ZX7-aRnold
MF veteraan
Titel zegt genoeg denk ik.....
Wordt echt de laatste keer hoor
Even wat er aan vooraf ging:
Hier: Mijn ZX-7R, wijzigingen en verbouwingen
en hier: http/members.home.nl/arnoldlevinga
staat een heleboel info over mijn hobby-fiets, de ZX-7R. Heb deze nu al meerdere malen verbouwd, van World Superbike replica:
naar MotoGP 2004 replica
tot 2005 replica:
Heb er al met al toch meerdere leuke dingen dingen aan overgehouden, zoals een leuke fotoshoot ( fotosessie met zx7-aRnold (piccies) )
en 2 keer een uitstapje naar het MotoGP team ( ZXRR meets ZXRR )
Waarom dan weer een nieuwe?? Tja, had met de laatste replica nogal wat aanpassingen aan het kuipwerk gedaan (zegmaar handgemaakt ) en daar zaten een aantal onvolkomenheden in. De kuip was iets te laag geplaatst, waardoor ie aan de grond kwam bij de bochten. Heb dit later wel weer omhoog weten te zetten, maat moest toen wel aan de bovenkant (bij de clip-ons) van de kuip de decoupeerzaag erin zetten om het weer passend te maken... Zo zijn er nog een aantal dingetjes die ik graag wil veranderen omdat ze me niet aanstaan. Hieronder zeg maar de "doelstellingen":
1: Nieuw kuipwerk maken
Doordat het race polyester flinterdun is, is het op sommige plekken gaan scheuren nu . Ook zijn sommige delen voor een groot gedeelte opgebouwd uit plamuur, wat de stevigheid niet ten goede komt. Kan er voor kiezen om er polyestermatten aan de binnenkant in te leggen voor versteviging, maar denk dat het een behoorlijk gewicht wordt dan . Wil dus de buitenzijde gaan voorzien van een laag carbon . Zal het zitje als "test-object" gebruiken, wil dit niet dan houd het op. Ook de luchtinlaten zet ik hier onder, had ze eerst voor nood van regenpijp gemaakt maar zal er nu de carbonnen luchtinlaten zo pas maken dat ze in de nieuwe kuip passen.
2: Carbonnen tank en open carbonnen race-luchtfilterhuis plaatsen
Tja, titel zegt het al Moet nog eea pas maken, onder andere een aansluiting op de gewone carbs voor ronde losse filters
3: Grondspeling
Op circuit helaas te vaak steps aan de grond.... Om dit op te lossen ga ik er Gilles rearsets (volledig verstelbaar) op zetten
4: Dashbord
Moet aangepast worden. Is nu te breed, wil toerenteller bovenin en km teller onderin doen nu.
5: Spiegels
Had voor de spiegels van de ZX7R gekozen, met de oorspronkelijke montage wijze. Dit leek echter niet (net 2 oortjes). Ga de spiegels nu lager op de kuip zetten (nieuwe, iets grotere spiegels). Knippers komen er weer in.
6: Uitlaat/achterbrug
M'n laars komt helaas nog wel eens tegen de uitlaatbocht. Ben nog steeds van plan om de RSV Mille achterbrug erin te zetten. Hierdoor kan ik de bocht iets meer naar onder de achterbrug verplaatsen (zit een knik in die brug) waardoor het hopelijk opgelost is.
7: Blok revisie
Tja... heb helaas ook last van de zakkende cilinderbussen Blok gaat uit elkaar en ga ik dan ook gelijk helemaal spuiten.
Zo genoeg te doen eerst.....
Wordt echt de laatste keer hoor
Even wat er aan vooraf ging:
Hier: Mijn ZX-7R, wijzigingen en verbouwingen
en hier: http/members.home.nl/arnoldlevinga
staat een heleboel info over mijn hobby-fiets, de ZX-7R. Heb deze nu al meerdere malen verbouwd, van World Superbike replica:
naar MotoGP 2004 replica
tot 2005 replica:
Heb er al met al toch meerdere leuke dingen dingen aan overgehouden, zoals een leuke fotoshoot ( fotosessie met zx7-aRnold (piccies) )
en 2 keer een uitstapje naar het MotoGP team ( ZXRR meets ZXRR )
Waarom dan weer een nieuwe?? Tja, had met de laatste replica nogal wat aanpassingen aan het kuipwerk gedaan (zegmaar handgemaakt ) en daar zaten een aantal onvolkomenheden in. De kuip was iets te laag geplaatst, waardoor ie aan de grond kwam bij de bochten. Heb dit later wel weer omhoog weten te zetten, maat moest toen wel aan de bovenkant (bij de clip-ons) van de kuip de decoupeerzaag erin zetten om het weer passend te maken... Zo zijn er nog een aantal dingetjes die ik graag wil veranderen omdat ze me niet aanstaan. Hieronder zeg maar de "doelstellingen":
1: Nieuw kuipwerk maken
Doordat het race polyester flinterdun is, is het op sommige plekken gaan scheuren nu . Ook zijn sommige delen voor een groot gedeelte opgebouwd uit plamuur, wat de stevigheid niet ten goede komt. Kan er voor kiezen om er polyestermatten aan de binnenkant in te leggen voor versteviging, maar denk dat het een behoorlijk gewicht wordt dan . Wil dus de buitenzijde gaan voorzien van een laag carbon . Zal het zitje als "test-object" gebruiken, wil dit niet dan houd het op. Ook de luchtinlaten zet ik hier onder, had ze eerst voor nood van regenpijp gemaakt maar zal er nu de carbonnen luchtinlaten zo pas maken dat ze in de nieuwe kuip passen.
2: Carbonnen tank en open carbonnen race-luchtfilterhuis plaatsen
Tja, titel zegt het al Moet nog eea pas maken, onder andere een aansluiting op de gewone carbs voor ronde losse filters
3: Grondspeling
Op circuit helaas te vaak steps aan de grond.... Om dit op te lossen ga ik er Gilles rearsets (volledig verstelbaar) op zetten
4: Dashbord
Moet aangepast worden. Is nu te breed, wil toerenteller bovenin en km teller onderin doen nu.
5: Spiegels
Had voor de spiegels van de ZX7R gekozen, met de oorspronkelijke montage wijze. Dit leek echter niet (net 2 oortjes). Ga de spiegels nu lager op de kuip zetten (nieuwe, iets grotere spiegels). Knippers komen er weer in.
6: Uitlaat/achterbrug
M'n laars komt helaas nog wel eens tegen de uitlaatbocht. Ben nog steeds van plan om de RSV Mille achterbrug erin te zetten. Hierdoor kan ik de bocht iets meer naar onder de achterbrug verplaatsen (zit een knik in die brug) waardoor het hopelijk opgelost is.
7: Blok revisie
Tja... heb helaas ook last van de zakkende cilinderbussen Blok gaat uit elkaar en ga ik dan ook gelijk helemaal spuiten.
Zo genoeg te doen eerst.....