Noodstop voor eendjes op de weg..

Hoe zit het eigenlijk, een motorrijder maakt een noodstop en de achteroprijdende auto is een "normaal" oplettende autorijder die een normale afstand houd. Dan staat die autorijder toch dik optijd stil aangezien de remweg van een auto veel korter is dan die van een motor? (we hebben het over een normale auto van de afgelopen 8 jaar dus MET abs).
 
Lijkt me wel.

Lijkt me als motorrijder dat je dan ook erg op je knietjes mag.

Denk niet dat je in een onverwachte situatie de gelegenheid krijgt om via je spiegel te beoordelen wat voor auto erachter je zit.
Moet je remmen omdat je niet over of lansg het obstakel kan dan ben je aan de goden overgeleverd hoe je het er vanaf brengt
 
Inderdaad..

Als ik met 80km/h een eend in me grille vang, is die ook flink gaar denk ik, misschien zelfs een flinke deuk in de radiator, wie betaalt dat dan? Ik rem liever, achter me moet je maar afstand houden.

Op een 100km/h weg heeft mijn vader ooit een ontsnapte hond(formaat flinke kat) voor de auto gekregen, radiator stuk, radiator airco stuk en nog een paar kleine dingen maar wel voor 2600 euro schade. Zelf ooit een motorrijder helpen opstaan die net een eend had gekopt met 80+, had zo'n klap gekregen dat zijn handen van het stuur gingen en was er zo afgepleurt.



Heb het zelf gehad met het koekblik op de a200

Jammer maar helaas in 1 keer vol op de remmen in een split second en risico nemen op blokkerende bandjes? neuh la ma

Ik rijd wel door

Oke goede reden, maar wat had je gedaan als je wist dat je ABS had?
 
Oke goede reden, maar wat had je gedaan als je wist dat je ABS had?

Geen tijd tot remmen
Weg was leeg
Zocht een nummer op me usb stick via autoradio.
2-baans lege snelweg dus dat kan makkelijk.
Konijn viel me pas op toen het beestje einde van de vluchtstrook was aan de linkerzijde
Dus was echt konijn splat linkerraam doorkijkend en beestje nog net gelanceerd zien worden in de linkervangrail _O-
Moest wel even lachen want hoe naar het ook klinkt hetgeen ik zag was zeer slapstick hilarisch en nooit meer na te doen denk ik :$

En zelfs met abs had ik niet geremd denk ik.
Heb menig auto op me brug gehad die in het weekend ver in de abs moesten duiken en toch was daar niet alles helemaal lekker gebleven.

Als het beestje op de vluchtstrook had gezeten of de rijbaan zelf had ik uiteraard al veel eerder mijn gas los gelaten en gezorgd dat er een kans tot remmen misschien overbleef.
Maar met deze snelheid en het tempo waarin het gebeurde had niemand van ons geremd en zelfs al was dat gebeurt was je sowieso te laat geweest.Beestje was hoe dan ook dood
 
Pfff, ik word echt een beetje moe van die boomknuffelaars hier hoor. Ja, ik vind inderdaad dat een mensenleven meer waard is dan een dierenleven en JA, ik zal dus altijd voor mezelf (en voor andere mensen) kiezen dus JA, als een klein dier voor m'n wielen rijdt in druk verkeer dan heeft dat dier pech. Zo is het nou eenmaal. Ik rijd liever een eendenfamilie dood dan dat ik een auto achterop krijg. Dat wil niet zeggen dat ik anti-dieren ben, maar wel dat ik een bepaalde realiteitszin heb die in deze maatschappij goed op z'n plaats is.

Ik vind dat als je zoveel dierenliefde hebt dat je willens en wetens andere mensen in gevaar brengt door een noodstop te maken bij een overstekend eendje, je je gewoon niet op de weg zou mogen begeven.

Hoe denk je dat het in de natuur gaat? Dagelijks vinden er op de wereld honderdduizenden dieren de dood omdat ze ten prooi vallen aan dieren die hoger in de voedselketen staan, denk je nou echt dat een vos er rekening mee houdt dat er kleine konijntjes ergens in een holletje op hun mammie wachten terwijl hij een hap neemt?

Kom op mensen, wordt eens wakker. Niks mis met wat dierenliefde en aanrijdingen proberen te voorkomen, maar laten we wel even helder blijven nadenken.
 
Als je een dier kapot rijdt terwijl je best kunt uitwijken en of remmen dan ben je in mijn ogen gewoon een vuile viezerik die een paar goede tikken op z`n muil verdiend.
 
Pfff, ik word echt een beetje moe van die boomknuffelaars hier hoor. Ja, ik vind inderdaad dat een mensenleven meer waard is dan een dierenleven en JA, ik zal dus altijd voor mezelf (en voor andere mensen) kiezen dus JA, als een klein dier voor m'n wielen rijdt in druk verkeer dan heeft dat dier pech. Zo is het nou eenmaal. Ik rijd liever een eendenfamilie dood dan dat ik een auto achterop krijg. Dat wil niet zeggen dat ik anti-dieren ben, maar wel dat ik een bepaalde realiteitszin heb die in deze maatschappij goed op z'n plaats is.

Ik vind dat als je zoveel dierenliefde hebt dat je willens en wetens andere mensen in gevaar brengt door een noodstop te maken bij een overstekend eendje, je je gewoon niet op de weg zou mogen begeven.

Hoe denk je dat het in de natuur gaat? Dagelijks vinden er op de wereld honderdduizenden dieren de dood omdat ze ten prooi vallen aan dieren die hoger in de voedselketen staan, denk je nou echt dat een vos er rekening mee houdt dat er kleine konijntjes ergens in een holletje op hun mammie wachten terwijl hij een hap neemt?

Kom op mensen, wordt eens wakker. Niks mis met wat dierenliefde en aanrijdingen proberen te voorkomen, maar laten we wel even helder blijven nadenken.
:^

bedankt, hoef ik geen epos meer te tikken ;)
 
Als je een dier kapot rijdt terwijl je best kunt uitwijken en of remmen dan ben je in mijn ogen gewoon een vuile viezerik die een paar goede tikken op z`n muil verdiend.

Reageer met de felheid die je heb nu eens op een andere reactie zodat we weten welke situatie je bedoelt want ik kan altijd gaan remmen maar wat zijn de gevolgen van het remmen of zelfs het uitwijken
 
Reageer met de felheid die je heb nu eens op een andere reactie zodat we weten welke situatie je bedoelt want ik kan altijd gaan remmen maar wat zijn de gevolgen van het remmen of zelfs het uitwijken

Als jij jezelf en anderen niet in gevaar brengt kun je best remmen voor een paar overstekende eenden. Sommige mensen doen hier voorkomen dat ze ten allen tijden met hun blik op oneindig rechtdoor stomen over alles wat hun pad kruist om vooral zichzelf maar niet in gevaar te brengen. Dan ben je in mijn ogen echt een viezerik. Dan vraag ik me af of je je eigen kat ook plat zou rijden als die "toevallig" voor je auto loopt.
 
Dat is inderdad zeer vuil werk van een zieke geest die geef ik je na.

Mijn verhaal leest misschien ook vuil weg maar kon nou eenmaal weinig meer doen dan toekijken.
Toen het beestje door het punt waar ik het raakte over de linkerbaan werd gegooid had ik ook geen reden meer om te stoppen en het te verwijderen van de rijbaan.
 
Wat ik vorig jaar had gezien vond ik ook echt niet kunnen. Er stak een eend de weg over lopend. Vlak voor een rotonde. Dus dan is je snelheid toch al laag. Ik reed net de rotonde af en het tegemoet komende verkeer reed dus naar de rotonde toe. En remde dus af. En op die weg helft stak er een eend over. Moest zo nodig een busje met bouwvakkers of iets dergelijks. Moest even over de eend rijden met opzet je zag ze uitwijken richting de eend. En lachen met z'n allen natuurlijk toen ze er overheen reden. Dan ben je wat mij betreft helemaal verkeerd bezig. Ik dacht later hopelijk worden die bouwvakkers/aannemers ook nog een keer aangereden. En dan kan ik lekker lachen. Maar dat mag je dan natuurlijk weer niet zeggen.
 
ver ver voor je uitkijken en zodra je iets ziet op de weg: dan ANTICIPEREN. Dus afremmen of naar links of rechts gaan als het verkeer dit toelaat... en als je moet stoppen gebruik je alarmlichten!!!!!!!! lijkt we of alleen onze duitse vrienden ze gebruiken

en anders uitwijken zodat je ze niet allemaal doodrijdt, ik ben geen dierenvriend, maar zinloos geweld blijft zinloos :W

dsc00978de.jpg
 
Laatst bewerkt:
tis natuurlijke selectie. de dieren die echt niet snappen dat ze van de weg moeten blijven moeten de consequenties maar aanvaarden
 
Dat is inderdad zeer vuil werk van een zieke geest die geef ik je na.

Mijn verhaal leest misschien ook vuil weg maar kon nou eenmaal weinig meer doen dan toekijken.
Toen het beestje door het punt waar ik het raakte over de linkerbaan werd gegooid had ik ook geen reden meer om te stoppen en het te verwijderen van de rijbaan.

Ik rijd ook wel eens een beest aan, en waar mogelijk stop ik dan wel even om te kijken hoe het met het beestje is. Ik zou het niet leuk vinden als een beest door mij nog dagen onnodig moet lijden. En volgens mij heeft dat helemaal niks te maken met linkse boomknuffelende gedachten, maar is dat gewoon een stukje menselijkheid wat ieder gezond en normaal denkend persoon zou moeten hebben.
 
Wat ik vorig jaar had gezien vond ik ook echt niet kunnen. Er stak een eend de weg over lopend. Vlak voor een rotonde. Dus dan is je snelheid toch al laag. Ik reed net de rotonde af en het tegemoet komende verkeer reed dus naar de rotonde toe. En remde dus af. En op die weg helft stak er een eend over. Moest zo nodig een busje met bouwvakkers of iets dergelijks. Moest even over de eend rijden met opzet je zag ze uitwijken richting de eend. En lachen met z'n allen natuurlijk toen ze er overheen reden. Dan ben je wat mij betreft helemaal verkeerd bezig. Ik dacht later hopelijk worden die bouwvakkers/aannemers ook nog een keer aangereden. En dan kan ik lekker lachen. Maar dat mag je dan natuurlijk weer niet zeggen.

Van mij mag je dat zeggen hoor sterker nog ik ga er in zo'n situatie zelfsd achteraan en klop indien mogelijk even op het raam om ze duidelijk te maken dat ik hoop dat ze zichzelf allemaal in 1 bus om een boom heen binden!

Hoop ook dat ze weer trots op zichzelf want het trieste is dat als ze thuis zijn ze moeten douchen eten en ja en amen tegen het vrouwtje zeggen dus jah
 
Van mij mag je dat zeggen hoor sterker nog ik ga er in zo'n situatie zelfsd achteraan en klop indien mogelijk even op het raam om ze duidelijk te maken dat ik hoop dat ze zichzelf allemaal in 1 bus om een boom heen binden!

Hoop ook dat ze weer trots op zichzelf want het trieste is dat als ze thuis zijn ze moeten douchen eten en ja en amen tegen het vrouwtje zeggen dus jah

Kijk, dat is nou die felle reactie die ik net ook had :9 Je snapt achteraf dus wel wat ik bedoel :+
 
Ik rijd ook wel eens een beest aan, en waar mogelijk stop ik dan wel even om te kijken hoe het met het beestje is. Ik zou het niet leuk vinden als een beest door mij nog dagen onnodig moet lijden. En volgens mij heeft dat helemaal niks te maken met linkse boomknuffelende gedachten, maar is dat gewoon een stukje menselijkheid wat ieder gezond en normaal denkend persoon zou moeten hebben.

Geloof me het konijn was dood.
Het konijn wat werd vermalen tussen me achtertandwiel en ketting ook.
Zoalng het dan niet op de rijbaan blijft liggen is er voor mij geen reden om te stoppen.
Als ik beestje schamp of met geringe snelheid aanrijd zal ik dat ook maar ben ook niet te beroerd om het beestje snel uit zijn lijden te verlossen.

Dat is inderdaad geen boomknuffelen.

Alleen de mensen die claimen in elke situatie te zullen gaan remmen zijn niet wijs.

Je creeert namelijk gevaarlijke situaties waarin jijzelf ook nog eens de zwakkere bestuurder bent.
Denk dat de afweging dan wel moet zijn beestje of ik in de kreukels en mensen schijnen die niet durven te maken en gaan dan voor het beestje beetje debiele beredenering
 
Kijk, dat is nou die felle reactie die ik net ook had :9 Je snapt achteraf dus wel wat ik bedoel :+

Snapte je ook wel alleen uit jou reactie kon ik geen discussie ontlokken ;)
Daarom we hebben nu toch al wat communicatie overbrugt naar mijn idee en snappen elkaars standpunten of heb ik het mis?
 
Wat ik vorig jaar had gezien vond ik ook echt niet kunnen. Er stak een eend de weg over lopend. Vlak voor een rotonde. Dus dan is je snelheid toch al laag. Ik reed net de rotonde af en het tegemoet komende verkeer reed dus naar de rotonde toe. En remde dus af. En op die weg helft stak er een eend over. Moest zo nodig een busje met bouwvakkers of iets dergelijks. Moest even over de eend rijden met opzet je zag ze uitwijken richting de eend. En lachen met z'n allen natuurlijk toen ze er overheen reden. Dan ben je wat mij betreft helemaal verkeerd bezig. Ik dacht later hopelijk worden die bouwvakkers/aannemers ook nog een keer aangereden. En dan kan ik lekker lachen. Maar dat mag je dan natuurlijk weer niet zeggen.

Dat heb ik hier ook al eens meegemaakt, expres uitwijken om een dier dood te rijden.
Moet zeggen dat deze auto toen aan mijn Dodge W200 zat vastgeplat, nadat ik ook gelijk uitweek richting hem toen ik het zag gebeuren :(

De auto tegenover mij gaf ik geen kans meer om terug te komen op zijn eigen rijbaan en toen had ie nog een berg schade. En omdat mijn auto oldtimer was en ik dus geen last
heb van no-claim liep het allemaal nog aardig af.
 
Laatst bewerkt:
Pfff, ik word echt een beetje moe van die boomknuffelaars hier hoor. Ja, ik vind inderdaad dat een mensenleven meer waard is dan een dierenleven en JA, ik zal dus altijd voor mezelf (en voor andere mensen) kiezen dus JA, als een klein dier voor m'n wielen rijdt in druk verkeer dan heeft dat dier pech. Zo is het nou eenmaal. Ik rijd liever een eendenfamilie dood dan dat ik een auto achterop krijg. Dat wil niet zeggen dat ik anti-dieren ben, maar wel dat ik een bepaalde realiteitszin heb die in deze maatschappij goed op z'n plaats is.

Ik vind dat als je zoveel dierenliefde hebt dat je willens en wetens andere mensen in gevaar brengt door een noodstop te maken bij een overstekend eendje, je je gewoon niet op de weg zou mogen begeven.

Hoe denk je dat het in de natuur gaat? Dagelijks vinden er op de wereld honderdduizenden dieren de dood omdat ze ten prooi vallen aan dieren die hoger in de voedselketen staan, denk je nou echt dat een vos er rekening mee houdt dat er kleine konijntjes ergens in een holletje op hun mammie wachten terwijl hij een hap neemt?

Kom op mensen, wordt eens wakker. Niks mis met wat dierenliefde en aanrijdingen proberen te voorkomen, maar laten we wel even helder blijven nadenken.

:^

Er is een groot verschil tussen gas los en rechtdoor blijven rijden en gas bijgeven en de beesten bewust doodrijden. Dit topic ging over het wel of niet remmen, niet over gas bijgeven.
Je kunt zo overal wel een drama van maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan