Er is natuurlijk geen 5 maanden radiostilte geweest. Over de 5 maanden ben ik dus wel regelmatig in contact geweest met vragen, oplossingen bespreken, de extra controle etc.5 maanden later gaan klagen lijkt me redelijk zinloos. Ik zou even terug gaan en de vraag daar stellen, waarschijnlijk willen ze je als klant houden.
Yep, ook al naar gevraagd, zit een origineel luchtfilter in. Al weet ik niet wat er hiervoor inzat, maar dat was geen sportluchtfilter ofzo.Hebben ze wel een origineel luchtfilter geplaatst?
Hoewel de garage voor mij wel lokaal is, zou iedereen hier denk ik wel de naam herkennen en wordt deze regelmatig genoemt op het forum. Maar van de naam plaatsen word niemand beter denk ik.Heb je een rechtsbijstand Verzekering.
Overleg eens met hen wat je zou kunnen doen. (zonder direct een zaak te gaan beginnen)
Bijv de 'garage' nog een laatste mogelijkheid geven om probleem op te lossen. Aangeven dat je situatie zoals die is NIET accepteert.
(btw: 'garage' klinkt alsof de locale autoreparatie die aan jouw motor heeft gesleuteld)
Ik kan me voorstellen dat je jouw motor naar een 1e klas dealer brengt om te laten checken wat er mis kan zijn.
Alles wat niet vlgs specs is gedaan is onvoldoende actie van jouw 'garage'.
Mooiste zou natuurlijk zijn als die 'top'dealer precies kan aangeven waar het gebrek zit.
Een andere dealer er naar laten kijken heb ik ook overwegen, maar goed laten kijken zal ook snel ruim 200 euro kosten denk ik.Als het al een officiële dealer was dan ga je naar een collega officiële dealer!
Naam nu noemen is een beetje te voorbarig. Hoeft nog niet NU al aan de schandpaal. Da's 'over the top'.
Afstellen is ook overwogen, maar hij zal sowieso te arm(?) lopen omdat er een andere uitlaat op zit. Maar deze zat er ook al op toen ik hem kocht, maanden voor de servicebeurt.Je kunt ook de motor op de testbank zetten en kijken of de motor (veel) te rijk loopt.
Als dat niet het geval is zul je er weinig mee kunnen.
Indien wel te rijk is er een oorzaak te zoeken.
Jazeker, zou dit best kunnen doen. Wat zou ik hiervan kunnen afleiden?Kan je niet een testje doen zonder luchtfilter?
Naar mijn idee liep hij slechter bij lage (3000-4000) toeren, dit heb ik toen ook aangegeven. Maar nu rijd ik er al weer zolang op dat ik het eigenlijk niet goed meer merkLoopt hij wel netjes en is de trekkracht niet voelbaar verminderd?
Injectie, stationair was voor en na de beurt ook rond de 1100.Heeft de motor een carburateur of injectie? In het eerste geval is het heel goed mogelijk dat de motor voor de beurt op een lager stationair toerental stond afgesteld en nu hoger.
Ik merk het ook aan mijn Transalp. Volgens de specs moet die op 1100 toeren staan stationair, maar als ik hem zelf terugdraai naar 800 toeren dan is het verbruik merkbaar lager.
Als hij moeite heeft met ademen gaat er minder lucht bij evenveel benzine. hij wordt dus rijker. Zonder luchtfilter een rustig ritje rijden kaneen indicatie in het verbruik geven, misschien gunstigerJazeker, zou dit best kunnen doen. Wat zou ik hiervan kunnen afleiden?
Zal toch een flink ritje moeten maken als ik het verbruik wil goed wil benaderen, trouwens doe ik dan niet meer schade dan informatie die het mogelijk oplevert?Als hij moeite heeft met ademen gaat er minder lucht bij evenveel benzine. hij wordt dus rijker. Zonder luchtfilter een rustig ritje rijden kaneen indicatie in het verbruik geven, misschien gunstiger
Dit jaar heeft nog geen twin sparkTwin spark of nog net niet?
Afstellen is ook overwogen, maar hij zal sowieso te arm(?) lopen omdat er een andere uitlaat op zit. Maar deze zat er ook al op toen ik hem kocht, maanden voor de servicebeurt.