- 2 aug 2004
- 33.888
- 22.542
Goed plan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vriend van mijn vader heeft heel veel problemen gehad met warm starten van zijn Norton.Bekijk bijlage 1598506
Hij is er nog hoor en staat momenteel lekker warm in de woonkamer, al vanaf het najaar en straks gaat hij weer naar de garage en ga ik echt eens flink in de carburatie duiken. De magneetontsteking werkt nu prima en hij start koud ook goed, maar als hij goed warm is gelopen en een kwartierje staat wil hij niet meer starten.
De carburateur wordt niet echt warm, heb ik isolerende pakkingen tussen, dus ik weet nog niet echt wat het probleem is, maar daar kom ik wel achter. En dan gaan we komende zomer wat vaker met hem rijden, want daar is ie voor.
Maar hij heeft het probleem ook als ik hem met de bobine ontsteking start, dus denk ik dat het aan de carburatie ligt. De bougies zijn ook zwart.Vriend van mijn vader heeft heel veel problemen gehad met warm starten van zijn Norton.
Lag uiteindelijk toch aan zijn magneet ontsteking.
Is geloof wel 3 x gereviseerd.
Zal eens vragen of het al opgelost is.
Groeten Willem
Dat zou goed kunnen. Dat is mijn ervaring met mijn Russen ook. Te rijk onderin start waardeloos als de boel warm is (en uitstekend bij koud).Maar hij heeft het probleem ook als ik hem met de bobine ontsteking start, dus denk ik dat het aan de carburatie ligt. De bougies zijn ook zwart.
van dat gratis forum van een vriend. Maar dat is wel van heel lang geleden.Heel mooi verhaal, benieuwd of ik je eens in de buurt tegen kom.
De link naar het restauratie verslag doet het helaas niet.
Mooie brommert, slimline frame en een mooie voorrem, niet standaard. Ik heb twee Honda Supermagna's met 88 pk en die zijn behoorlijk snel, maar als ik heel eerlijk mag zijn vind ik de Norton fijner rijden. Wat ik wel mis is een startmotor, want ik ben een hoogbejaarde ouwe lul.Mijj geerfde Mercury rijd ook heerlijk , gaat inderdaad goed van zijn plaats.
Kopje van bloemendaal reed ik de rest van de groep zoek.Bekijk bijlage 1931714
Voor Harleys hebben ze zo’n spacer te koop. Hier een een link, misschien kun je er wat mee.Dat MDF zal het niet zo gek lang volhouden, maar daar komt wat anders voor, is geregeld.
Overigens wil ik nog wel ff kwijt dat het rijden met zo'n motor een belevenis is, dat vond ik 57 jaar geleden en dat vind ik nog.
Hij zal ergens tussen de 35 en 40 pk hebben, maar gaat er nog behoorlijk snel vantussen en je denkt eerder aan 50 a 60 pk, maar standaard heeft zo'n 600 cc Norton 32 pk, maar deze heeft een hogere compressie en dat merk je heel goed met aantrappen.
Zoiets moet het wel worden, maar deze is 2.5 inch hoh tussen de tapeinden en de Amal Monoblock is daar 2 inch en het centrale gat zal ook wel een stuk groter zijn dan van de Amal. Maar bedankt voor de link.Voor Harleys hebben ze zo’n spacer te koop. Hier een een link, misschien kun je er wat mee.
MANIFOLD SPACER - Zodiac
Heb zelf een eerste model speed triple voor op de straat , maar daar kan ik moeilijk rustig op rijden.Mooie brommert, slimline frame en een mooie voorrem, niet standaard. Ik heb twee Honda Supermagna's met 88 pk en die zijn behoorlijk snel, maar als ik heel eerlijk mag zijn vind ik de Norton fijner rijden. Wat ik wel mis is een startmotor, want ik ben een hoogbejaarde ouwe lul.
En dan dat geluid van zo'n oude staande twin, klinkt mij als muziek in de oude oortjes.
Mooi dat ie het nu weer goed doet met starten Han! Maar wat ik me nou afvraag, hoort er standaard niet zo'n isolatie stukje tussen de carb en de kop te zitten?Ik heb zaterdag ook het inlaatspruitstukje thermisch geïsoleerd van de cilinderkop, vanmiddag een eind gereden, de motor was goed op temperatuur, hem op de standaard gezet en met tussenpozen hem gestart en dat deed hij prima.
De carburateur blijft nu gewoon koud en het startprobleem kwam dus door het warm worden van de carburateur. Koud deed hij het steeds prima, maar warm was hij met geen mogelijkheid te starten.
Vreemd, want 57 jaar geleden deed hij het altijd, dus het moet de benzine zijn.