Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Ik herinner me een filmpje van iemand die op een otr volgas over een jump op een maisplak gaat en helemaal zichzelf de verdoemenis in springt.
 
Heb je een andere gekocht @Duckman ? Of ga je stoppen?
Ik heb een 2014 TE310 met 1700km op de kop getikt. Stoppen is geen optie 😜

Die 450 van me is serieus een goede koop voor de volgende eigenaar. Was niet van plan om 'm te verkopen en heb er zeer veel onderdelen bij en is echt perfect onderhouden. Liefst verkoop ik 'm aan een bekende 😁
 
Een aantal vraagskes: Ik weet dat er verschillende soorten events zijn in de enduro/offroad wereld. Nu vraag ik me af wat karakteristieken zijn van deze verschillende soorten. Ik heb vaker gehoord over OTR's en cross-country, en soms zie ik op kalenders de term "offroad" staan, maar wat deze events precies inhouden is mij niet helemaal duidelijk. Daarnaast zou ik graag willen weten waar je als beginnende offroader het beste mee zou kunnen beginnen. De onderliggende vraag daarachter is een beetje "is event x moeilijker dan event y, en waar zit em dat dan in?".

Ik heb geprobeerd te zoeken via de bekende zoekmachine, maar kwam toen alleen bij een o-zo-geweldig-duidelijke (kuch) website van KNMV uit, en verder kwam ik alleen op websites voor MTB's uit. Indien iemand zich hiervoor de moeite wil nemen: ALVAST BEDANKT!!! :}
 
Ik heb een 2014 TE310 met 1700km op de kop getikt. Stoppen is geen optie 😜

Die 450 van me is serieus een goede koop voor de volgende eigenaar. Was niet van plan om 'm te verkopen en heb er zeer veel onderdelen bij en is echt perfect onderhouden. Liefst verkoop ik 'm aan een bekende 😁
Als k 4 takt zou gaan rijden dan kocht k die van jou. Als er iemand zuinig is op zijn brommert dan ben jij t wel idd........
 
Een aantal vraagskes: Ik weet dat er verschillende soorten events zijn in de enduro/offroad wereld. Nu vraag ik me af wat karakteristieken zijn van deze verschillende soorten. Ik heb vaker gehoord over OTR's en cross-country, en soms zie ik op kalenders de term "offroad" staan, maar wat deze events precies inhouden is mij niet helemaal duidelijk. Daarnaast zou ik graag willen weten waar je als beginnende offroader het beste mee zou kunnen beginnen. De onderliggende vraag daarachter is een beetje "is event x moeilijker dan event y, en waar zit em dat dan in?".

Ik heb geprobeerd te zoeken via de bekende zoekmachine, maar kwam toen alleen bij een o-zo-geweldig-duidelijke (kuch) website van KNMV uit, en verder kwam ik alleen op websites voor MTB's uit. Indien iemand zich hiervoor de moeite wil nemen: ALVAST BEDANKT!!! :}
Als beginner kan je het beste een offroad rit (OTR) pakken. Rondes van plusminus 50km met afwisselende soorten terrein. Crosscountry is een aftreksel daarvan, maar dan op een kleiner terrein met vaak een crossbaan er in en vaak wat extra hindernissen.
 
Als beginner kan je het beste een offroad rit (OTR) pakken. Rondes van plusminus 50km met afwisselende soorten terrein. Crosscountry is een aftreksel daarvan, maar dan op een kleiner terrein met vaak een crossbaan er in en vaak wat extra hindernissen.
of met een paar vrienden een harde crossbaan afhuren. dan vliegt niet iedereen met 100 om je oren :P
 
En een stukje verdeop wordt iedereen tegengehouden en kan de traumahelikopter weer komen, helaas te vaak gezien.
Tja als de hobbie helemaal spanning en gevaarvrij zou zijn vonden we het ook niks aan denk ik ;-)
Ik herinner me een filmpje van iemand die op een otr volgas over een jump op een maisplak gaat en helemaal zichzelf de verdoemenis in springt.
Ja dat was op steenwijk toch? Kan het filmpje even niet terug vinden. iemand met een kawa die de boel enorm overjumpt
 
Tja als de hobbie helemaal spanning en gevaarvrij zou zijn vonden we het ook niks aan denk ik ;-)

Ja dat was op steenwijk toch? Kan het filmpje even niet terug vinden. iemand met een kawa die de boel enorm overjumpt

Ja, die was zo ontzettend enthousiast dat ie als 1 van de eersten startte, en vol gas over een zandbult heen gaat. Die lanceerde zichzelf.
 
Kan wel bewondering hebben voor zulks lef, gewoon volle pijp over een blinde sprong ;-)
 
Is het lef of een gebrek aan hersencellen?
Als dat laatste niet het geval was, is dat het nu wel...
 
Is het lef of een gebrek aan hersencellen?
Als dat laatste niet het geval was, is dat het nu wel...

Ach ja slim is het niet, maar dat had hij zelf vast ook wel door ;-) Maar ik rijdt onderhand al 8 jaar offroad en de jumps zijn nog steeds mijn zwakke punt, dus op dat vlak zou ik wel wat minder hersenscellen willen hebben soms.
 
of met een paar vrienden een harde crossbaan afhuren. dan vliegt niet iedereen met 100 om je oren :P
Dat klinkt ook wel als een strak plan :) . Ik ga eens kijken of ik een groepje mensen samen kan krijgen en kijken of de crossbaan hier in de omgeving dit soort mogelijkheden geeft.
 
Dat klinkt ook wel als een strak plan :) . Ik ga eens kijken of ik een groepje mensen samen kan krijgen en kijken of de crossbaan hier in de omgeving dit soort mogelijkheden geeft.
lelystad is n harde baan en prima om te starten. geldermalsen en neerijnen ook, maar weet niet of die ook de baan verhuren.
 
lelystad is n harde baan en prima om te starten. geldermalsen en neerijnen ook, maar weet niet of die ook de baan verhuren.
Howlycow, dat is ook naast de deur (kuch). Maar ik ga eens kijken. Als het niet anders is, dan moet ik maar een pokke-end ploffen om daar te komen :) . Met "harde baan" bedoel je... harde ondergrond en geen gigantisch mul zand?
 
OTR is op een enduro motor eigenlijk altijd wel ''te doen'' als je jezelf genoeg tijd gunt. Eigenlijk moet je al wel zo ver zijn dat iedere zandweg die je normaal tegen komt een makkie is, anders wordt een OTR wel heel zwaar.

Harde baan wordt inderdaad wel mee bedoeld niet onbenullig mul.
Ik rij op een kleine lokale wel zandbaan. Als er maar regelmatig geveegd wordt is dat prima te doen. Ga ik naar een baan verderop die veel groter is en maar 1x in de week geschoven wordt loop ik eigenlijk alleen maar te martelen.
 
Rutten is kwa ondergrond ook een mooie baan.
Classic offroad.nl organiseert dagen die NIET voor ervaren crossers zijn, en dus zeer geschikt voor beginners en/of mindere goden/gehaaste mensen.

Ik ben lid van Nunspeet, net geveegd gaat het nog wat, maar wat kan dat een drama zijn zeg !
Als je dat gewend bent kan het dan wel alleen nog maar mee vallen.
 
Rutten is kwa ondergrond ook een mooie baan.
Classic offroad.nl organiseert dagen die NIET voor ervaren crossers zijn, en dus zeer geschikt voor beginners en/of mindere goden/gehaaste mensen.

Ik ben lid van Nunspeet, net geveegd gaat het nog wat, maar wat kan dat een drama zijn zeg !
Als je dat gewend bent kan het dan wel alleen nog maar mee vallen.
Nunspeet is hard werken, maar zo'n beetje de beste training die er is :Y
 
Gouda is ook een wat hardere baan met kleigrond gemixt met een beetje zand. Dat is ook een baan waar de beginner wel uit de voeten kan met tafels.
 
Omdat ook @<deleted> z'n vraag over een Adventure gaat dit maar bedacht:
 
Dat klinkt ook wel als een strak plan :) . Ik ga eens kijken of ik een groepje mensen samen kan krijgen en kijken of de crossbaan hier in de omgeving dit soort mogelijkheden geeft.
Action Planet?
Ik heb daar eens gereden met de enduro, dat was niet zo leuk door alle adventures op de baan vandaar dat ik weet dat je daar met je adventure terecht kan :)
 
Rutten is kwa ondergrond ook een mooie baan.
Classic offroad.nl organiseert dagen die NIET voor ervaren crossers zijn, en dus zeer geschikt voor beginners en/of mindere goden/gehaaste mensen.

Ik ben lid van Nunspeet, net geveegd gaat het nog wat, maar wat kan dat een drama zijn zeg !
Als je dat gewend bent kan het dan wel alleen nog maar mee vallen.
Daar ben ik de 24e weer bij aanwezig :t
 
Iemand hier nog een Mousse liggen voor een 100-100 of 110-100 achterband liggen? 18 inch. Wil er even een proberen voor een experimentje voor ik een nieuwe aanschaf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan