Daarom moe je er ook altijd zelf bij blijven..Ik vraag me altijd af of de nieuwe generatie pech hulp een klassieke motor nog kan fixen. Waar steek je de OBD in?
Zelfs als het om afslepen gaat vertrouw ik ze niet. Heb een keer een motor zo vastgesjord gezien dat de zijstandaard verbogen was op de frame bevestiging
Dank voor de tip.. Ik heb hele nare ervaring(meer dan eens) met de anwb..
logisch, je motor kunnen ze niet naaien.Ik ben lid van de knmv, daar zit pechhulp Nederland bij, persoonsgebonden. Dus niet per kenteken.
Ik geloof überhaupt niet zo in pechhulp. Misschien is dat onterecht.
Kijk, als je echt ver van huis bent is het fijn dat iemand je komt ophalen. Maar repareren die zooi, dat moet je bij je eigen oldtimer wel zelf kunnen toch?
Ik kwam deze nog tegen: BlijdatikRij
Kan....Klinkt goedkoop, €30,- / jaar voor het hele gezin, en alle voertuigen!
Maar volgens de kleine lettertjes, kost het per werkelijk pechgeval je €60,- eigen bijdrage.
Wij zijn nog nooit binnen NL verzekerd geweest voor pechhulp.
In 23 jaar 1x stil komen te staan met een auto op een oprit. Politie gebeld, die sturen een berger om je gratis naar de eerstvolgende parkeerplaats te vervoeren.
Daar nog een poging gedaan tot reparatie, maar er viel niks mee te beginnen. (Vervuilde luchtmassameter). Daarop heeft de berger de auto thuis afgeleverd. Kosten: €150,-. De volgende ochtend had ik de wagen alweer gefixt, en kon ze er weer mee naar haar werk.
En nog een keer een lekke achterband gehad ,met de XL. toen heb ik de dichtstbijzijnde motorzaak gebeld. Die waren binnen een kwartier met een bus ter plaatse.
Je kunt altijd zelf de dichtstbijzijnde berger/motorzaak bellen. Dat kan wel eens goedkoper uitpakken dan 23 jaar lidmaatschap van de ANWB...
Ik heb alleen maar brikken. En in principe repareer ik zelf, eventueel samen met het clubje mederijders. Betekent wel dat van beide koffers/zijtassen er altijd eentje vol zit met gereedschap, zekeringen, reserve gaskabels, etc. Geeft niet, dat is een deel van de fun. Van de 500 challenge rijders ken ik een voorval dat ook een lekke koppakking ter plekke werd gerepareert. In de 2019 editie hebben zijn we ter plekke met olie, remmen en vlotternaalden in de weer geweest. Maar, ben in Zuid-Frankrijk een keer blijven staan met een kapotte CDI. Als je het onderdeel niet hebt of niet in korte tijd kunt krijgen, is repatriëring toch wel handig. Overigens heb ik sindsdien ook een reserve CDI bij me. Overkomt me geen tweede keer. Als ik alleen in Nederland zou rondrijden zou ik de pechhulp denk ik niet nodig hebben. In geval van niet-reparabel kom je altijd wel thuis en kun je zelf de motor wel ophalen. Maar als verder dan 300 km van huis ben, vind ik het wel een prettig idee.