Benzineprijzen, e10 en andere ontwikkelingen: wanneer is de grens bereikt om te stoppen met motorrijden?

Boodschappen :? zoveel scheelt het ook niet.

Ik haal hele voorraden tandpasta, shampoo etc….en natuurlijk benzine. De rest zoals bier en wijn drink ik nauwelijks, dus voor mij niet interessant.
Vergeet de spulletjes voor de motor niet, ik kom regelmatig bij Polo in Kleve, ook voor kleding.
Paar jaar geleden een combipak gekocht voor €60
 
Nooit geen dampen of oververhitting meegemaakt.
Kelder zou ik nooit doen.
De meeste benzine sla ik ook niet (meer) thuis op.
Meestal alleen 1 jerrycan voor direct gebruik. Van veel benzine thuis werden de buren niet blij van. (en ik ook niet heel erg)
Mijn Blackbird staat in een vrijstaande garage.
Daar kan ik de overige jerrycans ook mooi neerzetten. Gevaarlijk voor niemand.
 
De meeste benzine sla ik ook niet (meer) thuis op.
Meestal alleen 1 jerrycan voor direct gebruik. Van veel benzine thuis werden de buren niet blij van. (en ik ook niet heel erg)
Mijn Blackbird staat in een vrijstaande garage.
Daar kan ik de overige jerrycans ook mooi neerzetten. Gevaarlijk voor niemand.
Hoekhuis,met ommuurt 2 meter hoog, tuintje naar de straat gericht.buurman boeit het niks..
In mijn garage staan 4 motoren,4 bommetjes 😇
 
Dan ben je een vrije dag kwijt aan tanken en boodschappen doen, hoeveel geld bespaar je daarmee?

Als je zo denkt, dan is het inderdaad waarschijnlijk de moeite niet waard. Ik zie het ook meer als een uitje en los daarvan maakt mijn auto dan eens kilometers. Zoveel rijden we er niet mee, beide doen we woon-werk op de trapfiets (niet eens elektrisch!), de auto is echt voor boodschappen, als ik de kinderen moet wegbrengen als het slecht weer is (of ik wat minder tijd heb) en voor alles buiten de stad, als ik dat niet op de motor/motorscooter doe.

Ik woon in midden Nederland. Volgens mij zelfs bij jou in de buurt maar op en neer naar Duitsland vind ik teveel gedoe. En inderdaad hoeveel bespaar je onderaan de streep ermee.

Maar duurder wordt het zeker. We zullen moeten accepteren dat onze hobby steeds prijziger wordt. Anderzijds heb ik nu een oudere motor waarbij ik het onderhoud zelf doe en dus ook veel arbeidskosten mee bespaar. En het is nog leuk ook!

Volgens mij heb jij zelfs een motor van mij gekocht, of niet? Een paarse 25kW Suzuki GS500e. Of jij had zelf een zwarte en hebben we een keer samen gereden ofzo. We hebben elkaar wel een keer in het echt gezien, herinner ik me.

Zelf onderhoud doen scheelt ook. Of een motor zoeken die niet zoveel onderhoud nodig heeft. Al is basisonderhoud niet zo moeilijk, olie etc.
Wacht maar tot ze iedereen de auto uitjagen en emissieloze zones gaan invoeren + brandstofkosten absurd hoog. Ergens in mijn achterhoofd denk ik nog wel eens na over emigratie... maar waar moet ik heen? Misschien weten Henk en Henk van Het Goede Doel het...al is Belgie nu ook niet meer de oplossing. Daar mag je wel weer met B op een 125cc. :]
 
Als je niet rijdt dan hoef je niet te poetsen of tanken, nog beter.
De motoren zijn hobby, auto's al een tijdje niet meer.
Voorlopig heb ik nog 20% korting, kom maar op met die verhogingen.
Dan kun je makkelijk roepen dat tanken over de grens niks opleverd :+
Auto boeit me ook geen hol behalve dat die goedkoop te rijden moet zijn.
4 motoren waarvan 3 verplicht e5, belgie ligt hier 10 kilometer verder.
Incl tanken en vullen binnen1 uur,verdien ik op het moment 40 euro mee🤗
Dan nog 50 liter petroleum ca 1,28 (kost hier 3,50-3,75 per liter,en ik loop binnen🤗
 
We staan momenteel op nummer 5 van landen ter wereld met de duurste benzine.
Laat ik me verder niet door beïnvloeden om meer/minder te rijden.

Wat de staat doet met al dat geld.. geen idee
Klimaat hobbies, biden en wapenindustrie rijkmaken via de oekraine, gelukszoekers importeren en pamperen.
 
Nou ik ben net terug vanuit Italië en dan sta je in Oostenrijk op de Fernpass, 1.71 voor superplus, dan denk ik ook, ze moeten het verrek daar midden in de bergen komen brengen en het kost geen drol, hoe dan?!

Dat heb ik met de Canarische Eilanden. Voedsel is goedkoper dan in NL, benzine was eind mei iets van 1,27 voor Euro 95 (geen idee of daar ethanol in zit) op Gran Canaria.. en het moet allemaal per vliegtuig en boot naar binnen, het zit nota bene 150 km uit de kust van Afrika / Zuid-Marokko. Toen hier de zonnebloemolie vorig jaar flink duur was, kon ik het op dat zelfde moment op Tenerife voor de helft kopen.
 
Dan kun je makkelijk roepen dat tanken over de grens niks opleverd :+
Auto boeit me ook geen hol behalve dat die goedkoop te rijden moet zijn.
4 motoren waarvan 3 verplicht e5, belgie ligt hier 10 kilometer verder.
Incl tanken en vullen binnen1 uur,verdien ik op het moment 40 euro mee🤗
Dan nog 50 liter petroleum ca 1,28 (kost hier 3,50-3,75 per liter,en ik loop binnen🤗
Jij zit vlak bij de grens, dan zou ik dat ook doen. Een dag rondrijden om een paar tientjes te besparen :N
 
Zo, scheelt weer……. _O-

Was niet druk maar komt waarschijnlijk door de hitte…….fan draaide volop.

IMG_6050.jpeg
 
Vergeet de spulletjes voor de motor niet, ik kom regelmatig bij Polo in Kleve, ook voor kleding.
Paar jaar geleden een combipak gekocht voor €60
Ik moet dat koppelen met een rit naar Emsbüren voor de Louis filiaal….en is op zondag niet open als wij daar bij Café-31 voor een bak koffie/gebak komen.
 
Klimaatdoelen is alleen voor de meelopers waar er in Nederland heel veel van zijn... En anders dwingt de overheid het wel af door de stroom, benzine en het gas kunstmatig duur te maken.

De hedendaagse modewoorden zijn "Zonnepanelen, Warmtepompen en Isolatie" .. wat ervoor zorgt dat de gemiddelde Nederlander zijn huis gaat voorzien van Klasse AA+++ Plutonium Pellet Geïmpregneerd Nano Coating glas om de hitte buiten te houden en de warmte binnen. En vergeet ook niet de hele muur vol te spuiten met maltezers (wel bio afbreekbaar natuurlijk). Iedereen, de overburen, je moeder en de hond voor zijn hondenhok hebben onderhand een warmtepomp en zonnepanelen; dus tjah.. dan moet jij dan ook maar gaan doen want anders ben je een buitenbeentje en haat je de natuur, je zal dan verbannen worden naar Mordor waar je je dagen mag slijten als Smoker (iemand ooit de film Waterworld gezien?).

Kom net terug van een weekje Frankrijk (regio Colmar).. en je zou denken dat dit EU land waar alle regeltjes worden verzonnen voorop loopt.
Heb niets van bovenstaande gezien echter.
 
Klimaatdoelen is alleen voor de meelopers waar er in Nederland heel veel van zijn... En anders dwingt de overheid het wel af door de stroom, benzine en het gas kunstmatig duur te maken.

De hedendaagse modewoorden zijn "Zonnepanelen, Warmtepompen en Isolatie" .. wat ervoor zorgt dat de gemiddelde Nederlander zijn huis gaat voorzien van Klasse AA+++ Plutonium Pellet Geïmpregneerd Nano Coating glas om de hitte buiten te houden en de warmte binnen. En vergeet ook niet de hele muur vol te spuiten met maltezers (wel bio afbreekbaar natuurlijk). Iedereen, de overburen, je moeder en de hond voor zijn hondenhok hebben onderhand een warmtepomp en zonnepanelen; dus tjah.. dan moet jij dan ook maar gaan doen want anders ben je een buitenbeentje en haat je de natuur, je zal dan verbannen worden naar Mordor waar je je dagen mag slijten als Smoker (iemand ooit de film Waterworld gezien?).

Kom net terug van een weekje Frankrijk (regio Colmar).. en je zou denken dat dit EU land waar alle regeltjes worden verzonnen voorop loopt.
Heb niets van bovenstaande gezien echter.
Dat "meelopen" scheelt je toch wat centen in de toekomst.
Kan je straks nog wat extra van tanken🛵.
 
Dat "meelopen" scheelt je toch wat centen in de toekomst.
Kan je straks nog wat extra van tanken🛵.
Fijn dat je het benoemd kun je dat ook inhoudelijk en gemotiveerd uiteenzetten 🤔
En dan het expliciet in geld uitdrukken 🤗
 
Nee, dat doen anderen al.
En met alle ellendige commentaar die daar op volgt. Daar heb ik geen zin in.


Btw waarom heb jij zonnepanelen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan