ongevallen poll

ongeluk gehad?

  • Nog niet

    Stemmen: 121 40,9%
  • schade

    Stemmen: 113 38,2%
  • Totalloss

    Stemmen: 62 20,9%

  • Totaal aantal stemmers
    296
2x

Eén keer onderuit geremd op wat grind. Gewoon rechte weg, wilde stoppen om een afrit in te gaan, pak de rem en lig op mijn plaat. |( Ik twee vingers gebroken en de motor wat kuipschade. Dit was 6 maanden nadat ik mijn RBW had.

Tweede keer bochtje iets te ruim genomen op een dijk (moest uitwijken omdat ik te dicht op mijn voorganger reed). Ik aan de ene kant van de dijk, motor dijk over geschoven en aan de andere kant naar beneden gevallen. Ik had niks, motor was TL. Dit was 3 maanden later. '(
 
Laatst bewerkt:
Voorwiel weg (plat op de streep in een bocht)
Voorwiel weg (onweer, regen, putdeksel i.d bocht)

Motoren beide keren erg beschadigd (framepje R1 lassen?)
Daarnaast heel wat " bijna " momenten.......... O-)

Beide keren alleen blauwe plekken en brandplekken.
 
Laatst bewerkt:
Een dinsdag twee weken terug.

Netjes voor het rode stoplicht wachten, links kijken, auto's stoppen, rechts kijken, auto's stoppen. Groen dus gas. Daarna van links heel snel iets blauws op me afgekomen.

Bleek een [pieperdepiep] over de uitvoegstrook langs de wachtende rij auto's links te zijn gereden en vervolgens rechtdoor door diep rood geknalt. Helaas reed ik daar net. Auto heeft de motor vol van links gehad. Motor TL, auto met nieuw ontworpen stroomlijn, ruit met grote deuk erin (mijn helm). Hoe mijn linkerbeen zonder schade tussen auto en motor heeft gepast is een raadsel.

Bij mij stopten wel meteen mensen (dank dank), politie erbij, ambulance erbij (scheen er behoorlijk hard uitgezien te hebben). Ambulance broeders boos op mij omdat ik stond en rondliep. Alfijn, paar uurtjes ziekenhuis om van alles foto's te nemen (rug, nek, bekken, knie) om gelukkig niets te vinden (heb een goed bescherm engeltje). Ik reed al nooit zonder beschermende kleding, maar nu zeker nooit meer.

Vanaf dit weekend weer helemaal blauweplekken vrij en een verse motor (tweedehandse hoor). De eerste keer rijden over diezelfde kruising was toch even spannend.
 
Tot nogtoe mag ik in m'n handen knijpen. Eén keer op grind het voorwiel stilgeremd en 'dus' de motor om laten vallen. En één keer te hard moeten remmen omdat ik niet op zat te letten en de auto's voor me stil stonden. Oók het voorwiel stil, nog nét m'n voorligger aangetikt en omgevallen.

Toch niet gek in 18 jaar tijd.
 
wij zijn eind oktober geslipt op een oliespoor van 20 km lang (zijn we te weten gekomen van de politie dat het zo lang was)
de moto een hayabusa is geslipt en overkop gegaan
wij zaten er met ons 2 op
mijn vriend die reed had enkel een blauwe teen en ik had mijn bovenarm gebroken
de moto daar was was vooral kuipschade aan en de dader van het oliespoor is nog altijd niet gevonden
dus we krijgen de kosten waarschijnlijk niet terug
de moto was pertotaal verklaard maar dit was niet echt zo zelf zijn we hem nu aan het herstellen en zijn bijna klaar
we hebben heel goedkoop onderdelen kunnen kopen via duitsland en kunnen hem zelfs nog wat uitbouwen
en na de winter rijden we dan weer
wij hopen alleen dat ze die dader vinden en dat onze kosten dan terugbetaald zullen worden
 
Hmmm.....

3X schade maar ikzelf telkens ok (1 X vanachter aangereden door dronken vermoeide bestuurder van zware vrachtwagen !)

1X total loss, zelf geen schade : was met mijn R1 op verlof in Oostenrijk. Lekker bochtjes pikken, dan schuift mijn voorwiel inneens onder mij uit. Ik val vol op mijn rechterschouder en schuif samen met motorfiets van de baan, land zeer hard op mijn rug en rol een 15-tal meter dieper een afgrond in (tussen rotsen en bomen). Wonderbaarlijk : geen letsel buiten een pijnlijke rug voor twee dagen en een gedeukt vertrouwen ;(

Dank U :
1) Dainese rugprotector
2) Dainese lederen pak
3) mijn beschermengeltje
:}
 
Tot nu toe nog niet gevallen, en hopelijk blijft dat nog even zo :] :] :]

En hopelijk blijft het beschermengeltjesbateljon nog even zijn werk doen :}

[me]frisco gaat nu alleen wel even al het kale hout hier in de kamer afkloppen[/me] :9
 
Vroegah pizza's bezorgd en allemaal aanrijding buiten mijn schuld.
Vooral mensen die géén richting aangaven.
Nog nooit een total loss gehad maar begin dit jaar zat ik er vlakbij :(
Komen hier de ongelukjes op chronologische volgorde:

Honda CB400F bromfietser linksaf zonder richting aan te geven. 3 hectingen in elleboog.
BMW K100LT auto uit uitrit die niet goed keek. zelf niks, linker zijde aan gort.
BMW R850RT standaard tilt 8rwiel op van wegdek in bocht. zelf niks, 3000 gulden schade.
XT350 auto reed voorangsweg op zonder te kijken, 3500 gulden schade, 3 hechtingen in kin en een gekneusde pols
FJR1300 olie op wegdek in Schipholtunnel. bijna een total loss, toch maar een nieuwe uitgekozen.
 
Ik ben een keer onderuit gegleden op een rotonde. Het had net geregend en dus reed ik extra voorzichtig, maar helaas ...

Een aantal mensen zijn gestopt. :} daarvoor. Motor opgeraapt en ik kon weer doorrijden.

Pak een beetje gekrast. Motor iets meer platte kantjes (vooral valbeugels).

Mischien is het ook leuk op te noemen hoelang je al motor rijd. Kunnen we een kans berekening doen!! ;)

Ik rijd dus al 5 jaar en 1 ongeval.

Groetsels,


Jochen
 
die klap van mij was na 3 maanden :X (wel meer dan 10000km gereden in die tijd hoor, sommigen doen daar een jaar over...)
 
Mischien is het ook leuk op te noemen hoelang je al motor rijd. Kunnen we een kans berekening doen!! ;)

Hoelang je motor rijdt heeft m.i. niet echt veel te maken met de kans op een ongeval (ook al zegt de verzekering van wel). Het heeft m.i. veel meer te maken met het aantal kilometers dat je maakt.

Nou was ik bijvoorbeeld de sjaak omdat ik binnen 9 maanden na het halen van m'n rijbewijs (ook nog eens de lichte categorie) onder uit ging. Dus voldeed ik aan het stereotype beeld van jong en onbezonnen. Ik had er in die 9 maanden echter al wel zo'n 24.000 kilometer opzitten. Leeftijd/ jaren rijbewijs zeggen dus niet (altijd) alles.
 
Voeg mezelf ook maar ff toe.

Begin september 2003, 's avonds komt een vriend (Twan) van me langs of ik nog zin heb een stukje te gaan toeren.
Natuurlijk! goed weer 's avonds, wel motorjack, handschoenen en helmpie op... maar lul die ik ben, gewoon op mijn gympies en in spijkerbroek. We zouden toch in de buurt blijven.

Lekker op weg rijden we een polderweg in en we stoppen effe, hé hier zijn we nog nooit geweest. Doorrijden en richtingsgevoel de vrije loop geven.

We slaan rechtsaf een weggetje in, ik rijdt achter Twan die ineens met zijn hand naar de weg wijst ( dacht ik, toevallig ligt daar ook wat) op het moment dat ik op de plek ben waar hij zijn handbeweging maakte rijd ik om het opjeckt heen en kijk ernaar. Kijk weer op en staat Twan STIL!

Ja... uit reactie vol in de remmen, maar voor de ingang van een boeren erf.
Dus vol grid en klei, weg voorwiel. Hallo asvalt. '(

Ik reed maar zo'n 30 km/h, maarja, stuurkuipje + spiegel kapot.
Voorspatbord en oliekeeringskapje op het blok naar de Kl*te..... :X

Zelf gelukkig alleen wat schrammen op m'n handen doordat ik mezelf had opgevangen op m'n handen en de handschoenen als een gepelde banaan om de polsen hingen en een wond op mijn enkel die onder het blok op de weg lag.

[ Wat er nou eigelijk was.... er lag wel wat op de weg daar, een takje.
Maar dat bedoelde Twan niet, met de armbeweging doelde hij op "verdomme", de weg ging voor zijn neus namelijk over in een zandpad.... B| ..]

Maar motor opgepakt en op het gemakje naar huis gereden.
 
Vorig jaar, reed op een B-weg, had knip uit om auto in te halen.
Op het moment dat ik ong ter hoogte van linker achterportier was, ging het tutje ook naar links (had u nooit gezien)
Heb met VRO-cursus in me achterhoofd de gelukkig brede berm ingestuurd, en ben daar vervolgens onderuit gegaan omdat het een hobbeldebobbelveld was.
Kuip en voorrem aan barrels. :X

Stem ik nu op ongeval of schade :?
 
Ik hem nog niks met mijn motor gehad maar heb ook pas een half jaar mijn rijbewijs.

Ben wel met mijn mountain bike erg hard in een bus gereden maar dat telt hier niet mee.
 
I X zwaar op m'n plaat gegaan, buiten mijn schuld, al denkt de verzekering van de tegenpartij er nog steeds anders over.
Situatie:
Ik trek op bij stoplicht. Auto komt vanuit de andere kant. Nadat ik zo'n 150-200 meter heb gereden besluit deze tegemoetkomende ingeblikte sukkel linksaf te slaan, om nog ff snel te gaan tanken. Al remmend knal ik hem in de zijkant en vlieg er overheen. Lig ik me daar te kermen van de pijn op het asfalt. Ik afgevoerd naar ziekenhuis, en nog die zelfde avond geopereerd, omdat ik een zwelling in mijn rug krijg. Deze zwelling zorgt ervoor dat er zenuwen in mijn rug worden kapotgedrukt, waardoor ik vanaf mijn middel verlamt raak. Na de operatie blijkt het dat ik 1 ruggewervel heb gebroken en een ander heb verbrijzeld, en ben ik 2 stukken schroefdraad, en 8 schroeven rijker, om het boeltje bij elkaar te houden. 2 dagen na de operatie kreeg ik weer gevoel terug in mijn rechter tenen. Na 2 weken overgeplaatst naar revalidatiecentrum, alwaar ik langzaam vooruit ging. Na 2 1/2 maand in een rolstoel weer de eerst pasjes gezet met krukken, en na 3 maanden kon ik het revalidatiecentum op krukken verlaten. Dat wil niet zeggen dat ik er geen last meer van heb. Het is nu ruim 2 1/2 jaar na 't ongeluk. Heb nog steeds geen gevoel in mijn linkerbeen, en ongeveer maar 50% van de kracht, instabiele knie en enkel, altijd pijn in voet doordat ie opzwelt. Lang staan geeft rugklachten.
Intussen heb mijn Harley weer zelf opgeknapt ( het arme beesie had voor fl 15.000 schade),en heb ik er een aanpassing opgemaakt waardoor ik electrisch kan schakelen, en tokkel nu weer rond, al zij het met mate. (zie de attachment voor shadefoto)

Bijlage: Photo0011.JPG
 
1x gevallen...

Ik had men nummerplaat 3 dagen GVD!!! Moto een week ofzo.
Versleten banden, de vorige eigenaar had me dit natuurlijk niet gezegd :( ,
aan 100 per uur in een bochtje, ligt daar toch een berg paardestront op men lijn! Totaal verkeerde reactie: hard in de remmen, ik glij bijna uit over de stront en ga rechtdoor in de bocht door het harde remmen |( .
Geland in gras gelukkig, moto ook maar die is verder gegleden in een sloot.

En een JOHNIE: direct gestopt, gaat het? moet ik ambulance bellen enzo?
Trouwens de enigste die gestopt is! Met een touw aan de auto de moto uit de sloot getrokken :+

250 euro kapschade en voorlichtbeugel moet nog vervangen worden, ook 250 euro.
DAt ga ik pas laten repareren als ik em verkoop
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan