ik begrijp het volledig.Ech nie!
Hij blijft open totdat zelfs JanB weet waar het over gaat.
Ik ben zelf ook erg in techniek geinteresseerd, zeker in verbeteringen, maar ik begrijp je bericht echt niet. Voor jezelf zal het ongetwijfeld glashelder zijn, maar ik zit, na meerdere keren alles doorgelezen te hebben, me serieus af te vragen waar het nou exact over gaat.
Je hebt toch hopelijk geen paddo's gegeten he?
Toch fijn dat je dit hebt willen delen met ons.ik begrijp het volledig.
geen zin om het uit te leggen alleen
Toch fijn dat je dit hebt willen delen met ons.
Je had ook gewoon een inbusboutkop op de oude kunnen hardsolderen of lassen had veel tijd en geld bespaardTsjonge jonge, wat een drukte.
Het staat er toch ongeveer wel allemaal.
Ik maak een nieuwe oliefilterbout, eentje waarvan ik hoop dat de volgende keer filterverwisselen minder "verrassingen" inhoudt.
Dan zie je dat bij de ontwikkeling van de motorfiets keuzes gemaakt zijn, die hebben geleid tot de typische montage van het veertje. Een ontwikkeling die te volgen en te beredeneren is, doordat er allerlei overbodig aluminium aan de carterpan zit.
Om uiteindelijk tot de conclusie te komen, dat als ie verkeerd zit, dat ie goed zit.
Ik wil een probleem oplossen, niet nieuwe erbij krijgen.
Ik vind zoiets geinig en leerzaam, een van de weinigen blijkbaar.
Het is overigens een Honda. Op eisen reageer ik gedoseerd.
Op de foto de nieuwe bout, de gaten en het zeskant ontbreken nog.
[afbeelding]
Je had ook gewoon een inbusboutkop op de oude kunnen hardsolderen of lassen had veel tijd en geld bespaard
Is het wel de juiste veer? Als ik zoiets tegenkom twijfel ik aan alles.Dacht ik mijn eerste vraag op dit forum, na 1 jaar, 5 maanden enz. zei hij bot tegen de Zot.
Dus het is niet "weer".
Ik vind "prutswerk van Honda ziet er veel professioneler uit" wel een doorslaggevend argument.
Ik zet dan ook de veer er in zijn geheel in, ondanks dat Zot in de minderheid is.
Dan hoop ik dat ik nog eens zo'n ding in het wild kan vangen, je weet maar nooit.
Het kan ook zomaar een exemplarische montagefout zijn, hoewel je dat ook niet van Honda verwacht.
Is het wel de juiste veer? Als ik zoiets tegenkom twijfel ik aan alles.
Je bent net zo erg als ik.
Het is geen ballpointveer, zwart afgewerkt, diameter 5mm, boring in klep 5,7.
Kan in zijn geheel samengedrukt worden in de klep. Dus het kan wel familie zijn.
Aan de andere kant: het filter was vies, dus hij filtert.
Er gaat een nieuw filter in, dus de overdrukklep hoeft voorlopig niet te werken.
Door de vergrote veerspanning is die nog meer gedwongen het filter te gebruiken.
Maar je hebt gelijk, twijfel is het beste gereedschap dat er is.
Nu alleen nog zaaien. (die twijfel).
Het kan dat ze het orginele veertje zijn kwijt geraakt en er 1 van een cb oid in gedouwd hebben.
Je kunt ook een helder topic openen met de vraag of iemand de oliefilterbout van een FT500 ergens in zijn schuur heeft liggen ter vergelijkingEr is uiteindelijk maar 1 manier om er achter te komen hoe het zit.
Gewoon zo'n ding nieuw bestellen en uit elkaar halen. De rest is giswerk.
Ik wil het nu gewoon weten, dus doe ik dat. Kan mij die paar knaken schelen.
Ik maak er gewoon een officieel technisch forensisch onderzoek van.
Aftrekbaar van de belasting.
Als het de vorige eigenaar was, dan spoor ik hem genadeloos op en klaag ik hem aan wegens misleiding.
Wordt vervolgd.
Je kunt ook een helder topic openen met de vraag of iemand de oliefilterbout van een FT500 ergens in zijn schuur heeft liggen ter vergelijking
Wat heb te verliezen?1 Topic per anderhalf jaar vind ik wel genoeg.
Met een nieuwe heb ik het beste antwoord op mijn vraag en gelijk de juiste onderdelen als jij gelijk hebt.
Dat is de hele makke: ik heb het over de juiste veer en de juiste montage, anderen vinden een veer voldoende, dan heb je nog degenen die niet weten dat er eentje in zit.
Dan zijn er nog degenen die niet weten wat een oliefilterbout is.
Kortom, wat is de kans op een juist antwoord?
Wat heb te verliezen?
Volgens mij vindt jij het heeeeeel moeilijk om iets te vragen.
De nieuwe bout, geassembleerd volgens Zot.
Sleutelwijdte 13
Zou Zot nooit doen
13 op een japmaak hem dan 12 of 14