Dat hoop ik toch niet. Zaterdag gaat mijn fiets op de bank. Komt PCIII inOp maandag 03 juni 2002 11:24 schreef markuseses het volgende:
dus of mijn suzuki ram air werkt wel of heel die dyno shit is gelul.
Ook heb ik mijn honda uitdraai erbij gepakt (CBR600 F uit '99 met Mobu performance demper) die had 101 pk en als ik die vergelijk met mijn suzuki dan is die suzuki vanaf 9.000 tpm veel sterker maar daarondere zijn ze gelijk.
Ook hier is het raar want voor mijn gevoel gaat mijn gsx onderin veel harder wat ik vooral merk tijdens wheely's want dat is met die gsx veel beter te controleren
Dat hoop ik toch niet. Zaterdag gaat mijn fiets op de bank. Komt PCIII in
Gaat op de bank bij West Coast Motors in Alkmaar.
Uiteindelijk praat je over motors met vrijwel allemaal hetzelfde vermogen, dus zal je idd weinig verschil merken, maak je ook niet teveel blij met Ram-air, hierdoor krijg je echt niet veel meer vermogen.
Wat ook belangrijk is, hoeveel koppel heft een machine, en hoe snel klimt die in zijn toeren.
Vergelijk eens een R1 met bijv een FZR1000, beide hebben 150 pk, en waarschijnlijk ook bijna hetzelfde koppel, maar een R1 is veel sneller, klimt veel sneller in zijn toeren, intern in het blok is alles veel lichter, motor is ook wel lichter, maar vraag me af hoeveel dat uitmaakt.
Met dynobank meet je enkel vermogen en koppel, meer niet.
Een dynobak is bedoelt om een motor af te stellen, en kan je mooi het verschil zien tussn voor en na.
Gewoon je vermogen meten is leuk, maar je heb er weinig aan.
Ik heb afgelopen zaterdag mijn GSX op een bank gehad bij mobu motors in enkhuizen samen met een vriend van me met een ZX6R 636.
Mijn motor had 104,1 op het achterwiel en de ZX6 had 104,6 als topvermogen en met winddruk had ie 107 op het achterwiel(bij mij niet gemeten met ram air omdat dat niet zou werken bij suzuki)
Die Kawa maakt gehakt van me onder de 10.000 tpm. zowel qua koppel als vermogen maar het rare is dat dat niet echt te merken is op de weg. als we acceleratie metingen doen dan gaan we altijd precies even hard als aan een touwtje. alleen in zn 6 vanaf 5000 tpm trekt ie weg. voor de rest niet ook niet richting topsnelheid (heb ff 282 om mijn teller gehad moest alleen remmen ander had ik zeker 290 gehaald op de teller) en dat is toch raar want zijn ram air moet dan toch gaan werken en moet ie me toch gaan inhalen alleen gebeurt dat niet. dus of mijn suzuki ram air werkt wel of heel die dyno shit is gelul.
Ook heb ik mijn honda uitdraai erbij gepakt (CBR600 F uit '99 met Mobu performance demper) die had 101 pk en als ik die vergelijk met mijn suzuki dan is die suzuki vanaf 9.000 tpm veel sterker maar daarondere zijn ze gelijk.
Ook hier is het raar want voor mijn gevoel gaat mijn gsx onderin veel harder wat ik vooral merk tijdens wheely's want dat is met die gsx veel beter te controleren
Je zit weer dingen door elkaar te halen, 3 pk meer of minder is ten eerste niet veel.
Een motor loopt op een bank altijd harder, omdat hij geen last heeft van rijwind.
En als je cbr600 in het echt 296 op de km teller haalt, dan is er iets mis mee, dat haalt die nooit.
alleen in zn 6 vanaf 5000 tpm trekt ie weg.
Uiteindelijk praat je over motors met vrijwel allemaal hetzelfde vermogen, dus zal je idd weinig verschil merken, maak je ook niet teveel blij met Ram-air, hierdoor krijg je echt niet veel meer vermogen.
Mijn GSXR 600 ook op de 283 gehad (en hij ging nog door), maar wat t echt geweest zal zijn....260 ofzo???veel harder zal een 600 toch echt niet lopen, wel dan?
Uiteindelijk praat je over motors met vrijwel allemaal hetzelfde vermogen, dus zal je idd weinig verschil merken, maak je ook niet teveel blij met Ram-air, hierdoor krijg je echt niet veel meer vermogen.
Wat ook belangrijk is, hoeveel koppel heft een machine, en hoe snel klimt die in zijn toeren.
Vergelijk eens een R1 met bijv een FZR1000, beide hebben 150 pk, en waarschijnlijk ook bijna hetzelfde koppel, maar een R1 is veel sneller, klimt veel sneller in zijn toeren, intern in het blok is alles veel lichter, motor is ook wel lichter, maar vraag me af hoeveel dat uitmaakt.
Met dynobank meet je enkel vermogen en koppel, meer niet.
Een dynobak is bedoelt om een motor af te stellen, en kan je mooi het verschil zien tussn voor en na.
Gewoon je vermogen meten is leuk, maar je heb er weinig aan.
Doet het idd leuk op een verjaardag, maar ook op MFHet gaat bij zon meting niet zo zeer om het vermogen of koppel wat je meet, das natuurlijk harstikke leuk, doet het leuk op een verjaardag enzo, maar meer om het fijnere afstelwerk, kortom benzine lucht verhouding....ontsteking... waar laat de fabrikant het liggen en kun je je machine perfectioneren
Het gaat bij zon meting niet zo zeer om het vermogen of koppel wat je meet, das natuurlijk harstikke leuk, doet het leuk op een verjaardag enzo, maar meer om het fijnere afstelwerk, kortom benzine lucht verhouding....ontsteking... waar laat de fabrikant het liggen en kun je je machine perfectioneren