Norton Dominator van 1957 leeft weer

Nou dat stadslichtledje van beck is heel goed te zien hoor, een aantal vrienden van mij hebben het.
Maar het is alleen geschikt voor overdag.
Ik ben ook van plan de prefocus ledlamp te kopen. Het licht zal wel erg wit zijn, maar dat vind ik niet erg. Vooral dat het voor plus aan massa is vind ik mooi, dan hoef je niks aan te passen.
 
Laatst bewerkt:
@ Woudschim

Ik heb begrepen dat ze er zijn in warm wit. Ik heb ook nog geen antwoord van de leverancier en ik zie wel dergelijke lampen op het internet, maar die zijn niet geschikt voor auto's of motoren. Ze zijn bedoeld voor landbouwvoertuigen en niet voor de openbare weg.

Ik wacht het ff af.
 
Laatst bewerkt:
Gijs, ik neem het onmiddelijk van je aan, maar het blijft een enkel powerledje van 1 watt en ik ben wel benieuwd naar het aantal lumen.

Persoonlijk vind ik het verkeer van tegenwoordig niet echt vriendelijk richting motorrijder. Ik heb 35 jaar langs de weg gezeten en hield altijd rekening met de motoren en gaf ze de ruimte. Maar de motorrijder is nu heel kwetsbaar, automobilisten zijn niet zelden bezig met andere zaken dan opletten op het overige verkeer, ze zijn aan het bellen, doen hele werkbesprekingen vanuit het blikken gevaarte, geven geen richting meer aan en doen alsof ze belangrijk zijn.

Dus vind ik dat je op je motor een bak licht mag hebben dat vanuit de ruimte zichtbaar is, hoe meer hoe beter, maar zonder te verblinden dan wel.
 
Ze zijn er dus wel, want deze vond ik in een Harley topic:

20150411_145043.jpg


20150411_145052.jpg


Bovenste is dimlicht en dit is het topic: Harley Davidson - Episode 15 - Still Going Strong
 
Het moet ook warm wit worden, blauw ziet er niet uit idd.

@blue eyes: hi, jij ook hier?
 
Jullie zijn geen dag ouder geworden :+

Prachtige foto's Han, zoals gezegd blijft het verhaal erachter ook heel bijzonder.
 
We zijn een kleine 18.000 dagen ouder geworden, maar bedankt voor de leuke reacties.
 
Dit spatbord is een RVS spatbord van een Commando. Mijn zwager heeft er in 1970 een verchroomd voor en achterspatbord op gezet van een later type en de originele spatborden weggegooid. Die latere spatborden zijn nu verroest en ik vind ze niet bij de motor passen, lompe spatborden.

Het achterspatbord is bijna niet meer te vinden en ik heb daar veel voor moeten zoeken. Het voorspatbord is gewoon te koop nieuw en kost 152 euro. Die zal ik binnenkort er bij kopen. Het Commando spatbord had Dirk er bij gekocht en dat past wel tussen de vorkpoten mits je die bussen er af haalt en clipons gebruikt. De bussen en headlamp brackets waren ook verdwenen, maar die heb ik nieuw kunnen kopen bij de Engelse Motorwinkel.

Het Commando spatbord heb ik pas gemaakt met twee blokjes hout, een ronde paal en een goed gemikte klap van de zware moker.

Of ik al bij Dirk langs ben geweest: ik heb daar over nagedacht. Dirk woont geen 10 km bij me vandaan en heeft een bromscooter. Ik kwam hem laatst tegen bij het winkelcentrum en ik vroeg hem om eens te komen kijken. Hij weet waar ik woon en ik kan wel bij hem langs gaan, maar ik ben bang dat hij daar niet vrolijker van wordt als hij de motor in al zijn glorie te zien krijgt die hij 43 jaar niet in elkaar heeft kunnen krijgen.

Anders was hij al lang een keer bij me langs gekomen denk ik. Dirk zou deze motor niet aan me hebben verkocht als ik niet ooit eigenaar was geweest. Dirk is een aparte man, anders dan anderen en als hij er aan toe is komt hij wel kijken hoop ik.
 
Laatst bewerkt:
En als Dirk, die nooit zijn rijbewijs heeft gehaald, dan bij me langs komt en het is mooi weer, dan gaan we samen op 'onze' motor rijden, dat lijkt me wel koel.
 
Dit spatbord is een RVS spatbord van een Commando. Mijn zwager heeft er in 1970 een verchroomd voor en achterspatbord op gezet van een later type en de originele spatborden weggegooid. Die latere spatborden zijn nu verroest en ik vind ze niet bij de motor passen, lompe spatborden.

Het achterspatbord is bijna niet meer te vinden en ik heb daar veel voor moeten zoeken. Het voorspatbord is gewoon te koop nieuw en kost 152 euro. Die zal ik binnenkort er bij kopen. Het Commando spatbord had Dirk er bij gekocht en dat past wel tussen de vorkpoten mits je die bussen er af haalt en clipons gebruikt. De bussen en headlamp brackets waren ook verdwenen, maar die heb ik nieuw kunnen kopen bij de Engelse Motorwinkel.

Het Commando spatbord heb ik pas gemaakt met twee blokjes hout, een ronde paal en een goed gemikte klap van de zware moker.
Het originele spatbord zat ook aan de voorkant met een beugeltje vast. Misschien iets om nog eens naar te kijken.

Die spaakwielen vind ik wel erg mooi. Vergt wel wat meer onderhoud, maar er gaat toch niks boven. Wat dat betreft doen ze me wel aan Groningen denken :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan