was zeer scherp en voor dit geld krijg ik niet weer een sv uit 2004 denk ik

Niet doen! :N

Gewoon een andere zoeken, ik zou het vertrouwen in die zaak nu kwijt zijn.
Ook idd het "er gewoon niet op" zetten van de oliekoeler voelt niet goed.

En ook bij verkoop heb je wat uit te leggen en zal een eventuele motorzaak zeker niet zo reageren als de zaak nu doet. Zijn belang is verkopen, verkopen.

Jou belang is een goede motor voor nu en in de toekomst.

Dus laten staan is mijn advies.
 
ik zie dat jij een GSX-R voorvork hebt, hoe anders stuurt dat? en hoe lang/kost die ingreep?

Stuurt goed, wel even wennen. De vork is stabieler, stugger en strijkt de oneffenheden in de weg beter weg. Voordeel is ook de betere remmen, hij remt nu eens zo hard.

De kosten kunnen hoog oplopen, hangt er allemaal af wat je wil en of je het zelf kan.
Mijn voorvork komt van een K6 met 10000km gelopen was een jaar oud toen ik hem kocht. maar je kunt ook een ouder type voorvork pakken.
Kijk even op deze site voor meer info over dit onderwerp, staan diverse topics over.
www.svrider.com
 
Over 'mishandelde' blokken gesproken, deze wil ik jullie niet onthouden..

Een tijdje geleden toen ik nog op zoek was naar een SV kwam ik een op zich nette SV650n tegen uit duitsland. Iets van 7000 km gelopen, dealeronderhouden (fotos van onderhoudsboekje.. alleen een windschermpje met zon foute oogjessticker, t zadel had een rare kleur en de stuurgewichtjes en passagierstepjes waren knalgeel gespoten :X maar das overkombaar natuurlijk, en de vraagprijs was 3000 euro! Dus oke, interessant.. die kerel gemailed, hij mailde terug in redelijk engels dat t ding in prima staat was, nooit schade had gehad plus wat fotos..
p4140094smallnb5.jpg

Dat geel is echt.. :N

Maar toen zag ik dit:
p4140098smallhn4.jpg


:X

nee bedankt!
 
Over 'mishandelde' blokken gesproken, deze wil ik jullie niet onthouden..

Een tijdje geleden toen ik nog op zoek was naar een SV kwam ik een op zich nette SV650n tegen uit duitsland. Iets van 7000 km gelopen, dealeronderhouden (fotos van onderhoudsboekje.. alleen een windschermpje met zon foute oogjessticker, t zadel had een rare kleur en de stuurgewichtjes en passagierstepjes waren knalgeel gespoten :X maar das overkombaar natuurlijk, en de vraagprijs was 3000 euro! Dus oke, interessant.. die kerel gemailed, hij mailde terug in redelijk engels dat t ding in prima staat was, nooit schade had gehad plus wat fotos..
[afbeelding]
Dat geel is echt.. :N

Maar toen zag ik dit:
[afbeelding]

:X

nee bedankt!

OW wat een prutser.

Oplichterij is nog moeilijker dan je denkt.
Maar gewoon je blok spuiten, :o :o
 
_O- wat een lelijk ding

dat is echt gewoon zilververf van de hema ofzo :P

je moet gewoon opzoek gaan naar een particuliere SV of bij een hele goede dealer met recenties. Probeer ook de vorige eigenaar te pakken te krijgen.

ik vroeg of ik de vorige eigenares (altijd goed vrouwen doen niet wheelys en circuitrijden als mannen) of ik haar mocht bellen, dat was prima.

zoek ook liever een SV die HELEMAAL standaard is, zonder iets verandert te hebben. Denk dan aan knipperlichten, taartschep, uitlaat, BANDEN... standaard banden eronder = geen racert eigenaar geweest.

voor eurotje of 700 dan helemaal maken zoals jij wilt en je hebt een perfecte SV.

uitlaat leovince 300
led knipperlichten 80
kleine kentekenplaathouder 50
banden 300

een gepimpte motor kopen heb ik altijd al euhhh "niet slim" gevonden.
 
_O- wat een lelijk ding

dat is echt gewoon zilververf van de hema ofzo :P

je moet gewoon opzoek gaan naar een particuliere SV of bij een hele goede dealer met recenties. Probeer ook de vorige eigenaar te pakken te krijgen.

ik vroeg of ik de vorige eigenares (altijd goed vrouwen doen niet wheelys en circuitrijden als mannen) of ik haar mocht bellen, dat was prima.

zoek ook liever een SV die HELEMAAL standaard is, zonder iets verandert te hebben. Denk dan aan knipperlichten, taartschep, uitlaat, BANDEN... standaard banden eronder = geen racert eigenaar geweest.

voor eurotje of 700 dan helemaal maken zoals jij wilt en je hebt een perfecte SV.

uitlaat leovince 300
led knipperlichten 80
kleine kentekenplaathouder 50
banden 300

een gepimpte motor kopen heb ik altijd al euhhh "niet slim" gevonden.

precies, en zo eentje staat er bij mij dus nu ook in de schuur *D Niet van een vrouw, maar van een rustige kerel van 43 met rugproblemen, net zo ideaal :)

'Gepimpt' met een uitlaat, ledknippers en kentekenplaathouder vind ik geen negatief punt, omdat je die onderdelen dan zelf niet meer hoeft aan te schaffen. Maar uiteindelijk weet je het toch nooit. Ook een vrouw of een nette volwassen man met een standaard motor kan hem totaal verkeerd inrijden of meteen na wegrijden t gas erop gooien. Of juist te rustig rijden, is ook niet goed.
Wil je écht zeker zijn, dan moet je een nieuwe kopen ;)
 
Laatst bewerkt:
Wil me niet met iemand leven/keuzes bemoeien, maar lees dit even..

ik weet niet hoelaat iedereen er is maar ik kom ook nog wel effe naar paxton dan wil de beruchte bocht nog wel even zien dan

kan nu alleen niet zo plat gaan toenstrax teruggekomen van de dealer en nu drupt hij een beetje olie maar ik kan het niet laten om dan maar gewoon rustig te gaan rijden vanavond. morgen komen ze de motor weer ophalen om het probleem te verhelpen dus rijden van het weekend word verder weer nix KLOTE ZOOI

Dus die jongen van die zilvere SV. mijn ex motor..
 
Wil me niet met iemand leven/keuzes bemoeien, maar lees dit even..

ik weet niet hoelaat iedereen er is maar ik kom ook nog wel effe naar paxton dan wil de beruchte bocht nog wel even zien dan

kan nu alleen niet zo plat gaan toenstrax teruggekomen van de dealer en nu drupt hij een beetje olie maar ik kan het niet laten om dan maar gewoon rustig te gaan rijden vanavond. morgen komen ze de motor weer ophalen om het probleem te verhelpen dus rijden van het weekend word verder weer nix KLOTE ZOOI

Dus die jongen van die zilvere SV. mijn ex motor..
Post dan een link naar zijn post.

The_Panther in "Scheuren in de omgeving Zwolle (deeltje ..."

Zo is het een los samenhangend vaag verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij een beschrijving geven waar het framenummer zit op een SV 650s en ook waar dit nummer op het blok zit. Misschien met foto's of anders gewoon een duidelijke beschrijving. Alvast bedankt.
 
Als het goed is komen dan eindelijk mijn MPR2s volgende week binnen *O*

Vandaag even voor en achter nieuwe knippers er op, want zoals sommigen weten heb ik tijdens de SV meeting problemen gehad, bleek dus aan mijn voorknipperlicht te liggen en ik heb door het zoeken mijn achter knipper gesloopt O-)

Voor en achter dus nieuwe, die rare plakaten voor heb ik in iridium besteld en achter heb ik nu ook mini carbon iridium... zal zsm ff piccie plaatsen...
 
Haha wist dat iemand dat ging zeggen, maar was nog ff aan t experimenteren met meerdere kleuren of gewoon alles kleuren in 1 :)
 
en nog een klaagberichtje ik zit hier met een oogontsteking en zie bijna geen hol door mn linkeroog, dus rijden zit er niet in -O- :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan