ongevallen poll

ongeluk gehad?

  • Nog niet

    Stemmen: 121 40,9%
  • schade

    Stemmen: 113 38,2%
  • Totalloss

    Stemmen: 62 20,9%

  • Totaal aantal stemmers
    296

Thun

Banned User
27 aug 2003
11.454
0
Na mijn eigen ongelukje was ik laatst getuigen van een ongelukje vlak voor mijn neus, en als er over gepraat wordt krijg je van de meeste motorrijders wel vaag iets te horen dat ze vroeger wel eens een ongeluk hebben gehad... ik ben wel eens benieuwd naar het percentage MFers dat een ongeval heeft gehad...

Ik bedoel niet een kras op je spiegel bij het in de schuur zetten, of hem op de oprit om laten vallen, maar echte verkeers gerelateerde ongevallen (aanrijdingen uit de bocht vliegen etc.)

stem ook a.u.b. als je geen ongeluk hebt gehad, dan blijft het een beetje representatief ;) bedankt alvast

 
Laatst bewerkt:
Hmmmm.. Het was aug 2002. Warme zomerse dag. Mike (ik) dacht... Laat ik even een stukkie rijden..

Helaas was er een *@#$#@#@ die daar anders over dacht. Ik werd met 100-110 vol de vangrail in geparkeerd door een man van 73!! Jawel.... 73 !!! die 70 reed |( ..

Ik zei al.. het was een warme zomerse dag dus Mikey vond pakkie niet nodig .... |(

Maarrrrr.... kan het nog navertellen O-)
Mike
 
Gewoon een keer lekker rijden knietje uit en aan de grond en voorwiel weg. Waarheen weet ik niet maar in ieder geval niet daaheen waar ik wou. Zelf weinig schade maar de brommert behoorlijk maar niet totallos.

Het was met ongeveer 100 km/u op een afrit. Het meest irritante van alles behalve de pijn in de geldbuidel en op het lijf is dat er geen enkele automobilist kwam helpen ( :? including de politie :? ). Het zullen dus wel echte automobilisten geweest zijn en geen auto rijdende motorijders.

Ook stond ik een keer stil voor een stoplicht met een knalrood jack op een drie dagen oude brommert. Komrt er een :x :z :( |( in een oude volvo en parkeert mijn brommert en mijzelf door rood aan de andere kant van de kruising tsuusen auto's door. Gelukkig stonden r toen maar tien agenten te kijken wat er gebeurde. Excuus van die eikel IK ZAG JE NIET.


 
Laatst bewerkt:
Anderhalf jaar rolstoel genoeg? Door iemand die het nodig vond van rijstrook te wisselen. Geen ouder iemand maar een sjonnie.
 
Onderuit geremd over een trui die op de weg lag bij fel remmen voor een wagen voor me die voetgangers over liet.
Kuip kapot (500 euro occasie + spuiten).

En m'n enkel is na 2.5 maanden eindelijk genezen, was zwaar verstuikt.
 
misschien even je poll wijzigen:


Schade + zelf goed vanaf gekomen
Totallos + zelf goed vanaf gekomen
Schade + zelf minder goed vanaf gekomen
Totallos + zelf minder goed vanaf gekomen

Bdankt! ;)
 
misschien even je poll wijzigen:


Schade + zelf goed vanaf gekomen
Totallos + zelf goed vanaf gekomen
Schade + zelf minder goed vanaf gekomen
Totallos + zelf minder goed vanaf gekomen

Bdankt! ;)

staan nu al flink wat stemmen... vertel dat er maar los bij.... ;)
 
mijn zxr750 totaal naar de kl*te.... zelf een kapotte knie
kruisbanden afgescheurd en meniscus ook naar de kl*te.

en dit alles niet eens mijn schuld en of andere oma zei

"ik had je helemaal niet gezien" |(
 
Hmmmm.. Het was aug 2002. Warme zomerse dag. Mike (ik) dacht... Laat ik even een stukkie rijden..

Helaas was er een *@#$#@#@ die daar anders over dacht. Ik werd met 100-110 vol de vangrail in geparkeerd door een man van 73!! Jawel.... 73 !!! die 70 reed |( ..

Ik zei al.. het was een warme zomerse dag dus Mikey vond pakkie niet nodig .... |(

Maarrrrr.... kan het nog navertellen O-)
Mike

dat verhaal komt mij bekend voor.... ben jij soms aan het begin van de zomer weer opgestapt en heb je toen een nieuw pak bij Safe A'dam gekocht :?

Ik was toen net bezig voor mijn rijbewijs en liep daar een beetje rond te snuffelen, hoorde iemand een verhaal vertellen van zonder pak vol de vangrail in geragt worden door een auto...
 
Laatst bewerkt:
Een keer op vakantie met ongeveer 5 km/u tegen mijn vaders motor aangereden (zadeltas) en daarna omgevallen. Resultaat:
- Deuk in ego
- Deuk in tank
- Krasjes op valbeugel
- Voorrem handle afgebroken (^^%#$#%$ bij de grens van België / Frankrijk)

Mijn vaders motor had niets...
Ik ook niet, ik heb niet eens het asfalt geraakt :?
 
In 22 jaar twee keer op me bek gegaan. Een maal een auto tegen me aan gereden en een keer zelf een auto opzij geduwd.
Bij alle voorvallen niet echt gewond geraakt. Wel na de de laatste valpartij in de ambulance gelegen, maar dat was omdat het moest van de politie die toevallig langs reed. Zij zagen mij onderuit gaan en lieten gelijk een ambulance komen. Maar na controle mocht ik er gelukkig weer uit.
 
4 keer in totaal en das meer dan genoeg mijn gedacht, waarbij de laatste keer toch wel het ergste was, want helaas vangrails geven niet mee '(
 
1 keer een officieel ongeval (lesvalpartijen ff niet meegerekend).

Door olie op een rotonde i.c.m. regen een éénzijdig ongeval gehad begin Juli 2003. De schaderegeling is nog steeds niet rond :( . Resultaat was;

- motor TL
- paar gekneusde ribben
- hersenschudding
- verkrampte spieren (= kleine week niet veel kunnen) door de lancering van de motor.

Waren flink wat hulptroepen; 2 politiewagens, politiemotor, ambulance, brandweer, sleepwagen. Weg is 1 1/2 uur afgezet geweest om alle shit (lees oliespoor van zo'n 200 mtr) op te ruimen.
 
Nee gelukkig nog niet,

Wel met vorige motor en keer schijfremslot vergeten waardoor ik een lesje aardrijkskunde kreeg |( |(
 
Anderhalf jaar geleden ondersteboven gereden door een knul die met een oud koekblik door rood denderde. Ik reed weg bij groen licht en hij ramde me schuin van achteren met een vaartje van 80 a 90 km/u. Omdat ik in de bocht zat - en dus daar mijn concentratie bij had - zag ik hem niet aankomen.
Resultaat: Beemer total loss, BeBu nachtje in het ziekenhuis en een redelijk lang herstel van een fikse hersenkneuzing (nooit meer de oude geworden :+ )
BeBu kan zich alleen nog herinneren dat 'ie een dreun van achteren kreeg en het eerste wat 'ie daarna weer waarnam is dat 'ie in het ziekenhuis door de gangen werd gereden (dan zie je die TL-balken boven je langs schuiven).

Alles er tussenin is één groot vraagteken. En dat zal het wel altijd blijven.
Wel heb ik van de politieagent die er direkt na de klap bij is geweest begrepen dat ik mijn juiste naam en adres heb opgegeven, met mijn eigen GSM naar huis heb gebeld en dat ik zelf (ondersteund, dat wel) naar de ambulance ben gelopen. Maar dat kan ik me allemaal niet herinneren, vreemd hoor.
 
Laatst bewerkt:
Dit was de heftigste:
full

1 FZR 1000 total-loss

En dat allemaal omdat 1 F&^%#$cking Alfa-pilootje niet uitkeek
full


Verder nog een XJ 750 Seca en een GSX 400 F platgelegd. Die 2 waren echter nog te herstellen....

Ik ook!
 
Hmm 2x al, 1 keer van achter gepakt door een andere motorrijder bij een stoplicht. Hoop schade zelf niets, sterker nog ik bleef staan alleen de motor werd gewoon onder me uitgebeukt.

En 1x wel zelf. Ik hou niet van half werk, dus gelijk maar goed gedaan. Voor de verzekering ongetwijfeld TL, maar met slooponderdelen en alles zelf doen rijdt ie wel weer. Zelf had ik niets.

Voorlopig wel even genoeg dus.
 
In Italië rustig een alpenpasje af aan het rijden (wegens verdringingsverschijnselen kan ik me nooit herinneren welke pas), is er na een bocht een geul dwars over de weg gefreesd. Ik rem bij -> motor richt zich op -> bochtstraal wordt groter en mijn voorwiel red het nog net langs de afgrond, mijn achterwiel niet '(

resultaat: houten hekje totalloss (die krengen staan er alleen voor de sier), ik zat 5 meter lager en mijn motor gleed over de zijkant 10 meter naar beneden voordat de wielen bleven steken en hij van zijn linkerkant omsloeg naar de rechterzijkant :(

Zelf had ik niets (bedankt engeltjes :} ) en mijn motor had alleen kuipschade en een gebrek aan spiegels en knipperlichten. Wel nog 2 uur bezig geweest voordat we dat ding die helling weer hadden opgekregen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan