Onfortuinelijk op m'n plaat gegaan

Marve

MF veteraan
21 aug 2007
2.782
2
Bergen op Zoom
Jaja vanmorgen weer eens op m'n plaat gegaan. Was lang geleden, rij 35.000 per jaar ongeveer en nu 5 jaar lang en was slechts één keer gevallen maar dat was op een dikke laag ijzel dus dat vond ik eigenlijk nooit zo meetellen omdat je op ijzel vrijwel onmogelijk recht kunt blijven zitten, zeker wanneer je ook nog eens een bocht instuurt. Om die schuiver vroeg ik dus echt zelf, ik zou het nog net niet expres willen noemen :+

Maar vanmorgen had ik een 'echte' en ging ik naar mijn gevoel wel heel onfortuinelijk op m'n plaat. Zo'n gevalletje van alle omstandigheden waren perfect om op m'n muil te gaan.

Ik kwam bij een kruising aan bij Rotterdam Blaak, en die weg is nogal rommelig, er loopt tramrails, er zijn markeringen (witte pijlen) en dan ook nog eens een berg lasnaden in het wegdek. Daarnaast kwam de regen met bakken uit de hemel en nam ik ook nog eens een route naar m'n werk die ik normaal nooit neem.

De laatste omstandigheid deed me echter de das om, er lag iets van een stuk plexiglas ofzo op het wegdek. Dat zag je onmogelijk liggen want het was vrijwel transparant aan het wegdek zelf. Affin, ik rijd er dus (blijkbaar) overheen gewoon rechtdoor ik rem niet en geef een klein beetje gas, m'n achterwiel slipt weg en één seconde later lig ik het asfalt te kussen :') Ik denk dat het met een gangetje van 20/25 ging. Ik gleed iets van 3 meter door met de motor.

Alle blikkers reden uiteraard om mij heen door, maar gelukkig stopte er eentje achter me die mij hielp de motor overeind te krijgen, want een Pan European volgetankt optillen was me echt niet alleen gelukt denk ik dus hulde voor deze blikker dan maar :}

Verder weinig tot geen schade, enkel ego. Plastic over de valbeugel is weg maar de motor ziet er toch al niet uit dus dat laat ik niet eens maken. Nu weer gewoon veilig thuisgekomen *O*

Ik ben dus nu twee keer gevallen in vijf jaar tijd dus ik val 0.4 keer per jaar, ben benieuwd wat jullie gemiddelde is en of ik eronder/boven zit :+
 
In 19 jaar nog nooit gevallen, ook niet tijdens lessen.
Best beangstigend als je weet dat elke motorrijder een keer valt......

Wel wat oeps momentjes gehad natuurlijk in al die jaren. :)
 
27 jaar motorrijden
Zaten jaren tussen van 60000 km(motorrijinstructie)
Val toch wel regelmatig :X
Iedere drie jaar wel een keertje. De meesten is gewoon uit stilstand of bijna stilstand omdonderen.
Of ik zet mijn voet in iets glads en glij weg.
Drie jaar terug had het gesneeuwd toen ik van mijn werk naar huis moest en ik was zo eigenwijs om toch naar huis te rijden. B|
Vorig jaar zat ik even niet op te letten en te dicht achter een auto en remde net iets harder dan dat mijn voorband grip had.
Ach, het hoort er een beetje bij. De valbeugel heeft zijn geld al opgebracht. _O-
 
Mm, 3 x gevallen in 30 jaar tijd. Dus 1 x per tien jaar.
Over 6 jaar mag ik weer. :+
 
2x in 9jaar. en ongeveer 80000km

de eerste keer wel hard, zag een rare hobber in de weg niet en kreeg een tankslapper.

2de keer was stilstaand maar voor een vol terras in monaco :o :o
 
Laatst bewerkt:
ben met lessen op mn bek gegaan... had um in de verkeerde versnelling... dacht heel snel weg te rijden.bij een kruising.. Best grappig hoe verrekte snel dat eig gaat dan.. Hoor mn instructeur nog vloeken:) toen snel op gestaan en de motor overeind gezet met hulp van instructeur en weer vrolijk weg gereden:) incl. Deuk in mn ego:)
 
Ik afgelopen maandag de eerste keer... Motor total loss... Zit nog steeds stevig te balen!
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar eind Augustus, eerste motor, nog geen 4 maanden op gereden en total loss... Zonder mn rijlessen heb ik nu bijna 2 jaar mijn rijbewijs, dit jaar niks gevallen, 15.000 km gereden tot nu.
 
Ik 2 week geleden maar eigenlijk was dat een net nietje.
een beetje een inschattingsfout toen ik de motor in de straat om een auto heen stuurde om deze vervolgens recht de stoep op te rijden.
je raad het al ik kwam niet helemaal rechtuit op de stoep en normaal gaat dat wel goed maar deze keer ging het allemaal net wat te langzaam.
motor valt schuin en op de 1 of andere manier blijkbaar net niet tot op de grond, gelukkig geen zware motorfiets ntv650, want ondanks de volle tank (en hoogst waarschijnlijk dankzij de raak verdomme de grond niet adrenaline) de motor heel langzaam weer rechtop gekregen.
toen eerst binnen maar een biertje gedaan, wat een dikke mazzel was dat.

1 keer hetzelfde grapje gehad tijdens het rijlessen te langzaam aan komen rijden (AVB) en te hard in de voor rem knijpen om stil te gaan staan terwijl het wiel niet rechtstaat.
toen heb ik hem heel voorzichtig neer gelegd... en mijn instructeur bleef maar lachen :(.
heb nu zo'n 40.000 op de teller hopelijk blijvend zonder echte ongeluken.
 
Eerste 2 jaar: stuk of 10x totaal... Al zocht ik dat eigenlijk ook wel op, had nooit wat. Afgelopen 2 jaar: 1 keer en gelijk m'n poot gebroken B|
 
Eerste18 jaar (zeg 250.000km) 5x ....

... laatste 3 jaar (zeg 80.000km) >20x...

... off-road rijden is nog best lastig... :]
 
2x vanuit stilstand. 1e keer standaart half uit, 2e keer schoof mn voet weg bij het naar voren drukken van mn machine terwijl ik erop zat.
Bijna 2 jaar mn rijbewijs. Rij +- 25K per jaar op een SS, ook in sneeuw, regen en wind. Mijn eerste keer moet nog komen.
 
Ongeveer 30 keer op de weg, bij "sportief" rijden: onderuitremmen, onderuittrekken, verder veel lowsiders door onverwacht weinig grip - maar laatste 8 jaar niet meer. Verder nog minstens 1 flinke valpartij bij elke sportieve endurorit. Maar dat zijn net tuimelpartijen met de mountainbike, ondanks dat het allemaal wat harder gaat.
 
Laatst bewerkt:
Alle blikkers reden uiteraard om mij heen door...

Iets zegt me dat jij niet je eigen foto als avatar gebruikt.

Maar ik nu 1 keer in ruim 3 maanden en ruim 4.000 km. Was met een maatje aan het rijden, waren even gestopt. De motor stond op de jiffy toen ik erop stapte, we stonden even te praten, toen ik de motor weer terug op de standaard liet zakken kwam ik er iets te laat achter dat ik die al weer ingeklapt had. Die 225 kg hingen toen al te schuin om te houden op 1 been maar kon hem nog wel voldoende afremmen om de schade te beperken. Op een klein hoekje uit de spiegel na geen schade. Ook niet uit mijn ego en ook niet van wakker gelegen trouwens. Niet dat ik er blij mee of trots op ben maar op deze manier gebeurt het me niet weer en de enige getuige was een vriend dus de eerste valpartij had veel slechter af kunnen lopen.
 
Eén keer in 1 jaar en 3 maanden. (35k gereden in die tijd)

Na 15 uur rijden en 1.360km vergeet ik om de zij standaard van de Harley uit te klappen voor ik de motor laat kantelen om op de standaard te zetten.

in één seconde:
"goh, hij gaat wel erg schuin voor ie op de standaard rust...eh..standaard..oh kut vergeten" ; baf op de grond

En dan 400 kilo motor weer over eind krijgen. (gelukkig had ik de video's gezien over hoe je een gevallen Harley weer over eind krijgt)
 
Laatst bewerkt:
na 2 maanden rijbewijs... 1500km ofzo
ik rij een rotonde op, zie koekblikker mijn kant opkijken, en hij piept hem er zo voor. ik maakte de stomme keuze om te remmen, en daar ging ik...

ik: gedeukte ego, paar pure schaafplekken en blauwe plekken, en een pees die een opneuker gekregen had.

motor: net geen 1200euro schade.

Het juridisch getouwtrek is nog steeds bezig( al 8 maanden)...
 
Ik rij nu achttien jaar motor, en de eerste vijf jaar dacht ik dat ieder jaar 1x vallen normaal was. _O-
 
4x in 5 jaar a 20k per jaar, 2 x op een dag ijzel rijd hier de bocht om boem, naja hoppa gewoon door daarna nog een schuivert bij aankomst.

1x een mooi bochtje zag ik een koe aan voor een auto vol rechtdoor de sloot in.
En keer gewoon te vlot op het gas in de bocht vanaf een verkeerslicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan