olielekkage van cr 500 hoe kan dat?

pierelier6

Die hard MF'er
5 mrt 2008
867
0
zou zonet rijden net een nieuwe zuiger in een net gekochte motor en had een kilometer gereden totdat ik zagdat er olie lekte aan de vliegwielkant
kapje er voor weg gehaald en zag dat er olie uit een half gaatje onderinnet iets rechts vanhet midden wat is dat voor gaatje?
Of zou er een krukas kering uitliggen?
Baal als een stekker nu
Weet iemand wat het is?
bij voorbaat dank
 
ja dat had ik al gedacht van dat bouwjaar maar dat maakt op zich niks uit
ja ik kon ook alleen dat blackbird setje krijgen en dacht dan moet er maar een ander setje op die andere anders heb je haast 2 dezelfden

Maar die cilinder die van mijn cr af komt daar was echt een piston veer(borgringetje) afgeknapt heb de zuiger nog thuis te liggen!!!

Wij komen uit blija ligt in boven in friesland 3 km vanaf holwerd waar je op de boot naar ameland stapt mischien weet je het dan te vinden

En tinus hoe moeten we dat regelen met die kap en waar woon je?
Of kun je hem via de post opsturen hij is voor een andere maat die heeft vorige die 85 500 cc gekocht die op marktplaats stond gekocht maar
Als hij maar goed is en wat is de prijs?
dan kunnen we het msichien ook wel even regelen via internet bankieren, teminste als je hier wat goed te boek staat haha:P
 
Blackbird heeft ook een ander setje, dus dat scheelt..
Kijk maar eens op www.blackbirdracing.com
Ik heb goede ervaringen met rechtstreekse bestellingen bij hun.

Ik heb trouwens alleen de cylinder ( zonder zuiger) gekocht en deze wordt geboord en komt een nieuwe zuiger in. Ik verwacht hem vrijdag terug. Had inderdaad een redelijke warmloper gehad, hoor!

Het plastic dat op jouw motor zat, komt trouwens weer indirect bij mij vandaan, want Jacob Jan had een paar dagen daarvoor alle left-overs uit mijn schuurtje gekocht. Een hele VW caddy vol ofzo en daar had hij plastic voor die 500 voor gebruikt. Kortom...klein wereldje :)

Blija? Eind fietsen om even naar Vledderveen te komen..
En dat ligt bij de boot naar Ameland? Ik weet alleen de heenreizen nog...terugreis was ik dan altijd in vreemde toestand, haha!
 
Laatst bewerkt:
Ja precies die ja dacht dit is een echte sleutelaar had een schuur vol spul te liggen en die zal wel een beetje precies zijn maar bleek eigenlijk meer een prutser
pas toen wij daar aankwamen zei die dat pas dat hij vastgelopen was terwijl terwijl ik diezelfde morgen nog wel 3 xmet hem gebeld had

Maar ja ik wou hem mee hebben en hij beloofde dat blok 100 % was en ben die maandag erop er nog een x speciaal er voor hem heen gereden om het cilinder wat erop zat terug te brengen (had ik dat borgringetje nog niet gezien)

Ik en mijn maat hebben gisteravond nog een crossmotor opgehaald die uit sellingen die dit weekend op marktplaats stond
Die is voor mijn maat dan die had ook wel een paar kleinigheden maar is voor de rest wel goed

1500 euro moet gewoon wat nieuw plastic werk op en nieuwe stickers ander stuur en een nieuw koppeling hendel en rem hendel
Motor liep goed en had nog veel compressie stuk op gereden

Alleen toen we thuis waren zag ik een paar druppen olie en toen ik dat onstekingkapje van die motor verwijdere kwam er wat olie uit het koppelingshevel maar dankzij jouw reactie wist ik dat er dan teveel bakolie in zat :P
We schrokken al

Had alleen vanavond geen tijd om er nog naar te kijken denk morgenavond wel en weet je toevallig ook nog ergens een waterpomp kap van een cr 500 uit jaar 85 nog ergens te krijgen?
en diezelfde stickerset en buddyseat set die op die motor uit sellingen zit nog ergens nieuw te krijgen?

gr



leuke motor... ben er een tijdje geleden achteraan geweest.. hij wou hem toen niet voor die prijs weg doen
 
ja stond zaterdagmiddag of zondagmorgen op markplaats zouden eerst zondag naar die witte die op marktplaats staat moetje wel cr 500 intypen en dan verwante onderwerpen cr500 aanelkaar vast dan zie je hem wel staan
Daar zouden we kijken kostte 1750 euro want dat was ook wel een leuke motor tot dat we die in sellingen zagen zijn we daar maar heen gegaan

Maar toch denk ik dat die witte ook een heel goeie motor is
lijkt mischien wat kaal al dat wit maar hij is wel goed
Was een aardige vent en ook niet boos dat we hem afbelden
en die motor is ook een 98 er dus mischien is dat wel iets voor jou
Denk dat ook wel een goede koop was geweest

Denk dat je niet altijd op 100 euro moet kijken belangrijker is om echt te kijken of hij goed is dat heb ik nu wel geleerd :P
 
Ja mario dan stapte je op de veerboot bij het plaatsje holwerd en daar ligt blija 3 km af
Maar jij zat dan hele dagen daar op het terrras van het dorpje Nes naar de duitse vrouwen te kijken en bier te drinken? :P

Ja al die leftovers heb ik nu bij mijn maat thuis te liggen terugkopen? :P
 
@topicstarter:

Ik vrees dat je mijn oude hok gekocht hebt :X

tenminste, komt mij erg bekend voor. Ik heb hem verkocht aan die jacob jan, en mijne lekte inderdaad olie door dat gaatje en onder wat mario zegt (dat dichtgesmeerde) zit een (haar)scheur van ongeveer 2,5 tot 3cm...

Was door de kerel waar ik hem van gekocht heb al eens dichtgesmeerd (en niet aan mij verteld) ik heb hem eens dichtgesmeerd maar hij bleef lekken. toen dus voor weinig geld weggedaan. Ik vrees dat je een miskoop hebt gedaan. wat ik snel zou checken is of de achterbruglagers goed zijn. bij mij zaten ze zo verschrikkelijk vast(gerot) dat ik de achterbrugpen er met geen mogelijkheid uitkreeg, dit samen met het verotte carter besloten om hem weg te doen. die jacob jan heeft hem toen meegenomen voor 350 euro, zonder cilinder en zuiger want die heb ik ook verkocht, en goede blok (zie hieronder) ook los verkocht

@Mario: Voor deze motor heb ik ooit een compleet blok bij jou gekocht (werd opgehaald door een kerel die vlakbij woonde en ik kende via motormaf)

Edit: mijne was trouwens een cr250, weet je zeker dat het een 500 is? anders slaat mijn verhaal nergens op :+
 
Laatst bewerkt:
die achterbrug lagers zijn wel goed
maar zal nu eerst kijken naar die haarscheur je hoort het nog wel en bedoel je mij dat van die 500 ja die is echt een 500 hoop dat je niet gelijk hebt
Maar bedankt voor het bericht
 
Dit is een echte CR500 hoor! Deze heeft Jacob Jan uit Tilburg gehaald. Heeft daar een tijdje te koop gestaan met opmerking bouwjaar 1993 - 1997. Zt er wel ander plastic op enzo.

Die uit Sellingen is trouwens een 1994, he! Maar zo op de foto wel leuk!

@ Honda?thabest: Klopt..dat blok zat toen onder het frame waar nu de CR500 in hangt.
 
Zwarte naven i.p.v. alu gestraald en ouder model remschijf..

Bouwjaar zegt me niks btw. IK heb al wel eens een 1999 verkocht voor minder dan 1000 euro. Maar die was dan ook bijna helemaal dood, terwijl ik voor mijn eigen model '97 een paar maanden geleden >2000 euro kreeg.

Uiteindelijk moet je de juiste prijs ter plekke bekijken..
 
Hoeveel motors heb jij dan Mario?
En prepareer jij de baan ook altijd op vledderveen?
Rij je ook nog ergens anders of alleen daar?
En ga je ook wel een naar een 500 treffen toe?
 
Ik heb een CRF450 en een CR500AF. Tevens nog een CR500 uit 1986 als ,,projectje".
Maar heb er al een stuk of 20 gehad, voor de verkoop en als projectje of om op te rijden zeg maar.

In Vledderveen doe ik sinds dit najaar wat werkzaamheden aan de baan en vanaf 1 februari ben ik als bestuurslid verantwoordelijk voor de cross en voor het klaarmaken van de crossbaan.

Rijden doe ik niet zo heel goed, maar wel op Vledderveen, Veendam en Börger. Wil eigenlijk dit jaar mijn horizon wat verbreden. En het 500 treffen ben ik beide jaren geweest natuurlijk..en ook dit jaar weer! :)

Oh...inmiddels is de CR125 van zoonlief ook in mijn handen over gegaan.. Dus totaal vier op dit moment.. Wil er eigenlijk nog een steely CR500 van 1995 bij hebben, of een 1988. In dat geval heb ik alle bouwjaren één of meerdere keren in mijn bezit gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ja ja dat is nog al wat wanneer is dit jaar die 500 treffen?
En heb jij dan die ene 500 met dat aliminium frame met dubbele uitlaat dan te koop op marktplaats?
Want die staat ook op het forum van rijder pics
Wel echt een mooi ding!
Trouwens die ene jongen die die 85er 500 heeft gekocht die heeft ook nog een honda 250 cc ongeveer die leeftijd maar op die crosser zit alles net anders om kickstarter links en de ketting en de rechts
Dat is apart heb ik nog nooit eerder gezien jij wel?
 
ja die ja mischien is die van jouw geweest omdat precies dezelfde of mischien lijkt en
die bij pics van 500 rijders staat bedoel ik dan onder jouw naam op pagina 1
Heb je mijn schatje neer gezet:P
Was ik wel benieuwd naar
 
Laatst bewerkt:
Die waar 7000 euro aan uit is gegeven lijkt inderdaad op die van mij, maar ik vind die van mij iets mooier. En ik heb hem gewoon nog steeds! Maar...ok...ze hebben wel iets van elkaar! Die van mij heeft wel gewoon een enkele uitlaatdemper.

En 250 met aandrijving aan de linkerkant is gewoon een motor van 1982 ofzo. Zo'n oudje dus nog. De eerste jaren hadden ze dat allemaal.
 
ooh ok zal vanavond het blok er onder weg halen
Kan wel rustig aan want voordat ik de pakkings heb ben ik wel weer een week verder
Maar waar is dat andere setje van blackbird dan te vinden?
En hoe doe je dat dan met bestellen?
Trouwens mooi weer om de baan op te knappen in vledderveen

P.s. vind je motor echt supermooi
 
Terug
Bovenaan Onderaan