Onfortuinelijk op m'n plaat gegaan

Ja , dat vroeg ik mij ook al af.
Of was het iets van : daar staat een auto dus is daar een weg , stik het is een koe het is een weiland en er zit water tussen .

In ieder geval schreeuwt dit om een bezoek aan specsavers (of een van hun collega's)
 
na 2 maanden rijbewijs... 1500km ofzo
ik rij een rotonde op, zie koekblikker mijn kant opkijken, en hij piept hem er zo voor. ik maakte de stomme keuze om te remmen, en daar ging ik...

ik: gedeukte ego, paar pure schaafplekken en blauwe plekken, en een pees die een opneuker gekregen had.

motor: net geen 1200euro schade.

Het juridisch getouwtrek is nog steeds bezig( al 8 maanden)...
En wat dan als je niet geremd had?
Vorige week donderdag ben ik op net zo'n manier van mijn motor afgereden, remde niet, liet alleen gas los en probeerde te ontwijken door naar middendeel van rotonde te draaien, werd toch een aanrijding ... schade motor.... wordt vandaag naar gekeken... schade mezelf... gebroken teen en gekneusde voet, ben allang blij dat ik er zo vanaf ben gekomen :+
Overigens net ruim een jaar mijn motor rijbewijs.

Met een week rijbewijs liet ik ook al een motor omgaan, moest halve draai doen en er stond ineens een kat op mijn pad waar ik voor ging remmen zonder eerst de motor recht te zetten _O-
 
Nog nooit op de weg, maar zo vaak op een crosser :P maar vaak genoeg bijna-dood momenten gehad hoor op de motor. Ik was een keer met mn maten in de Dolomieten aan het scheuren, we gingen bergafwaards en remden mooi in voor een bocht, toen er ff een bus de bocht om kwam zetten en de hele bocht nodig had om te draaien :') later een keer wegwerkzaamheden midden in een bocht, ik kon de boel net ontwijken maar een vriend op zn gsxr eindige in de berm. Nog geluk want als ie was doorgeschoven lag ie 50 meter lager.
 
Laatst bewerkt:
Twee keer in twaalf jaar.

Eerste keer op de autoweg. Net open na nieuwe asfaltering. Beetje regen erop. remmen voor file en vlak voordat ik stilstond ging ik onderuit. Schade: valbeugel verbogen en bezinekraantje stuk (door valbeugel). Eigenlijk geen schade dus, maar toch niet verder kunnen rijden. B|

Tweede keer bij kruising. Ik wilde optrekken naar rechts de bocht om, zag ik toch nog een auto aankomen en remde terwijl ik al in de bocht hing.
Koplamp stuk, tellerhuis stuk en deukje in de tank en krassen op de uitlaat. (en natuurlijk in mijn ego). -O-
Als je dan verder rijdt, heb je het idee dat iedereen ziet dat je op een kapotte motor rijdt. :$

Wel beide keren geholpen door koekblikkers. :}
Eerste keer heeft iemand me naar een tankstation gesleept (mag niet, gevaarlijk, weet ik, maar ja bij een tankstation sta je toch prettiger dan langd een drukke autoweg op een smalle vlucht strook.)
Tweede keer stopte een automobilist om te helepen de motor rechtop te zetten.
 
Laatst bewerkt:
in 3 jaar tijd 1 keer en rij minimaal 25.000 km per jaar

een rit die ik nooit meer vergeet.. afgelopen hartje winter op mn duc van bergen op zoom naar amsterdam. Stond op met hevige migraine bij mijn zus in boz.. wilde hoe dan ook weg omdat ik wist het erger zou worden.. en volgende dag had ik een belangerijke afspraak.

Dus zo gezegd, zo gedaan met een knallende migraine.. ik jakkerde met een gangetje van 140 km terwijl de matrix borden 50 aan hadden gegeven ivm gladheid. Vingers die ik niet meer voelde, voeten ook niet.. en bij het remmen had ik niet eens het idee dat ik aan het remmen was..

Hele helse rit prima gegaan incl. 15 tussenstops om op te warmen. Aangekomen in amsterdam.. ik zie mijn huis al staan en moest nog het allerlaatste drempeltje op.. dus ik erop en me bike glijdt zo onder me reet vandaan..

achteraf was ik blij dat het daar gebeurde ipv de snelweg! stuk van me remhendel afgebroken en that's it!
 
Laatst bewerkt:
hmm, 2 keer in 18 jaar. (gemiddeld zeker 15.000km per jaar)

1 keer thuis de oprit opdraaien (korte draai, 180 graden) en toen sloeg de motor af. Beetje lullig dus, maar heb de motor toen rustig neergelegd en er overheen gestapt en weer opgepakt. Geen schade.

2e keer dit jaar op het circuit. Kom een heuvel over en vlak voor me glijd iemand over de baan, met zn hoofd het dichtstbij. Ik heb mn motor net langs hem weten te wringen en ben toen met 170 op de bandenstapel terecht gekomen.. Maar na het zien van het ongeluk van Simoncelli ben ik toch extra blij dat ik hem niet heb geraakt.
 
Ik rij nu achttien jaar motor, en de eerste vijf jaar dacht ik dat ieder jaar 1x vallen normaal was. _O-

Dan doe je echt iets verkeerd en is motorrijden misschien geen goede hobby voor je..
in 15 jaar ca 20.000 per jaar 1 maal(stapvoets, over bevroren modder/ijs)
 
Jaja vanmorgen weer eens op m'n plaat gegaan. Was lang geleden, rij 35.000 per jaar ongeveer en nu 5 jaar lang en was slechts één keer gevallen maar dat was op een dikke laag ijzel dus dat vond ik eigenlijk nooit zo meetellen omdat je op ijzel vrijwel onmogelijk recht kunt blijven zitten, zeker wanneer je ook nog eens een bocht instuurt. Om die schuiver vroeg ik dus echt zelf, ik zou het nog net niet expres willen noemen :+

Maar vanmorgen had ik een 'echte' en ging ik naar mijn gevoel wel heel onfortuinelijk op m'n plaat. Zo'n gevalletje van alle omstandigheden waren perfect om op m'n muil te gaan.

Ik kwam bij een kruising aan bij Rotterdam Blaak, en die weg is nogal rommelig, er loopt tramrails, er zijn markeringen (witte pijlen) en dan ook nog eens een berg lasnaden in het wegdek. Daarnaast kwam de regen met bakken uit de hemel en nam ik ook nog eens een route naar m'n werk die ik normaal nooit neem.

De laatste omstandigheid deed me echter de das om, er lag iets van een stuk plexiglas ofzo op het wegdek. Dat zag je onmogelijk liggen want het was vrijwel transparant aan het wegdek zelf. Affin, ik rijd er dus (blijkbaar) overheen gewoon rechtdoor ik rem niet en geef een klein beetje gas, m'n achterwiel slipt weg en één seconde later lig ik het asfalt te kussen :') Ik denk dat het met een gangetje van 20/25 ging. Ik gleed iets van 3 meter door met de motor.

Alle blikkers reden uiteraard om mij heen door, maar gelukkig stopte er eentje achter me die mij hielp de motor overeind te krijgen, want een Pan European volgetankt optillen was me echt niet alleen gelukt denk ik dus hulde voor deze blikker dan maar :}

Verder weinig tot geen schade, enkel ego. Plastic over de valbeugel is weg maar de motor ziet er toch al niet uit dus dat laat ik niet eens maken. Nu weer gewoon veilig thuisgekomen *O*

Ik ben dus nu twee keer gevallen in vijf jaar tijd dus ik val 0.4 keer per jaar, ben benieuwd wat jullie gemiddelde is en of ik eronder/boven zit :+


Gelukkig was Jack in de buurt!
Toch straf hoe die gast keer op keer op de plaats van onheil aanrijden komt.
 
ik had dik 28 jaar zonder op mijn plaat te gaan gereden :Y reken ik die kleine
stilstaan en vallen niet mee :N
en voor 2 jaar terug 3 keer in 2 week :? uit de bocht gevlogen enz enz...
bij de dokter langs, en wat bleek ik had suiker ziekte :(
dat was de reden , na medicatie gaat het weer goed...en ja ook mijn versys ziet
er naar 3 jaar niet echt fris meer uit :N net als zijn baas :+
 
1x in ong 6 jaar en bijna 200.000 km's.

en daar wil ik het graag bij houden ( die 1x keer dan ;) )
 
In 16 jaar officieel 4x!!
Waarvan er 3x BINNEN een half jaar achter elkaar..

December 1996 (rijbewijs nog nat van de inkt, in een bocht afgesneden door vrouwelijk blik)
September 2005 (50,- schade: Knippert stuk en extra kras op teen slider)
Oktober 2005 (3400,- schade: Voornamelijk kuip schade)
Januarie 2006 (tech. totall: Poten krom, balhoofd gescheurd, alleen kuipruitje was nog heel, en die zit weer op huidige poes)

En dit met de zelfde brommert... (dus na 2x gemaakt te kunnen hebben, was het met de 3e niet meer nodig... EN!!!!
Poes rijdt nog steeds rond :?

Dus zeg maar 1:4
:? Ben ik dus weer aan de beurt geloof ik :X


@TS
Toevallig met de kruising aan de Mariniersweg???
 
Laatst bewerkt:
Die moet je even uitleggen hoor, die koe liep op straat en achteraf gezien had je er overheen gekunt als je had geweten dat het geen auto was ofzo?

Ik denk dat die koe gewoon in de wei stond en dat hij dus richting koe bleef rijden omdat hij dacht dat dat een auto was die op de weg reed. Voor je het weet lig je in de sloot :+

Ik herken dat bij mezelf met wandelaars. Als die bijvoorbeeld op een bochtige dijk wandelen en ik ze in wil halen, dan is het altijd inschatten of ze nou aan de linker- of rechterkant van de weg lopen. Dat maakt nogal uit als je wilt inhalen, want voor je het weet pak je de verkeerde kant en lig je in de sloot :X

On-topic: in ruim vijf jaar nog nooit onderuit gegaan en ik ben van plan dat zo te houden, ondanks sportieve dijkenritjes en vakanties naar het zwarte woud. Ik las dat iemand al 19 jaar rijdt en nog niet onderuit is gegaan? Ik ga zeker proberen dat na te doen!
 
Laatst bewerkt:
1 keer sinds ik in Maart mijn eerste motor heb aangeschaft, zie eerdere posts :D Dus ik trek het gemiddelde wel omhoog zo te zien :D Wel ~10.000 mijlen gereden dus ~16.000km.. Misschien eerlijker om per afgelegde km te rekenen?
 
moet je maar in een koekblik gaan rijden... koekblik heeft netzoveel wielen als een rolstoel
 
Laatst bewerkt:
Niet op letten, op een forum kan iedereen komen... Mensen met zinnige dingen te zeggen, maar soms kom je ook zoiets tegen :)
 
2X(in 1 week) op een totaal van ongeveer 100.000km.
Eerste maal van de baan geduwd door een auto, voorwiel in een greppel. De, tijdens mijn 'airtime' uitgedokterde, voorwaartse judorol werd in realiteit een keiharde kopstoot aan moeder aarde. Propvol adrenaline de achtervolging willen inzetten achter de doorrijdende chauffeur maar, omdat mijn versnellingspook was gescheiden van de moto kon ik dat plan vrij snel opbergen. Moto gemaakt na een week en om mijn ego te zuiveren direct gaan raggen in de buurt, ff snel de blinde bocht in, woehoe kijk mij gaan! Crap, een vuilnisophaalwagen. :o Onderuit geremd(betere optie dan tussen de zakken te belanden), ego compleet verprutst. :Y
 
Laatst bewerkt:
Dan doe je echt iets verkeerd en is motorrijden misschien geen goede hobby voor je..
in 15 jaar ca 20.000 per jaar 1 maal(stapvoets, over bevroren modder/ijs)
Ja maar jij bent Sammie.
Geiteharensokkenrijder.
Stapvoets onderuit is zelfs mij nog nooit gelukt. :')
 
2X(in 1 week) op een totaal van ongeveer 100.000km.
Eerste maal van de baan geduwd door een auto, voorwiel in een greppel. De, tijdens mijn 'airtime' uitgedokterde, voorwaartse judorol werd in realiteit een keiharde kopstoot aan moeder aarde. Propvol adrenaline de achtervolging willen inzetten achter de doorrijdende chauffeur maar, omdat mijn versnellingspook was gescheiden van de moto kon ik dat plan vrij snel opbergen. Moto gemaakt na een week en om mijn ego te zuiveren direct gaan raggen in de buurt, ff snel de blinde bocht in, woehoe kijk mij gaan! Crap, een vuilnisophaalwagen. :o Onderuit geremd(betere optie dan tussen de zakken te belanden), ego compleet verprutst. :Y

Maar nu is het verhaal wel veel leuker, je kan het mooi vertellen iig.
 
Ben gelukkig nog niet onderuit gegaan in de 2 jaar (incl. rijles) dat ik nu op de motor rij.
Misschien dat ik van die 3 keer op de brommer heb geleerd :P

Wel een aanrijding gehad, gelukkig werd ik toen aangereden door een fietser. Schele dakduif dat het was :(
Voorlopig wil ik ook nog wel de glimmende kant boven houden
 
Terug
Bovenaan Onderaan