Nordschleife

:^

Er zijn genoeg tankcam video's te vinden waar je een rondje mee rijdt en als je dat filmpje tot in den treure kijkt dan heb je iig een idee van hoe de baan een beetje loopt en hoe het rijlt en zijlt op de baan ;)

Vorig jaar ook 2X geweest en het is echt :}
Oh en ook al kijk je dat filmpje tot je vierkante ogen hebt..... een bochtje kan je toch wel eens anders inschatten dan op een film ;)

Ik ga geen bocht naam noemen want die volgt in de nu volgende post waarschijnlijk nog wel :X :X
 
:^

Er zijn genoeg tankcam video's te vinden waar je een rondje mee rijdt en als je dat filmpje tot in den treure kijkt dan heb je iig een idee van hoe de baan een beetje loopt en hoe het rijlt en zijlt op de baan ;)

Vorig jaar ook 2X geweest en het is echt :}
Oh en ook al kijk je dat filmpje tot je vierkante ogen hebt..... een bochtje kan je toch wel eens anders inschatten dan op een film ;)

Ik ga geen bocht naam noemen want die volgt in de nu volgende post waarschijnlijk nog wel :X :X

Hey, zijn jij en Vin niet in één van die bochten...? O-)

:+ :+ :+




[me] Vincent is nog niet erg wakker blijkbaar, dus zeg ik t ff... 8-) [/me]
 
Mede M-f ers, ik heb nou 2,5 jaar mn rijbewijs. 40.000 km op een motor gemaakt.
Ik ga binnen kort 2 cursussen volgen de vro 3 en een race cursus 1 van de Motorsport school. Nou zeggen 9 van de 10 mensen dat het echt geen goed idee is om 2 dagen op de Nordschleife te gaan :] .

Aangezien hier de mensen zitten aan wie ik het moet vragen O-)

advice please. 8-)

Die race cursus 1 zou ik niet gaan doen als ik jou was. Ik heb die in 2005 gedaan op assen met de motorsportschool en die was om te huilen. In de ochtend sta je meer te wachten dan dat er gereden word. Het circuit is opgedeeld in 5 stukken en die mag je telkens een keer rijden en dan staat er iemand naast de baan die gaat vertellen wat je goed en fout doet. Dat werkt misschien als je met 3 man bent, maar niet als je met z’n 15en staat te wachten tot iedereen dat stukje heeft gereden. Dan mag je weer terug naar het begin punt en sta je weer te wachten tot iedereen klaar is. In de ochtend heb ik alles bij elkaar in totaal 4 rondjes gereden. In de middag mag je dan een paar sessies achter de marchall aan rollen. Ik heb mijn beklag gedaan (ook omdat er vrij rijden beloofd was) en er is van hun kant ook gezegd dat het een leer moment was. Maar ik zou een dag programma opvragen als ik jou was het is anders echt jammer geld.

Wat betreft de NS......gewoon doen.....je weet niet wat je meemaakt!!!! *O*
 
bedankt voor alle tips, ik ga op 2 door de weekse dagen 24 en 25 mei, is alleen wel in de Hemelvaart vakantie. B|
ik blijf daar op een camping slapen :z . zodat ik in iedergeval vroeg de baan op kan.

Probeer NS te oefen op de Ps2, Gt4 :Y En dan zien we wel hoe ver we komen.
En die race cursus 1 heb ik al betaald. Maar dat gaat volgens mij allemaal wel goed komen. O-)

Zo niet dan tog 8-)
 
bedankt voor alle tips, ik ga op 2 door de weekse dagen 24 en 25 mei, is alleen wel in de Hemelvaart vakantie. B|
ik blijf daar op een camping slapen :z . zodat ik in iedergeval vroeg de baan op kan.

Probeer NS te oefen op de Ps2, Gt4 :Y En dan zien we wel hoe ver we komen.
En die race cursus 1 heb ik al betaald. Maar dat gaat volgens mij allemaal wel goed komen. O-)

Zo niet dan tog 8-)

Ik heb ook heel wat 'oefen rondjes' afgelegd op de NS met de PS2.
Je leert het circuit redelijk kennen, en je herkent wel degelijk gevaarlijk punten. Maar vertrouw er niet teveel op.....als je het eerste rondje hebt gereden snap je wel wat ik bedoel. De hobbels in de baan, de hoogte verschillen, de snelheid. Wanneer houd die winter op!!!! Ik wil weer rijden!!!

Wat die racecursus betreft hoop ik echt voor je dat ze wat veranderd hebben. De hele ochtend op het circuit staan en dan in totaal 4 rondjes rijden |(
Helemaal als ze dan ook nog voor de start omroepen om te zorgen dat je tank vol is….want je bent de hele ochtend op het circuit!!!!! En daar sta je dan op 1 van de mooiste motorcircuits van de wereld......te wachten met je volle tank :z
 
aanrader... om de bochten een beetje te leren kennen zodat je niet steeds hebt 'wat komt er nu' GT4 spelen. ik heb zelf al met een birk op de nordschleife gereden en die baan is echt 99.9999% identiek aan gt4. de rijervaring is natuurlijk wel heel anders. en gt4 is heel wat makkelijker dan in het echt. maar de bochten/route kende ik al toen ik daar kwam.

edit: ow zie net dat je dat al doet ;)

owja... nog een hint... niet bezuinigen op je banden. kan je veel harder ;) plus ik heb daar een motor hard op zijn plaat zien gaan nog geen 50 meter voor me... na afloop bleek. hij had een achterband daar in de buurt gekocht omdat die van hem lek was... hij had eentje gekocht voor nog geen 50 euro |( en bij gasgeven in die bocht.... achterband glijd weg en motor totalled -O-
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor alle tips, ik ga op 2 door de weekse dagen 24 en 25 mei, is alleen wel in de Hemelvaart vakantie. B|
ik blijf daar op een camping slapen :z . zodat ik in iedergeval vroeg de baan op kan.

Probeer NS te oefen op de Ps2, Gt4 :Y En dan zien we wel hoe ver we komen.
En die race cursus 1 heb ik al betaald. Maar dat gaat volgens mij allemaal wel goed komen. O-)

Zo niet dan tog 8-)

binnenkort komt Tourist Trophy uit. Dan kan je de Nordschleife op de motor oefenen
*O* *O* *O* *O*

Post van Firestoner in topic 'Het Motorsport Filmpjes topic'
:}
 
owja... nog een hint... niet bezuinigen op je banden. kan je veel harder ;) plus ik heb daar een motor hard op zijn plaat zien gaan nog geen 50 meter voor me... na afloop bleek. hij had een achterband daar in de buurt gekocht omdat die van hem lek was... hij had eentje gekocht voor nog geen 50 euro |( en bij gasgeven in die bocht.... achterband glijd weg en motor totalled -O-
denk dat dit meer aan de koude band lag dan aan de prijs van die band ;)

Als ik voor 50euro een circuitband eronder doe ga ik heus niet gelijk onderuit in een bocht hoor, dus beetje vaag voorbeeld
 
Kreeg te horen dat je niet met een racer de ring op mag aleen maar met voertuigen die op kenteken staan. :?
Dat wordt dan alleen rijden. :N
 
Kreeg te horen dat je niet met een racer de ring op mag aleen maar met voertuigen die op kenteken staan. :?
Dat wordt dan alleen rijden. :N


Ja klopt maar ze staan niet echt te controleren aan het begin of je kenteken papieren in orde zijn dus plaatje erop en gaaaaaaaaaaan ;)
Oh alleen niet op je plaat gaan want dan heb je denk ik wel een uitdaging :Y
 
Breidscheid :?

doe maar Adenauer Forst na 4km ;)
Geen idee over wie het ging maar dit is idd wel één van de lastiger bochten, flinke instinker.

Staan overigens wel borden met de bocht-naam er op maar die heb ik alleen wandelend gezien :P

Voor beginners: rechts houden met je knipper aan (ook naar rechts is wel zo verstandig :+ ) scheelt al veel stress in het eerste rondje.
 
Die race cursus 1 zou ik niet gaan doen als ik jou was. Ik heb die in 2005 gedaan op assen met de motorsportschool en die was om te huilen. In de ochtend sta je meer te wachten dan dat er gereden word. Het circuit is opgedeeld in 5 stukken en die mag je telkens een keer rijden en dan staat er iemand naast de baan die gaat vertellen wat je goed en fout doet. Dat werkt misschien als je met 3 man bent, maar niet als je met z’n 15en staat te wachten tot iedereen dat stukje heeft gereden. Dan mag je weer terug naar het begin punt en sta je weer te wachten tot iedereen klaar is. In de ochtend heb ik alles bij elkaar in totaal 4 rondjes gereden. In de middag mag je dan een paar sessies achter de marchall aan rollen. Ik heb mijn beklag gedaan (ook omdat er vrij rijden beloofd was) en er is van hun kant ook gezegd dat het een leer moment was. Maar ik zou een dag programma opvragen als ik jou was het is anders echt jammer geld.

Wat betreft de NS......gewoon doen.....je weet niet wat je meemaakt!!!! *O*
Juist mensen zo als jij komen in de problemen als ze vrij mogen rijden, de impact van zo`n curcus is groter dan je denkt.
wees gegroet
 
mijn vriend heeft t erg naar zn zin gehad op de ring. vond zichzelf wel vlot/goed rijden totdat hij daar reed. had meteen zoiets van: nou, blijkbaar nog een hoop te leren. :P zelf ben ik er niet op geweest vanwege 25kw, maar ook de angst door 1 of andere lul in een bmw oid te worden aangereden. we hebben jammergenoeg wel meerdere ongelukken gezien waar je niet vrolijk van werd. enige blije was, dat ze niemand met hun meenamen.

gewoon goed oppassen en have fun! :)
 
Juist mensen zo als jij komen in de problemen als ze vrij mogen rijden, de impact van zo`n curcus is groter dan je denkt.
wees gegroet


Je weet niet eens wie ik ben en welke rij ervaring ik heb? Beetje raar om dan zulke uitspraken te doen.

Ik had in 2004 al vaker vrij gereden op assen, en ik had mij niet voor niks ingeschreven voor niveau 1+. (wat achteraf helemaal niet bleek te bestaan) Ik had deze cursus geboekt in het begin van het jaar om weer een beetje gevoel te krijgen en om aan mijn techniek te werken. Dat het in het begin niet al te snel zou gaan daar had ik van te voren rekening mee gehouden. En omdat mij via mail vrij rijden in de middag was beloofd heb ik toch ja gezegd tegen deze cursus. Om dan vervolgens een hele ochtend stil te staan op het circuit en in de middag een paar sessies op beginners snelheid achter een marchal te rijden was voor mij een grote teleurstelling. Helemaal omdat mij van te voren andere dingen beloofd waren. Zoals de organisator het bedacht heeft is zijn doel totaal voorbij geschoten. Circuit rijden is ervaring opdoen……veel rondjes rijden. En dat bereik je niet door mensen in de ochtend 4 rondjes te laten rijden en ze dan ook nog hun eigen lijnen te laten zoeken.
 
Ja klopt maar ze staan niet echt te controleren aan het begin of je kenteken papieren in orde zijn dus plaatje erop en gaaaaaaaaaaan ;)
Oh alleen niet op je plaat gaan want dan heb je denk ik wel een uitdaging :Y
Tja het is ook niet voor mij en degene die meegaat zij dat ook al plaatje der op en gassss :P Heb hem nog wel even gewezen op de risico's :Y
Quote:
Op woensdag 08 februari 2006 14:39 schreef MarcoZ het volgende:Breidscheid

doe maar Adenauer Forst na 4km




Geen idee over wie het ging maar dit is idd wel één van de lastiger bochten, flinke instinker.

Staan overigens wel borden met de bocht-naam er op maar die heb ik alleen wandelend gezien

Voor beginners: rechts houden met je knipper aan (ook naar rechts is wel zo verstandig ) scheelt al veel stress in het eerste rondje.

Dus gewoon aan houden die knippert aanhouden. ik schrijf het op ;)
:)

Quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:44 schreef speedking1958 het volgende:Juist mensen zo als jij komen in de problemen als ze vrij mogen rijden, de impact van zo`n curcus is groter dan je denkt.
wees gegroet






Je weet niet eens wie ik ben en welke rij ervaring ik heb? Beetje raar om dan zulke uitspraken te doen.

Ik had in 2004 al vaker vrij gereden op assen, en ik had mij niet voor niks ingeschreven voor niveau 1+. (wat achteraf helemaal niet bleek te bestaan) Ik had deze cursus geboekt in het begin van het jaar om weer een beetje gevoel te krijgen en om aan mijn techniek te werken. Dat het in het begin niet al te snel zou gaan daar had ik van te voren rekening mee gehouden. En omdat mij via mail vrij rijden in de middag was beloofd heb ik toch ja gezegd tegen deze cursus. Om dan vervolgens een hele ochtend stil te staan op het circuit en in de middag een paar sessies op beginners snelheid achter een marchal te rijden was voor mij een grote teleurstelling. Helemaal omdat mij van te voren andere dingen beloofd waren. Zoals de organisator het bedacht heeft is zijn doel totaal voorbij geschoten. Circuit rijden is ervaring opdoen……veel rondjes rijden. En dat bereik je niet door mensen in de ochtend 4 rondjes te laten rijden en ze dan ook nog hun eigen lijnen te laten zoeken.
Dit word voor mij het 2e x op een cirquit (Beide Cursussen) Dus ik ga er wel open minded heen en zie wel. Ik heb er wel vertrouwen in en volgens mij wordt het wel een gezellige dag. Anders laat ik het wel weten als het zeker af teraden valt Maarja das dan ook weer persoonlijk.

Kan in iedergeval niet wachten om weer KILOMETERS te maken *O* *O* *O*
:+
 
Ja klopt maar ze staan niet echt te controleren aan het begin of je kenteken papieren in orde zijn dus plaatje erop en gaaaaaaaaaaan ;)
Oh alleen niet op je plaat gaan want dan heb je denk ik wel een uitdaging :Y

rij ook maar geen schade aan de baan en rij ook maar geen schade aan anderen
je wil niet weten wat je te wachten staat als dan blijkt dat je geen verzekering hebt ... :N
 
Iemand die in de buurt van de NS een goed hotel weet? Met stalling voor
de 2wieler? Plan is om in april een weekendje te gaan kijken daar. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan