Dampkring
Die hard MF'er
Ok, er is al genoeg over te vinden, maar ik ben niet iets tegen gekomen wat op mij van toepassing lijkt te zijn.
Vorige week heb ik de stoute schoenen aangetrokken en op eigen initiatief mijn ketting geprobeerd te spannen. Op zich is dat aardig gelukt, maar heb toch het gevoel dat er iets niet helemaal lekker zit. Bij hoge snelheden heb ik het idee dat er meer vibraties zijn in de motor dan voorheen. Dat het wiel scheef zit, lijkt me haast onmogelijk omdat er een soort ketting spanner opzit met een maatverdeling. Maar ik kan het ook mis hebben.
Ook bij lagere snelheden merk ik een verandering. Namelijk een niet constant tempo rijden. Dit irriteert mateloos, lijkt wel zo'n scooter figuur die moeite heeft om zijn gas open te houden. Beetje horten en stoten dus. Kan dit te maken hebben met dat de ketting nu te lang is geworden of iets dergelijks.
Ander ding is namelijk dat de ketting spanner een soort verdeling heeft met een groen stuk en een rood stukje. Om de ketting nog enigzins op spanning te houden zit ik nu dus op dat rode stukje, wat mijns inziens alleen maar kan inhouden dat als ie nog verder gespannen moet worden er eerst een nieuwe op moet komen. Of heb ik het helemaal mis en is die maatverdeling alleen maar een manier om mij sneller aan een nieuwe ketting te helpen.
Ben dus echt nog een beginner met het zelf doen van onderhoud / reparatie, etc, dus alle hulp is welkom.
Alvast bedankt.
Groeten,
Dampkring
Vorige week heb ik de stoute schoenen aangetrokken en op eigen initiatief mijn ketting geprobeerd te spannen. Op zich is dat aardig gelukt, maar heb toch het gevoel dat er iets niet helemaal lekker zit. Bij hoge snelheden heb ik het idee dat er meer vibraties zijn in de motor dan voorheen. Dat het wiel scheef zit, lijkt me haast onmogelijk omdat er een soort ketting spanner opzit met een maatverdeling. Maar ik kan het ook mis hebben.
Ook bij lagere snelheden merk ik een verandering. Namelijk een niet constant tempo rijden. Dit irriteert mateloos, lijkt wel zo'n scooter figuur die moeite heeft om zijn gas open te houden. Beetje horten en stoten dus. Kan dit te maken hebben met dat de ketting nu te lang is geworden of iets dergelijks.
Ander ding is namelijk dat de ketting spanner een soort verdeling heeft met een groen stuk en een rood stukje. Om de ketting nog enigzins op spanning te houden zit ik nu dus op dat rode stukje, wat mijns inziens alleen maar kan inhouden dat als ie nog verder gespannen moet worden er eerst een nieuwe op moet komen. Of heb ik het helemaal mis en is die maatverdeling alleen maar een manier om mij sneller aan een nieuwe ketting te helpen.
Ben dus echt nog een beginner met het zelf doen van onderhoud / reparatie, etc, dus alle hulp is welkom.
Alvast bedankt.
Groeten,
Dampkring