Erwin P
Crashtest dummy
Maar die bedragen die jij aan onderhoud besteedt ben ik nooit kwijt geweest.
Sssshhhhttt
Ik probeer hem ook nog aan mezelf te verkopen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar die bedragen die jij aan onderhoud besteedt ben ik nooit kwijt geweest.
En toch is dat anders dan bij een heuveltje aan komen rollen, motor flink op toeren jagen en redelijk gecontroleerd de koppeling te laten schieten en daarmee een gruwelijke schop onder je hol te krijgen en omhoog te jagen.Aan het gas draaien. Instant koppel.
Hoho 13K. Ik heb de 60 pk genomen. Moet snel zat zijn. Meen dat de snelste 450's en 300 2T ook 55/60 pk hebben.
De vol vermogen alles er op en er aan is 14K.
De KTM 450 zit ook op 11,5K en de 300 2T net niet op 11K. Zo gek vind ik het prijsverschil niet. €1000 aan brandstof per jaar, een vastlopertje hier, een koprevisie daar of even je bigend overhalen ook 1,5K. Nog her en der wat filters, olie en bougie wissels ala €500.
Verdiend zichzelf rap terug. Ik heb dit jaar al over de €1400 aan cilinderwanden en zuigers uitgegeven.
De dealer heeft me wijs gemaakt dat de wielen, remmen en achtertandwielen van een KTM dr in gaan. Altijd fijn als het slijtage spul ook van iets anders past.
Ik heb hem besteld bij Resa. Ik heb nog wel de optie open om te cancelen na de proefrit in november.Waar heb je hem besteld als ik vragen mag? Ik ben het ook aan het overwegen, maar wil hem wel eerst even gaan rijden. Ik heb vanuit een aanstaande dealer gehoord dat er wel een mogelijkheid tot kenteken gaat komen. Relatief snel ook al.
Ik snap je redenering van de 60PK variant, echter heb je wel rekening mee gehouden met het volgende. Volgens vele reviews loopt de motor het lekkerste op 75 procent van zijn kunnen. Dus de 80Pk variant zou dan mooiste lopen/langste volhouden op 60Pk. Beetje alsof je een normale motor tegen de toerenbegrenzer rijd steeds.
Hoe jammer ik het ook vind, ik ben ook van mening dat wij gemotoriseerd enduro/cross geen 10 jaar meer uit houden in Nederland. De elektra gaat de toekomst zijn en de Stark lijkt een machtig mooi begin daarin te zijn in nederland. Een serieus begin, met alle respect is de e-xc niet te vergelijken met de Stark. De Alta is hier zelfs niet van de grond gekomen.
Als je het kan bedenken zal het tegenwoordig vast wel ergens bestaan.Het zou mooi zijn als dit soorr accu's met aandrijving als pakket zou worden ontwikkeld voor ombouw van normale crossers/enduro's.
Verduurzaming stond ook niet in mijn lijstje van overwegingenJa na het lezen van de review van Toine van Dijk in de Noppennieuws ben ik ook wel erg benieuwd. Hoeveel ik ook van verbrandingsmotoren hou heb ik ook niks tegen electro, ik vermoed dat je er je adrenaline spiegel net zo hoog mee kan krijgen.
Ik weet alleen niet of de snelle transitie naar electrisch die de auto markt nu al ondergaat echt zo'n verduurzaming is als ze het doen voorkomen, maar daar gaan wij simpele stervelingen toch nooit tranparante inzage in krijgen.
Voor mij zijn de aspecten gemak van onderhoud en gebrek aan geluidsoverlast de belangrijkste punten. Verduurzaming is een mooie bijvangst. Ben erg benieuwd naar de proefrit…Zou mooi zijn als het gebrek aan geluid een positieve invloed heeft op beschikbare banen / plekken waar je mag rijden.
Is dat artikel van Noppennieuws ergens te lezen?
Dan houd ik het even bij het filmpje wat ze gepubliceerd hebbenIn de Noppennieuws
, ik vermoed dat je er je adrenaline spiegel net zo hoog mee kan krijgen.
Beste allen, ik ben zelf bezig met het behalen van een motorrijbewijs en ga as woensdag kijken voor een fiets, ik wil voornamelijk offroad en enduro gaan rijden, alle tips zijn welkom wil graag wat meer te weten komen, mn pa die heeft vroeger wel enduros gereden maar die is helaas niet meer onder ons dus wil gewoon graag weten wat heb je absoluut nodig, wat is handig, waar moet je op letten bij aanschaf van een 2e hands motor etc. Excuses als dit niet het juiste topic er voor is
heb je het filmpje bekeken boven jouw bericht ?Beste allen, ik ben zelf bezig met het behalen van een motorrijbewijs en ga as woensdag kijken voor een fiets, ik wil voornamelijk offroad en enduro gaan rijden, alle tips zijn welkom wil graag wat meer te weten komen, mn pa die heeft vroeger wel enduros gereden maar die is helaas niet meer onder ons dus wil gewoon graag weten wat heb je absoluut nodig, wat is handig, waar moet je op letten bij aanschaf van een 2e hands motor etc. Excuses als dit niet het juiste topic er voor is
Aldus verschillende dealers wordt je snel zat van een 250 4T op de OTR. Niet vanwege het gebrek aan vermogen, maar vanwege de gigantische slijtageslag. Alles wordt veel te lang heel heet en het schijnt dat je dan met enige regelmaat koprevisies aan het doen bent.Tja als je echt enduro wedstrijden en fanatiek offroad wil gaan rijden zou ik als beginner allicht een 250 viertakt gaan kopen, beetje afhankelijk van jeventuele cross ervaring opgedaan in je jeugd, is een 250 viertakt snel en ook wel rustig te berijden.
Voor de rest raad ik je aan zo jong mogelijke motor te kopen en letten op de onderhoudsintervallen.
Wat is OTR ? ik kan mij voorstellen dat het Off The Road moet voorstellen maar voor een beetje offroad pokkelen lijkt mij een 250 juist ideaal.Aldus verschillende dealers wordt je snel zat van een 250 4T op de OTR. Niet vanwege het gebrek aan vermogen, maar vanwege de gigantische slijtageslag. Alles wordt veel te lang heel heet en het schijnt dat je dan met enige regelmaat koprevisies aan het doen bent.
Nog een reden om voor 2T te gaan
2T kan wat minder ernstig mis kwa onderdelen en arbeid.
Moderne zuiger onderhoudsintervallen gaan ook zo de 80 a 100+ uur in bij de 250/300 2T. Bijna net als bij 350/450 4T.
Het rijden en het type vermogen moet je dan wel weer aanspreken.