Nordschleife

Ben nog aan t twijfelen of ik dit jaar een poging ga wagen op de ring....
Ik vind het maar niets dat je daar tussen de Porsches en M3tjes moet rijden, die rijden je bekant van de sokken in de bochten als je niet oplet..

maarja..... t blijft natuurlijk wel een fantastische baan om te rijden...

er zouden eigenlijk een aparte motor dagen moeten zijn .
 
Zelfs met mijn Vectra diesel (125pk) haal ik motoren in, het blijft op 2 wielen altijd gevaarlijk, rubber, olie, koelvloeistof doordat er veel auto's in de fout gaan dagelijks.

Zou er eerst met de auto de nodige 50 rondjes draaien in alle omstandigheden en daarna pas rustig aan op de motor beginnen achter een bekende ringrijder aan de eerste ronden.
 
Of je gaat gewoon doordeweeks als het geen hoogseizoen is :N

Ik vind het allemaal overtrokken, ik ben er geweest op m'n 25KW naked Bandit en heb er veel plezier gehad. Er waren op dat moment ook niet veel snelle wagens. In ieder geval niet zoals ik het hier lees. Kijk gewoon in je spiegels en de rest gaat vanzelf :W (ook handig als je regelmatig voor je kijkt natuurlijk 8-) )
 
Of je gaat gewoon doordeweeks als het geen hoogseizoen is :N

Ik vind het allemaal overtrokken, ik ben er geweest op m'n 25KW naked Bandit en heb er veel plezier gehad. Er waren op dat moment ook niet veel snelle wagens. In ieder geval niet zoals ik het hier lees. Kijk gewoon in je spiegels en de rest gaat vanzelf :W (ook handig als je regelmatig voor je kijkt natuurlijk 8-) )
Ik gaat in Mei buiten het hoog seizoen wel in een vakantie, maar ik zorg dat ik om 8 uur er sta en dan lekker rustig aan :Y :]

Ik zorg wel voor foto's en als het mee zit een filmpje. O-)
 
Ik zorg wel voor foto's en als het mee zit een filmpje. O-)

helaas niet toegestaan. Als je ermee betrapt wordt kun je het rijden wel vergeten.

En ja, mijn collega's hebben goede ogen. Maar soms glipt er wel eens iemand tussendoor met bulletcam's op leuke plaatsen verstopt ja ;)

Hou je nou gewoon aan de regels.....(zucht) het is al moeilijk genoeg allemaal daar.
 
Yup, gewoon doen. Wij waren er op een rustige dag. Let op de eerste bochten. Er zit een chicane die lijkt rechts te gaan, maar maakt eerst een slinger naar links. Voor de rest van de baan geldt: de bochten zijn onoverzichtelijk dus je gaat er altijd te langzaam in. En dat is prima in het begin. Kijk in de spiegels en hou een beetje rechts als je niet noodzakelijk op een lijn moet zitten. Zorg dat je spiegels goed staan afgesteld. Mijn ervaring is dat je achteropkomend verkeer al heel vroeg ziet.

Beschouw het niet als circuit, maar als slingerweg zonder flitskasten. Dan zit je meer relaxed op de motor. Rij ook niet op 100%, maar doe een tandje terug. Ruimte zat om knetterhard te gaan. Mijn ervaring is dat je beter de carousel bovenlangs kan rijden. Dan heb je een heel erg mooie lange bocht. De carousel is vreselijk hobbelig.

Het is een waanzinnige ervaring. Er zitten een paar rechte stukken in die een "dip" hebben. Je rijdt eerst naar beneden en dan weer omhoog. Op dat moment wordt je plat op je motor gedrukt door de G krachten.

Wat overig verkeer betreft, de ring is op de meeste plekken erg breed. Ruimte zat voor een enorm snelheidsverschil zonder dat je last van elkaar hebt. Maar zeker je eerste ronde, rij op een tempo dat je naast vlot je bochten draaien ook genoeg tijd hebt om in de spiegel te kijken.

Verslavend !
 
Bovenin is hij net zo hobbelig, en het asfalt is daar geheel afgesleten en extreem vuil. Erg glad en onbetrouwbaar dus.

Maar ik kan me voorstellen dat de Karoussel de 1e keer erg intimiderend overkomt. Om dan RUSTIG bovenlangs de rijden is geen enkel probleem. Probeer het alleen niet op hoog tempo.
 
Bovenin is hij net zo hobbelig, en het asfalt is daar geheel afgesleten en extreem vuil. Erg glad en onbetrouwbaar dus.

Maar ik kan me voorstellen dat de Karoussel de 1e keer erg intimiderend overkomt. Om dan RUSTIG bovenlangs de rijden is geen enkel probleem. Probeer het alleen niet op hoog tempo.
vorig jaar regelmatig buitenom gemoeten vanwege inhalend verkeer :X . Beter indd gewoon de karoussel normaal nemen :Y
 
vorig jaar regelmatig buitenom gemoeten vanwege inhalend verkeer :X . Beter indd gewoon de karoussel normaal nemen :Y
er zijn toch 2 karoussel's :? en word er aan gegeven wanneer een lang recht stuk begint en wanneer die op houd? met 180 plotslings in een bocht zitte is nie cool -O-

Nogmaals dank voor de adviezen zitten zeker's veel bruikbare tussen *O* :} ;)
 
er zijn toch 2 karoussel's :? en word er aan gegeven wanneer een lang recht stuk begint en wanneer die op houd? met 180 plotslings in een bocht zitte is nie cool -O-

Nogmaals dank voor de adviezen zitten zeker's veel bruikbare tussen *O* :} ;)

kleine indicatie 8-)
Karta2.gif


of kijk anders eens op:
http://images.google.nl/images?q=nordschleife%20map&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl] Nordschleife kaarten
 
er zijn toch 2 karoussel's :? en word er aan gegeven wanneer een lang recht stuk begint en wanneer die op houd? met 180 plotslings in een bocht zitte is nie cool -O-

Nogmaals dank voor de adviezen zitten zeker's veel bruikbare tussen *O* :} ;)

Er is maar 1 Karoussel. En er is er nog eentje die er heel erg op lijkt :P

De 1e is de enige echte :} . De 2e is op het laatste stuk van de baan. Deze bochtencomnibatie heet Schwalbenschwanz. In deze combinatie ligt een hele kleine "karoussel". Deze wordt ook wel mini-Karoussel of baby-karoussel genoemd.

Rechte stukken worden niet aangegeven. Sommige gevaarlijke bochtencombinaties staat een bord voor: Gefahr, Sturzgefahr ofzo. Maar die zie je niet op je eerste rondjes, dan heb je teveel oog voor al het andere wat er om je heen gebeurd en om op de baan te blijven ;)

DUS: rustig rijden, baan leren kennen, en na een rondje of 50 ken je de baan een beetje en kun je aan echt gas geven gaan denken. Na een rondje of 400 ken je elk hobbeltje en kun je snel rondgaan. En daarna de rest van je leven om de baan elk jaar opnieuw te leren, omdat de baan continue veranderd. (Hobbels, asfalt-kwaliteit, bladeren die vallen, naalden die vallen, zon die altijd anders schijnt, verkantingen die wijzigen, etc etc etc)
 
stil hier zo bij oma........
Hehehe ....lekker rustig idd..



Ben ook van plan heen te gaan ....omdat ik er "per ongeluk" langskom..
De planning is om uiterst rechts te gaan rijden met de knipper aan. :o

Toen ik er met de auto was (flink doorkarren) ... zag ik tijdens een ronde met onverwachte regenval meteen 4 motoren in de vangrail hangen.. :(

Echt rustig aan dus .... 't is een verradelijk stukkie teer..
 
Nog 1,5 week en dan is het zover *O*

Onder voor behoud dat niet stiekem mn vriendin gaat bevallen. Maar ik heb heb al ingefluiterd dat zij / hij nog eff moet wachten.

Kan papa mooi een paar rondjes rijden 8-)
 
oke vanaf morgen zijn wij (halve apeldoorn clan) er ook tot en met zondag *O* *O* *O*

heb er zin in hoop alleen dat het een beetje droog blijft :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan