Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

dat kan in verband met de kleine gs
ook mog barbusters besteld met grote handkappen want ondangs verwarmde handvatten nog steeds kouwe klouwe na een uurtje rijden
 
Begrijp jullie wel met wat er met de electronica kapot kan gaan
Hebben we ook met de ketels
Sorry ik ben een plummer= loodgietert
We moeten er mee verder in de toekomst
Vroeger altijd beter is niet meer
Electrisch zie ik ook nog niet zitten op de motor
We zullen wel zien
 
vandaag een tripje Drente gedaan en de kruiscontrole gebruikt
viel zekers niet tegen, ik ben er blij mee
op mijn 1200gs lc had ik cc
op mijn beide 1290's ook
en straks ook op mijn 790 adv R ook
als je het eenmaal gewend bent dan wil je niet meer zonder,
nog 3 weken wachten!!
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Same here. En quickshifter ook, voor mij niet meer zonder!
 
  • Leuk
Waarderingen: gsuk
Ik hoorde vandaag van een collega dat de adventure R bij hogere snelheden behoorlijk onstabiel wordt. Heeft iemand dit al opgelost met b.v. een spatbord van een "S" of een stuurdemper?
 
Ik hoorde vandaag van een collega dat de adventure R bij hogere snelheden behoorlijk onstabiel wordt. Heeft iemand dit al opgelost met b.v. een spatbord van een "S" of een stuurdemper?

Klopt op hoge snelheid (160+) wordt hij instabiel, maar sowieso al minder dan mijn oude 1190.
Als je stabiel op het asfalt wilt kan je beter een racer kopen ;)
Blijft een allroad en die hebben nu eenmaal niet de balhoek mee.
Een spatboard van de S maakt inderdaad dat hij stabieler wordt (hoge cross spatboard in de wind (bij 160+) zorgt door de flex dat hij gaat bewegen.
Maar als je een S spatbord wilt voor het gedrag, kan je ook beter voor een S gaan ipv van een R.
Verder beïnvloeden banden, afstelling (en hoogte) van de veren, het pendel effect.
 
Ik hoorde vandaag van een collega dat de adventure R bij hogere snelheden behoorlijk onstabiel wordt. Heeft iemand dit al opgelost met b.v. een spatbord van een "S" of een stuurdemper?
en wat heeft die gedaan om het op te lossen?
hoe heeft die zijn vering af gesteld?
heeft die een top koffer?

ik heb al veel over de 790 R gelezen maar tot jou bericht nog nergens gelezen over instabiliteit op hoge snelheid.

ik heb zelf bijna 2 maanden op een 790 adv S rond gereden en het verbaasde mij hoe stabiel die was boven 160 vergeleken met mijn 1290 saS

over een aantal weken krijg ik mijn 790 adv R,
dan nog even een paar weken rustig aan doen tot die ingereden is
en dan ga ik het ook mee maken of niet;)
wel heb ik gelijk de achter veer op mijn gewicht laten afstellen.

stuur demper nog niet
eerst kijken of het echt nodig is,
wel op de 790 adv s
een serieuze tank slapper gehad
met hoge snelheid over een drempel.
 
en wat heeft die gedaan om het op te lossen?
hoe heeft die zijn vering af gesteld?
heeft die een top koffer?

ik heb al veel over de 790 R gelezen maar tot jou bericht nog nergens gelezen over instabiliteit op hoge snelheid.

ik heb zelf bijna 2 maanden op een 790 adv S rond gereden en het verbaasde mij hoe stabiel die was boven 160 vergeleken met mijn 1290 saS

over een aantal weken krijg ik mijn 790 adv R,
dan nog even een paar weken rustig aan doen tot die ingereden is
en dan ga ik het ook mee maken of niet;)
wel heb ik gelijk de achter veer op mijn gewicht laten afstellen.

stuur demper nog niet
eerst kijken of het echt nodig is,
wel op de 790 adv s
een serieuze tank slapper gehad
met hoge snelheid over een drempel.
Die collega heeft (nog) niets gedaan, ik krijg mijn "R" in Maart en heb al een afspraak staan bij Hyperpro om de veren voor en achter te laten vervangen door een progressieve set. Kijken of dat verschil maakt. In Augustus bij KTM Hamburg een proefrit gemaakt. Maar door alle wegwerkzaamheden niet harder dan 135 km. per uur kunnen rijden dus niet echt een verschil tussen de S en de R gemerkt.
 
heb met de R nog helemaal geen tankslapper of lichtjes pendelen meegemaakt
hij staat nu op noppen banden :]
en ongeveer de helft van mijn kilometers met weg banden gedaan
en hooguit volle tas achterop en dan ook nog vol gas in duitsland:]
 
heb met de R nog helemaal geen tankslapper of lichtjes pendelen meegemaakt
hij staat nu op noppen banden :]
en ongeveer de helft van mijn kilometers met weg banden gedaan
en hooguit volle tas achterop en dan ook nog vol gas in duitsland:]
Netjes, dan ben ik gerust gesteld, ik zal het wel zien in Maart.
 
Ik vind de instel mogelijkheid juist wel goed, en vragen in mijn ogen helemaal niet om directe aanpassingen, zoals progressieve.
De 48 vork komt bij een beetje agressie en pittige rijstijl wel tot zijn recht :-)
Als dat niet je ding is, zou ik lekker het geld in me zak houden en voor de S gaan.
Maar sowieso zou ik niet direct de veren laten vervangen (weten wat je weg doet, zeg maar ;-)
Eerst je vering en instellingen en daarmee de gedrag veranderingen leren kennen.
Dit filmpje geeft al een aardige uitleg, daarna is het doen, draaien, rijden (op verschillende ondergronden), ervaren en weer draaien.
Opzoek naar de compromis die past bij jou rijstijl en terrein/asfalt.

Uitleg instellingen vering 790 adventure R
 
Sowieso niet direct vervangen. KTM heeft std WP materiaal dat ze zelf ontwikkelen. In mijn ervaring prima spul.

Verstellen moet je toch. Of ik een OTR rij met een zo kaal mogelijke motor, de TET met een bepakte of een lange verharde reis zit nogal aardig verschil in.
 
epsilon sticker 790advR 2.jpg
 

Bijlagen

  • epsilon sticker 790advR 1.jpg
    epsilon sticker 790advR 1.jpg
    155,3 KB · Weergaven: 26
  • epsilon sticker 790advR 4.jpg
    epsilon sticker 790advR 4.jpg
    86,1 KB · Weergaven: 32
  • epsilon sticker 790advR 3.jpg
    epsilon sticker 790advR 3.jpg
    51,3 KB · Weergaven: 31
  • epsilon sticker 790advR 5.jpg
    epsilon sticker 790advR 5.jpg
    74,1 KB · Weergaven: 31
  • epsilon sticker 790advR 6.jpg
    epsilon sticker 790advR 6.jpg
    106,9 KB · Weergaven: 29
  • epsilon sticker 790advR 10.jpg
    epsilon sticker 790advR 10.jpg
    74,6 KB · Weergaven: 28
  • epsilon sticker 790advR 9.jpg
    epsilon sticker 790advR 9.jpg
    93 KB · Weergaven: 28
  • FB_IMG_1574796557067.jpg
    FB_IMG_1574796557067.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 28
mijn 790 komt er uit te zien als bovenstaande motor
met bumot soft bags en alu koffers
en cyclops multi funtionele knipper lichten
en aurora DRL verstralers
 
Wie van jullie heeft een Akrapovic en dan met zonder dB killer? 8-):) en hoe bevalt ie? Hoe is het geluid en dan m.n. in Duitsland (eifel)?
 
met zonder _O-
Zonder DB-killer ben je ondanks een "zacht" geluid de klos in Duitsland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan