IsaacR
Die hard MF'er
- 12 apr 2016
- 540
- 4
Ik krijg van meer en meer mensen te horen dat ik moet overschakelen naar Euro 98. De Euro 95 (E10) zou zogezegd rubber aantasten, o.a. de rubberen brandstofslangen en O-ringen in de carburateurs. Maar ook heb ik gehoord dat de zuigers en kleppen aangetast kunnen worden.
Sommigen beweren weer dat het met het bouwjaar van je motor te maken heeft of ie het wel of niet aankan.
Om iedere keer Euro 98 te gaan tanken puur uit voorzorg vind ik eerlijk gezegd een beetje zonde van het geld.
Wat zijn nou de concrete feiten van die E10. Is deze benzine echt schadelijk voor meerdere onderdelen van je motor? Zijn Nieuwere motoren - bv. na bj 2005 - daar (beter) tegen bestendig?
Poll werd afgekort:
Euro 95 - Ja Euro 95 kan de boel aantasten, maar mijn motor kan daar perfect tegen.
Euro 95 - Maakt geen moer uit wat je erin doet, nog nooit van wat gemerkt. Daarom neem ik de goedkoopste optie.
Euro 95 - Andere reden.
Euro 98 - Vroeger tankte ik Euro 95, maar dat spul verziekt mijn motor, daarom maar Euro 98.
Euro 98 - Want mijn motor verdient het beste.
Euro 98 - Andere reden.
Sommigen beweren weer dat het met het bouwjaar van je motor te maken heeft of ie het wel of niet aankan.
Om iedere keer Euro 98 te gaan tanken puur uit voorzorg vind ik eerlijk gezegd een beetje zonde van het geld.
Wat zijn nou de concrete feiten van die E10. Is deze benzine echt schadelijk voor meerdere onderdelen van je motor? Zijn Nieuwere motoren - bv. na bj 2005 - daar (beter) tegen bestendig?
Poll werd afgekort:
Euro 95 - Ja Euro 95 kan de boel aantasten, maar mijn motor kan daar perfect tegen.
Euro 95 - Maakt geen moer uit wat je erin doet, nog nooit van wat gemerkt. Daarom neem ik de goedkoopste optie.
Euro 95 - Andere reden.
Euro 98 - Vroeger tankte ik Euro 95, maar dat spul verziekt mijn motor, daarom maar Euro 98.
Euro 98 - Want mijn motor verdient het beste.
Euro 98 - Andere reden.
Laatst bewerkt: