Bij mij ook. Bij de tweede noteerde ik bij elke smeerbeurt de km stand en het aantal kapotte ringetjes. In ongeveer 5.000km na het eerste waren ze er zo goed als allemaal tussenuit. Toch hield die het uit tot 32.000km. Amper minder dan zonder dat probleem, mijn rekord met 1 ketting is 35.000km, eentje die dat dus niet had.De xringen zijn inderdaad op verschillende plekken stuk gegaan, vandaar de meerdere foto's.
Bij mij ook nooit te strak gestaan.De ketting is naar mijn idee nooit te strak gespannen geweest (altijd gemeten onder lading van mij op de motor en dan +-25mm), alleen vermoed ik dus wel te strak voor toen mijn achtervering nog ontzettend zacht stond (dan vangt de ketting dus de klappen ook meer op denk ik?).
Ook de uitlijning was geen probleem. Bij de tweede begon ik ook te twijfelen dat het aan mijn motor lag, maar bij mijn volgende motor had de ketting die er op stond bij aankoop geen probleem, de DID daarna wel.Ik heb deze set zelf erop gezet en uitgelijnd, zelfs nagemeten met een schuifmaat, dus ik vermoed dat het helaas toch mijn nalatigheid qua ketting smeren is geweest..
Heb je het betaalbewijs nog? Probeer anders ook eens of je via garantie geen nieuwe krijgt. Die van mij kwamen ook van bij Jos Smit vandaan. Heb er heel goede service aan ondervonden, dat zeker welIk overweeg om dezelfde set te kopen en misschien door Jos Smit zelf te laten monteren, of misschien toch nog eens zelf doen en gewoon goed onderhouden.
Je spreekt jezelf hier wel ontzettend tegen eh...De xringen zijn inderdaad op verschillende plekken stuk gegaan, vandaar de meerdere foto's.
De ketting is naar mijn idee nooit te strak gespannen geweest (altijd gemeten onder lading van mij op de motor en dan +-25mm), alleen vermoed ik dus wel te strak voor toen mijn achtervering nog ontzettend zacht stond (dan vangt de ketting dus de klappen ook meer op denk ik?).
Ik heb deze set zelf erop gezet en uitgelijnd, zelfs nagemeten met een schuifmaat, dus ik vermoed dat het helaas toch mijn nalatigheid qua ketting smeren is geweest..
Ik overweeg om dezelfde set te kopen en misschien door Jos Smit zelf te laten monteren, of misschien toch nog eens zelf doen en gewoon goed onderhouden.
Dus niet bij Jos Smit weer een DID kettingset kopen? Wat raad je aan als alternatief MasterTommy?
Jos Smit verkoopt ook ZVM-X kettingen. Voor motoren met wat minder trekkracht verkoopt hij de VX.DID is prima maar je hebt verschillende series, ik verwacht niet dat Jos Smit de duurste (in ieder geval niet bovenaan de lijst) verkoopt, die moet het toch meer hebben van de scherpe prijs. Op straatfietsen monteer ik eigenlijk alleen maar DID ZVM-X kettingen, maar ook die moet je gewoon netjes smeren. Gaan dan wel rustig 40K mee. De goedkoopste die ik kan vinden (afhankelijk van maat) kosten zo’n €125-€170 en dat is dus alleen de ketting.
Voortaan maar wat meer smeren,en neem een echt merk ketting, RK zijn super kettingen
hebben geen last van strakke en losse stukken in de ketting.Vele Moto GP teams gebruiken
het merk ook oa Honda.
Kwalitatief gewoon stukken beter dan die balle merken zoals D.I.D en Tsubaki.
Ik heb een DID ERV3 520 raceketting eronder gehad en ook daar kwamen de o-ringen los bij heel weinig kilometers.