Benzineprijzen, e10 en andere ontwikkelingen: wanneer is de grens bereikt om te stoppen met motorrijden?

Volgens mij is het al 15 jaar geleden dat in Duitsland de zonnepanelen werden gesubsidieerd maar vooral met een vaststaande regeling.
Hier in NL worden van het 1 op het andere jaar opeens weer houderschap belasting gerekend over polo blue motion dieseltjes die mooi 1 op 30 liepen, bam opeens 1200 euro per jaar aftikken.
Dat is vandaag de dag 4 x boodschappen doen 😉 , maar toen zeker een hoop geld.
Ik heb wel een aantal motoren verkocht mede vanwege de brandstof prijzen ( zie MF marktplaats 😜) .

En een jaar geleden was zalm bij de Lidl 3,29 , nu exact hetzelfde product voor 5,99 .
Ik ben gek op vis, maar nu vooral levend, laat maar lekker zwemmen.
Net een crf250L gekocht en die loopt zonder enige moeite 1 op 27 . Ja het rijd wel heel anders dan een R1 ...

Maar ik heb al menig discussie gevolg waarbij gezeur over NL steevast werd beantwoord met ' dan emigreer je toch ' en inmiddels geef ik mij gewonnen.
De rijken mogen NL hebben, veel plezier ermee. Ik kom af en toe wel op de koffie, die ik dan zelf zet 😉
 
Waar ga je heen?



En daar niet verder gaan met mopperen hè!
Door Europa heen. Sta officieel ingeschreven gelukkig, dus daar geen omkijken naar.
Ik merk ook echt aan mijzelf dat ik meer mopper hoor, ik heb net corona gehad en 3 weken flink last ervan, maar niks vergeleken met de ellende tijdens de epidemie, vooral de discussies tussen mensen.
4 maanden in NL zijn is ook geen probleem/ straf, als reden refereer ik naar de weersomstandigheden de afgelopen maanden in Griekenland, Slovenië, Italië etcetera.
Verder heb ik geen schulden of erger, kinderen of huwelijkspartner. Denk dat meerdere hier al dan niet graag moeten toegeven dat je daar wel een paar royale sabbatical's van kan nemen 😉
 
En zodra de CRF net zo een oldtimer als zijn voorganger is ( xr400) wordt de opvolger toch een Surron (Ultrabee vermoed ik) .
Of heb ik door leeftijd andere interesses.
 
Is duurdere benzine niet juist een reden om de motor te pakken ipv de auto?
De aanwezigheid van beiden kan ook een indicatie zijn dat een hoge benzine prijs niet het grootste probleem is 😉 .
Maar stel deze vraag gerust nog een keer in December of Januari, krijg je geheid een hoop stoere verhalen over rijden in sneeuw. Wel van MF ' ers die met hun smartphone naast de kachel zitten, dat dan wel 😜
 
En zodra de CRF net zo een oldtimer als zijn voorganger is ( xr400) wordt de opvolger toch een Surron (Ultrabee vermoed ik) .
Of heb ik door leeftijd andere interesses.
Of je bent tegen die tijd aangewezen op ander vervoer?
Gelukkig kan je dan de scoot-mobiel opladen op de stroom van het verzorgingshuis. Daarover dan geen zorgen meer!

En over rijden in de sneeuw..........................
Brrrrrrrrr, moet er niet aan denken. Laat de bikkels maar kou lijden. Nix voor mij.
Mss dat ik wel een berichtje stuur, maar dan meld ik dat ik naast het haardvuur zit.
 
Ja sorry, als ik geen turbofietsen meer heb hoor ik ook Turbo de slak niet meer als avatar te hebben vind ik, en deze grafiek is echt ontzettend vaak van toepassing in Techniek. _O-
Nauw voorruit dan maar 😉 .
Heb hem even bekeken en toen ik hem eindelijk compleet en vierkant kon bekijken, ipv een afgesneden rondje, denk ik dat ik steeds ben terug geleden in de ' Valley of Despair ' .
Mooie naam voor een level in Quake 1 overigens..
Maar ok, zoals notorious B.I.G rapte " my car go , escargo"
( ja ik heb geen f*ck te doen, valt het op 😜 )
 
Nauw voorruit dan maar 😉 .
Heb hem even bekeken en toen ik hem eindelijk compleet en vierkant kon bekijken, ipv een afgesneden rondje, denk ik dat ik steeds ben terug geleden in de ' Valley of Despair ' .
Mooie naam voor een level in Quake 1 overigens..
Maar ok, zoals notorious B.I.G rapte " my car go , escargo"
( ja ik heb geen f*ck te doen, valt het op 😜 )
Doe ze de groeten daar van me, ik ben er goed bekend. :P
 
De aanwezigheid van beiden kan ook een indicatie zijn dat een hoge benzine prijs niet het grootste probleem is 😉 .
Maar stel deze vraag gerust nog een keer in December of Januari, krijg je geheid een hoop stoere verhalen over rijden in sneeuw. Wel van MF ' ers die met hun smartphone naast de kachel zitten, dat dan wel 😜

Wij hebben ipv 2 auto's een auto en een motor, waarbij de motor verreweg de meeste KMers maakt en zuiniger is.

Maar ik heb ook een brommer die 1 op 50 rijdt en alleen maar stilstaat, dus dat zou het echte voordelige alternatief kunnen zijn.

Rijden in de winter, tja. In de winter van 2021 op 2022 reedt ik 750km per maand op de brommer, omdat ik toen inderdaad het geld niet had voor de dure benzine, dat was wel pittig maar te doen.

Mijn motor heb ik in december 2022 gekocht en ik ben toen in januari begonnen met rijden, waarbij ik hem 4x heb laten staan voor de auto vanwege het weer. 2x door ijzel 1x vanwege heel veel regen en 1x door code oranje storm. Sneeuw/ijzel weiger ik in te rijden.

Moet zeggen dat bij min 5 rijden op een motor met 12 jaar oude banden, geen ABS/TC, geen handvatverwarming een half scherm en geen goede winterjas wel pittig was. Elk stoplicht de handen tegen het blok om de vingers enigsinds bewegelijk te houden en thuis even een paar minuten een warme douche.

Voornemen voor deze winter is iig handvatverwarming inbouwen en een betere jas/broek kopen.
 
Wij hebben ipv 2 auto's een auto en een motor, waarbij de motor verreweg de meeste KMers maakt en zuiniger is.

Maar ik heb ook een brommer die 1 op 50 rijdt en alleen maar stilstaat, dus dat zou het echte voordelige alternatief kunnen zijn.

Rijden in de winter, tja. In de winter van 2021 op 2022 reedt ik 750km per maand op de brommer, omdat ik toen inderdaad het geld niet had voor de dure benzine, dat was wel pittig maar te doen.

Mijn motor heb ik in december 2022 gekocht en ik ben toen in januari begonnen met rijden, waarbij ik hem 4x heb laten staan voor de auto vanwege het weer. 2x door ijzel 1x vanwege heel veel regen en 1x door code oranje storm. Sneeuw/ijzel weiger ik in te rijden.

Moet zeggen dat bij min 5 rijden op een motor met 12 jaar oude banden, geen ABS/TC, geen handvatverwarming een half scherm en geen goede winterjas wel pittig was. Elk stoplicht de handen tegen het blok om de vingers enigsinds bewegelijk te houden en thuis even een paar minuten een warme douche.

Voornemen voor deze winter is iig handvatverwarming inbouwen en een betere jas/broek kopen.
Dan ben jij ook gelijk de ideale kandidaat om mijn nieuw in de verpakking handvat verwarming set voor de helft vd prijs over te nemen 👍🏾 .

R&G handvat verwarming, KOOP IN ZOMER

Maar even opgezocht gezien hoe de zoekfunctie ( niet) werkt... 🤐
 
Je weet dat een warme douche het milieu enorm belast? Zo bezien kun je beter in een dikke Amerikaanse auto naar je werk gaan

Helemaal niet werken is mss nog beter, dan hoef je ook niet te reizen 😎😎
 
Je weet dat een warme douche het milieu enorm belast? Zo bezien kun je beter in een dikke Amerikaanse auto naar je werk gaan

Helemaal niet werken is mss nog beter, dan hoef je ook niet te reizen 😎😎
Douchen kost ongeveer 0.2m3 per 5 minuten, dat staat gelijk aan ongeveer 220ml benzine in energie.

Mijn route naar werk is 25km enkele reis en motor doet dat ongeveer 1 op 20, dus 1.25 liter.

Auto doet het 1 op 17, dus 1.47.

Dan zou je de precies gelijk komen met een douche van 5 minuten. Per enkele reis.

Alleen gas verbrand veel efficienter, dus de kan je beter 0.2m3 verbranden dan 0.22 liter benzine.

Alleen ik had toen ook een veel minder efficiente auto, dus was het verschil groter.
 
Douchen kost ongeveer 0.2m3 per 5 minuten, dat staat gelijk aan ongeveer 220ml benzine in energie.

Mijn route naar werk is 25km enkele reis en motor doet dat ongeveer 1 op 20, dus 1.25 liter.

Auto doet het 1 op 17, dus 1.47.

Dan zou je de precies gelijk komen met een douche van 5 minuten. Per enkele reis.

Alleen gas verbrand veel efficienter, dus de kan je beter 0.2m3 verbranden dan 0.22 liter benzine.

Alleen ik had toen ook een veel minder efficiente auto, dus was het verschil groter.

ik heb een electrische boiler 🤔
 
Bij mij staan deze, buiten immer in de schaduw in een tuinmeubel/kist ,in 5 goed gesloten benzine vaten a 20 liter met daarover een reflecterend isolatie dekentje.
Nooit geen dampen of oververhitting meegemaakt.
Kelder zou ik nooit doen.
Dat is de enige mogelijkheid wat ik heb.
Mag al niet eens de motor in de woonkamer zetten. Past makkelijk in de lift en kan hem zo de kamer in rijden..
Laat staan dat ik met 2 vaten van 60ltr benzine aan komt zetten.

Dan zijn mijn laatste woorden "gewoon omdat het kenT" denk ik..
 
Ik niet, alhoewel ik de 888 in februari ooit met +10 en pekelvrij weleens uitgelaten heb voor een rondje Bad Bentheim…. _O-

Mijn auto is ‘verplicht ’ 3 mnd stil op stal. Ohja, olie koop ik ook in Dld ook en laat het afleveren op een adres in Dld.
Mijn auto staat gemiddeld 7 maanden op stal, die mag alleen maar in de winter naar buiten:+
Ding houd niet zo van zomers weer,
 
1 van mijn hobbies : zo min mogelijk geld aan nederland afdragen.
Laat de idealisten maar dokken 🤗
Geheel mijn idee, maar om vanuit 010 de grens over te rijden om te tanken🤔
Dan valt er alleen wat winst te behalen op de boodschappen..

Wordt tijd om te verkassen uit 010:Y
Of uit dit maffe pokke land, maar woonwerk verkeer wordt dan wel een dingetje:/
 
Klimaatdoelen is alleen voor de meelopers waar er in Nederland heel veel van zijn... En anders dwingt de overheid het wel af door de stroom, benzine en het gas kunstmatig duur te maken.

De hedendaagse modewoorden zijn "Zonnepanelen, Warmtepompen en Isolatie" .. wat ervoor zorgt dat de gemiddelde Nederlander zijn huis gaat voorzien van Klasse AA+++ Plutonium Pellet Geïmpregneerd Nano Coating glas om de hitte buiten te houden en de warmte binnen. En vergeet ook niet de hele muur vol te spuiten met maltezers (wel bio afbreekbaar natuurlijk). Iedereen, de overburen, je moeder en de hond voor zijn hondenhok hebben onderhand een warmtepomp en zonnepanelen; dus tjah.. dan moet jij dan ook maar gaan doen want anders ben je een buitenbeentje en haat je de natuur, je zal dan verbannen worden naar Mordor waar je je dagen mag slijten als Smoker (iemand ooit de film Waterworld gezien?).
Mag ik alvast gaan???
Scheelt mij een hoop gezeik.

Sterker nog, ik zou zelfs korting moeten krijgen op alles.
Want ik rij immers 'groen' en ben goed voor het millieu
heb geen nakomelingen
 
Terug
Bovenaan Onderaan