Ongeval met nieuwe motor door vastlopende rem

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Met wat extra kennis van de werking van je voorrem had je andere actie ondernomen na de eerste keer. Alleen het wel of niet onderlegt zijn hierin kan een dealer je natuurlijk nooit kwalijk nemen.

Een monteur echter die je zo wegstuurt is wel wat kwalijk te nemen, naar mijn idee. Erg ondoordacht.
Geheel terecht dat zij hun verantwoordelijkheid nemen in deze en je schadeloos stellen.

Gezien de huidige omgevangvormen van bedrijven met hun klanten overigens een dikke :} dat ze dat ook doen, als is het eigenlijk van de zotte dat zoiets tegenwoordig opvalt ;)
 
Klopt, misschien ben ik zelf ook wel teveel een mierenneuker die bij het minste wantrouwen van zijn motor hem laat nakijken -O-

Maar gelukkig kunnen we wel de ervaring van TS delen zodat we er met zijn allen weer wat van leren :Y

Hij wou 'm ook na laten kijken, hij was tenslotte bezig om terug te rijden naar z'n dealer ??

Alleen gezien de situatie ter plekke leek het verstandig om eerst daar eens te maken dat ie daar weg kwam. Al heeft ie ook daar zelf eerst nog geprobeert telefonisch te overleggen met de dealer.
Ik ken de situatie ter plekke niet, maar ik lees dat degene die het dar wel kennen het er helemaal mee eens zijn dat het daar niet veilig is om stil te staan.

Combinatie van factoren die eea verklaarbaar maken, naar mijn idee ??
 
Ik vind het wel heel makkelijk om achteraf te zeggen dat een handeling stom is. Ik vermoed dat ik hetzelfde gedaan zou hebben. Nu ben je een ervaring rijker en kunnen wij er van meeleren. Sterkte met de afhandeling van deze ongelukkige zaak en laat het plezier niet vergallen van de aanschaf van je nieuwe motor. Zeker als je een goede dealer achter je hebt staan. O-)
 
man wat een verhaal, je zou je nek breken door zo een geintje, uberhaupt slorig dat ze een nwe motor afleveren met zo een handle . succes met alles
 
man wat een verhaal, je zou je nek breken door zo een geintje, uberhaupt slorig dat ze een nwe motor afleveren met zo een handle . succes met alles
Precies, nu zijn alleen de kapsels van mijn rechterduim wat beschadigd. Ik mag van een ontzettende geluk spreken dat ik geen tegenliggers ben tegen gekomen of een boom of lantarenpaal of zo iets.

Het eerste wat me te binnen schoot toen ik tot stilstand kwam was: "Zo, ik leef nog, alles werkt nog aan me, dus ik volgende maand gelukkig naar Suriname". :Y Die vakantie stond nml. al geplanned. Over de motor begon ik me pas later zorgen te maken en zo hoort het.
 
ik zou niet durven doorrijden als de rem 2 keer vast blijft zitten :N

Maar wel netjes hoe je door de dealer behandelt bent :Y

Succes met de verdere afhandeling en natuurlijk veel rij plezier zodra je hem terug hebt(een nieuwe hebt)
 
Precies, nu zijn alleen de kapsels van mijn rechterduim wat beschadigd. Ik mag van een ontzettende geluk spreken dat ik geen tegenliggers ben tegen gekomen of een boom of lantarenpaal of zo iets.

Het eerste wat me te binnen schoot toen ik tot stilstand kwam was: "Zo, ik leef nog, alles werkt nog aan me, dus ik volgende maand gelukkig naar Suriname". :Y Die vakantie stond nml. al geplanned. Over de motor begon ik me pas later zorgen te maken en zo hoort het.

Ik snap je wel, zou waarschijnlijk precies het zelfde gedacht hebben en ook voorzichtig doorgereden zijn.

Veel succes met de afhandeling en Bon Voyage! :W
 
Wat ik wil zeggen is al gezegd :Y
Een gratis tip: Leer wat van motoren, en van mankementen!
Ik heb twee linker handen, weet niks van techniek. Ik kan nog net zelf een ketting spannen, maar dan houdt het ook op.
Vandaar dat ik ook vrijwel altijd nieuwe of vrij nieuwe motoren rijd. Het liefst met twee jaar fabrieksgarantie, dan is al het ongemak voor mijn dealer.
 
phoeh jij hebt geluk gehad!!!

Hopelijk wikkelt de dealer het ook echt goed af. Had van het voorjaar zelf ook een momentje door een niet-oplettende monteur en in eerste instantie werd gezegd dat alles vergoed zou worden en mijn motor zou wordne overgespoten ( had brandschade nadat er een achtergebleven poetslap in mijn kuip in de fik was gevlogen) maar uiteindelijk heb ik dus een dikke vette rekeninggekregen en kreeg ik mijn motor niet mee voordat ik die betaald had.

Na heel veel gedoe uiteindelijk wel mijn motor meegenomen ( was niet overgespoten, alleen bijgewerkt, maar wel netjes je zag er bijna niets van). Ik was altijd heel tevreden over die zaak maar je snapt dat ik er echt nooit meer heen ga!
 
Slordig, maar wel netjes geregeld door de dealer :Y

En natuurlijk helemaal mooi dat er niks ernstigers is gebeurd
 
Goed nieuws, Zaanstad motoren belde mij zo juist, ze gaan een nieuwe motor voor me bestellen. Hulde voor Zaanstad motoren in Alkmaar dus, Onthoud die naam!!!

Ben vandaag overigens bont en blauw over mijn gehele linkerzijde en behoorlijk stijf, maar dat geneest wel weer.

Zal nog wel een weekje duren voor de motor er is, maar van de dokter mag ik toch nog niet rijden met mijn rechterduim.
 
Nou, da's netjes zeg :Y
Over het algemeen komen er alleen maar negatieve berichten daarvandaan |(
Ben ik ook niet met je eens. In een heel ver verleden eens bij ze langs gegaan, toen ze nog op het industrie terrein zaten, met een pech gevalletje aan mijn motor is toen ook keurig netjes gerepareerd, terwijl ik de motor daar niet had gekocht.

Dit noem ik nou klantenbinding en steek mijn waardering zeker niet onder stoelen of banken. Ik moet voor de winter nog een nieuw motorpak hebben en als blijk van waardering ga ik die zeker bij hun kopen. Voor iets hoort iets.

Ze hebben er een vaste klant bij, en ik ruil nogal eens motorfietsen in. :Y

Kijk, ik heb nu pech gehad, maar ik ga er vanuit dat zij dat niet expres hebben gedaan. Elke dealer wil toch dat zijn klanten veilig de weg op gaan. Voor hun is het ook sneu, dat zo iets gebeurt. Des te tevredener ben ik dat ze het zo netjes oplossen. Nogmaals een pluim voor Zaanstad.
 
Mooi dat het allemaal snel en netjes wordt geregeld.

Maar, remvloeistof die door warmte uitzet tot het blokkeren van het wiel aantoe? De vloeistof raakt eerder aan de kook, dan dat het op dergelijke wijze uitzet.

Dat het aan de remmen heeft gelegen is overduidelijk, maar bij de oorzaak ((extreem) uitzetten van remvloeistof), heb ik toch mijn bedenkingen.
 
Mooi dat het allemaal snel en netjes wordt geregeld.

Maar, remvloeistof die door warmte uitzet tot het blokkeren van het wiel aantoe? De vloeistof raakt eerder aan de kook, dan dat het op dergelijke wijze uitzet.

Dat het aan de remmen heeft gelegen is overduidelijk, maar bij de oorzaak ((extreem) uitzetten van remvloeistof), heb ik toch mijn bedenkingen.
De technische details weet ik niet. Maar de gevolgen heb ik helaas mogen ondervinden.
 
Zijn ze er al achter gekomen wat nou de oorzaak was van het plotseling blokkeren vna je voorrem??
Overigens neem ik ff mijn petje af voor zaanstad motoren dat ze de zaak op deze manier afhandelen, netjes van die verkoper ook om je ff gerust te stellen en weg te brengen. Ik ken verkopers die minder zouden doen in dezelfde situatie....
En veel succes met je geestelijk/lichamelijk herstel ;)
 
Mooi dat het allemaal snel en netjes wordt geregeld.

Maar, remvloeistof die door warmte uitzet tot het blokkeren van het wiel aantoe? De vloeistof raakt eerder aan de kook, dan dat het op dergelijke wijze uitzet.

Dat het aan de remmen heeft gelegen is overduidelijk, maar bij de oorzaak ((extreem) uitzetten van remvloeistof), heb ik toch mijn bedenkingen.

:^

Maar iig suc6 met je herstel en daarna weer lekker tuffen :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan