nooit meer veters!

Toen ik m'n motor pas had, is de veter van mijn kistje (ik had toen nog geen laarzen) tussen de ketting gekomen en meegetrokken naar het voortandwiel. Ik voelde opeens een enorme ruk aan mijn linkervoet, waardoor die spontaan van het steppie af schoot. Gevolg: slingerend met 85 km/u en half naast de motor hangend richting de rechterberm.
Gelukkig een "zachte" landing gemaakt in de berm, en geen noemenswaardige schade.
Alleen even een hartslag van 180 gehad :P
 
weleens met de Kreidler schakelbrommer gehad dat mn voorspatbord losraakte en het voorwiel blokkeerde. Reed stapvoets, maar werd wel keihard naar de grond gesmeten (verbaas ik me nog steeds over hoe ik ooit zo hard viel, alsof ik plotseling 1000 kg weegte ofzo). Sindsdien check ik altijd de meeste dingen voor ik een ritje maak! (en veters doe ik ook altijd ff in mn schoenen!!!! Zeker omdat ik geen kettingkast meer heb en als mn veter in mn achtertandwiel komt ben ik de klos :P ) (ah zie bovenstaande dus met het verschil dat ik op een betonnen pad rijd van 3 m breed met aan de ene kant prikkeldraad en aan de andere kant een grote sloot en veel hekken/dammen :] )
 
Laatst bewerkt:
Aiaiaiai, maar klinkt me bekend in de oren... :(
Ik heb dit ook bijna een paar keer voor gehad...
Ik had nog wel de reactie om met een trapbeweging op het laatste nippertje mijn veter te laten afbreken (Oef...)
Maar de moto stond wel al op 45 graden en ik had wel alle moeite van de wereld om de ze terug recht te trekken...

Maarja , dan zet ik hem op zijn paddockstand en dan tuimelt hij daar af... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan