Benzineprijzen, e10 en andere ontwikkelingen: wanneer is de grens bereikt om te stoppen met motorrijden?

Douchen kost ongeveer 0.2m3 per 5 minuten, dat staat gelijk aan ongeveer 220ml benzine in energie.

Mijn route naar werk is 25km enkele reis en motor doet dat ongeveer 1 op 20, dus 1.25 liter.

Auto doet het 1 op 17, dus 1.47.

Dan zou je de precies gelijk komen met een douche van 5 minuten. Per enkele reis.

Alleen gas verbrand veel efficienter, dus de kan je beter 0.2m3 verbranden dan 0.22 liter benzine.

Alleen ik had toen ook een veel minder efficiente auto, dus was het verschil groter.
Soms duikt het weer overduidelijk op dat MF ontstaan is uit / vol zit met nerds 😜
 
Vanmorgen in Duitsland getankt RON 98 E5 €2,069 / liter, dat is ongeveer 20 cent goedkoper dan hier de E10
Afgelopen zaterdag heb ik ook €2.07 betaald in Duitsland voor Esso-supreme.
Ik zie op dit moment dat BP Ultimate hier vlakbij €2.25 kost. (goedkoopste premium in de buurt)
Het is over de grens wel goedkoper, maar nu nog niet extreem.
Scheel 18ct/L Dus afgelopen zaterdag alleen al op benzine ca 27 euries 'verdiend'.
Als straks die 22ct erbij komt, dan gaat het 40ct schelen. Dan wordt het weer druk bij de pomp net over de grens.

Een ongeveer zelfde bedrag heb ik "verdiend' aan het bier wat ik ook gelijk maar in de Heimat heb gekocht.
Verder blij met de motor-spulletjes die ik heb aangeschaft bij Polo.
 
Laatst bewerkt:
Wat een geld voor HVW-setje. Dan is zelfs de helft nog duur.
Voor 12 euries heb je al een setje van Alie. Werkt perfect!!
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Ik was afgelopen weekeinde in Arendonk, (vraag me niet waarom), en de benzineprijzen zijn daar nog redelijk vriendelijk te noemen.

24b8c0e0-0d0d-4d6c-9623-71058c3b045c.jpg


Vlak voor de grens bij Antwerpen (Total Stabroek) gaat men al meer richting de Nederlandse kant op kwa prijs.

60b61a1c-1d0b-4a3d-a2d2-4429afe47328.jpg


De eerstvolgende (BP) pomp aan de A58 vroeg eischte me €2,30/L. !!!
Koestoil Tamoil, de laatste pomp voordat ik thuis ben vroeg dan weer €2,09/L.
 
Geen idee wat een liter benzine kost (1.90€/l ?) maar als de motor dorst heeft krijgt ze drinken. Als "men" het normaal vindt om voor de voetbalhobby van een 6-jarig kind meer dan 400€ per jaar te betalen... gooi ik zonder blikken of blozen de tank van mijn motor vol!
Mijn hobby mag ook wat kosten.
 
En het eerste tankstation na de afsluitdijk ri Polen (..) :+ gooit al jaren 25ct/l bovenop op de normale prijs.
 
In de zomer rij ik met de verys 1000 +- 20l tank, in de herfst met vespa 125 4l tank , in de winter spartamet +- 1,5l tank .
Blijven rijden al gaat het minder hard en denk eraan in Belgie trajectcontrole meestal van voor...(je spaart toch iets met de moto)
 
Ik weet wel hoe dat 't komt. Natuurlijk weer die E10. :X
Dat is standaard-recept voor altijd weer ellende.
Gemorste benzine/ diesel is natuurlijk nooit te waarderen.

Uitglijden ? Ligt dat niet aan je zolen?
Sommige zolen lossen snel op en het voelt alsof je op de ijsbaan bent.
Kom je daar met andere zolen, dan is er weinig aan de hand.

Ooit had ik goedkope motorlaarzen.
Bij iedere pomp ging ik (bijna) onderuit. Sinds ik Daytona's heb, nooit last meer gehad.
 
Op @swetty z'n foto is het wel echt een bende.. Zo te zien een bemand pompstation dus dan kunnen ze het ook wel even schoonmaken.

Ondertussen gaat de benzineprijs in bijv. de VS dalen richting de 3 dollar per gallon.
Omgerekend 75 eurocent per liter.., en wij maar steeds meer en meer betalen..
 
Ik weet wel hoe dat 't komt. Natuurlijk weer die E10. :X
Dat is standaard-recept voor altijd weer ellende.
Gemorste benzine/ diesel is natuurlijk nooit te waarderen.

Uitglijden ? Ligt dat niet aan je zolen?
Sommige zolen lossen snel op en het voelt alsof je op de ijsbaan bent.
Kom je daar met andere zolen, dan is er weinig aan de hand.

Ooit had ik goedkope motorlaarzen.
Bij iedere pomp ging ik (bijna) onderuit. Sinds ik Daytona's heb, nooit last meer gehad.
Smeerkezen zijn het, zijn dezelfde lui die een bende op de WC maken...... :X
 
Op @swetty z'n foto is het wel echt een bende.. Zo te zien een bemand pompstation dus dan kunnen ze het ook wel even schoonmaken.

Ondertussen gaat de benzineprijs in bijv. de VS dalen richting de 3 dollar per gallon.
Omgerekend 75 eurocent per liter.., en wij maar steeds meer en meer betalen..
Gelukkig kom ik er niet vaak, 4,5 liter om met een volle tank richting Assen en terug te gaan, was de NL Shellpomp. Trouwens, ik zojuist op de matrixbord 2,37 per liter.....geen idee wat nu de prijs in Alstätte is. Paar weken geleden was superplus98 bij Avia in Epe (Dld) 2,08 per liter. Wel allemaal ethanol vrij.

In de Honda gaat E10, loopt er goed op.....straks met slecht weer dan tank ik hem af met superplus voor de winterslaap....._O-

En volgend jaat drammen en zeuren over benzine.......eventueel met belasting verhoging
 
Ooit had ik goedkope motorlaarzen.
Bij iedere pomp ging ik (bijna) onderuit. Sinds ik Daytona's heb, nooit last meer gehad.
Ik had daar vaak last van toen ik met Bata legerkisten reed. Soms draag ik die nog wel eens onder mijn motorjeans. En meteen weer last van gladde plekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan