Oldskool GSXR topic deeltje 40

gave fiets man..ik wil in mijn 11 slabby ook nog eens een andere veer plaatsen . welk jaar r1 veer past ? en is het plug and play?.thnx alvast
Je moet een R1/R6 schokbreker hebben met het reservoir 90 graden gemonteerd. Past er bijna 1 op 1 in. Bovenkant moet 2mm smaller en aan de onderkant 3mm eraf. Bovenkant kan je het busje afdraaien, onderkant moet je het busje ook afdraaien en iets van het oog van de schokbreker afvijlen.

Achterkant komt een fractie hoger te staan, staat net mooier vind ik.

Ik ben voor een schokbreker gegaan met hydraulische verstelling van de veervoorspanning. Stellen doe je dan met een inbusje i.p.v. zo'n onhandige stelsleutel.
 
Je moet een R1/R6 schokbreker hebben met het reservoir 90 graden gemonteerd. Past er bijna 1 op 1 in. Bovenkant moet 2mm smaller en aan de onderkant 3mm eraf. Bovenkant kan je het busje afdraaien, onderkant moet je het busje ook afdraaien en iets van het oog van de schokbreker afvijlen.

Achterkant komt een fractie hoger te staan, staat net mooier vind ik.

Ik ben voor een schokbreker gegaan met hydraulische verstelling van de veervoorspanning. Stellen doe je dan met een inbusje i.p.v. zo'n onhandige stelsleutel.
Super bedankt voor je info man !!!
 
was het maar maart of april
DSC_2015small.jpg
 
Hierbij ook maar wat foto's van mijn 1985 7/11 (in opbouw).

Zit nu een 1127 blok onder en R1 achterschokbreker. Komen wielen, voorvork en remmerij in van een 2006/2007 GSXR600/750, 40mm carbs van een 91/92 1100, radiale rem- & koppelingspomp van een ZZR1400 en nog wat ander klein spul.
Moet qua looks, vanaf een afstand, redelijk origineel blijven met her en der wat 'updates' ;)

Bij aanschaf vorig jaar:
PyJMHN9l.jpg


750 blok eruit:
Vcazlqkl.jpg


Even passen en meten:
EljgY69l.jpg


1127 erin:
yYmWa7Pl.jpg


25 jaar verschil:
JlMOogel.jpg


rzXRIQgl.jpg
Gsx1100f blok?
 
Ondertussen weer wat verder met de 7/11. K7 front en achterwiel zitten erin, 40mm carbs erop, radiale rem- en koppelingspompen erop en nog wat klein spul. Carbs zijn meteen nieuwe rubbers in gegaan en ook maar meteen een Tovami Dynojet setje erin.

Front zat er zo in en op, dat stelde weinig voor. Achterwiel er mooi in het midden in krijgen was een ander verhaal... Daar heeft m'n vader wel een paar uurtjes voor achter de draaibank voor moeten staan. Achterwiel stond 12mm te ver naar rechts. Binnen en buitenkant van de tandwieldrager zijn afgedraad en het voortandwiel moet een paar mm verder naar buiten komen. Bleek meer dan genoeg ruimte over te zijn voor een 180/60 achterband ipv 180/55, staat net weer wat dikker.

Dit weekend de titanium GSXR1000 bochten eronder, oliekoeler er weer op, remleidingen maken en de achterbrug op het lassen voorbereiden. Moet een blokje in gelast worden zodat ik de K3/4 remklauwhouder/drager kan gebruiken, ben ik van die lelijke trekstang af. Komen ook meteen twee 'staafjes' aan zodat ik er bobbins in kan draaien en hem tenminste fatsoenlijk op de paddockstand kan zetten.

Kortom, nog genoeg te doen! Hoop hem ergens deze maand rijdend te hebben, kan hij vanaf 1 maart weer de weg op (kwarttarief hè ;))

PhUKKRnl.jpg


V2xRPMxl.jpg


ST3hNatl.jpg


Links het origineel, rechts V2
cE50YlOl.jpg


Lijkt zo op de foto nog iets uit het midden te staan, is meerdere keren gecheckt en staat nu zeker weten in het midden
FGKlYdRl.jpg


yFMT1ZJl.jpg


0VNDfeDl.jpg
 
De 85’er 7/11 is ook af, m’n vader heeft hem al mee gehad naar z’n werk als proefrit en alles is zonder problemen gegaan. Blok heeft 75.000 gelopen maar loopt erg mooi en stil. Motor weegt ook zo goed als niks, als je hem vastpakt denk je dat het een brommer is. Binnenkort maar eens ergens op de weegschaal zetten.

Van het weekend zelf ook ff een blokje om geweest, viel zeker niet tegen. Totaal anders dan m’n TL1000R en vorige GSXR1000 maar daarom niet minder leuk.

AA288D63-8313-417C-901B-2DF886A2F1C8.jpeg

4239C54D-98C6-4ADC-9E03-1784FEB838B8.jpeg

4103ABE8-6408-4CEC-B0BB-C82361AACD21.jpeg

B4B75B66-BA24-4F14-8A62-35FF709A6CA6.jpeg
 
De 85’er 7/11 is ook af, m’n vader heeft hem al mee gehad naar z’n werk als proefrit en alles is zonder problemen gegaan. Blok heeft 75.000 gelopen maar loopt erg mooi en stil. Motor weegt ook zo goed als niks, als je hem vastpakt denk je dat het een brommer is. Binnenkort maar eens ergens op de weegschaal zetten.

Van het weekend zelf ook ff een blokje om geweest, viel zeker niet tegen. Totaal anders dan m’n TL1000R en vorige GSXR1000 maar daarom niet minder leuk.

Bekijk bijlage 1624319

Bekijk bijlage 1624318

Bekijk bijlage 1624320

Bekijk bijlage 1624324
Vette machine 😎
 
Wilde van de week de gixxer (1100w) weer eens uitlaten maar bij de post winter check leek ie ergens te lekken. Nu was die in januari ergens omgevallen toen ik em op de paddockstands wilde zetten en is zo te zien 't kraantje beschadigd.
Weet iemand of/hoe het mogelijk is om enkel de draaiknop te reviseren (vermoed dat er een o ringetje niet lekker meer is.) of dat k weer op zoek moet naar een heel nieuw kraantje.
Dus vermoedelijk dat die zo los te krijgen is dmv de 2 schroefjes die er haaks in zitte , maar voordat k aan schroefjes ga lopen kloten graag bevestiging van iemand met meer ervaring

20210510_172038.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan