Ontevreden na servicebeurt

In vergelijking met andere sv650 is dit ook geen normaal verbruik, dat zou meer richting de 1 op 20 zijn. Suzuki SV650 MPG - Actual MPG from 291 Suzuki SV650 owners

Mijn dagelijkse ritjes zijn precies gelijk gebleven, er is ook al expres bij andere tankstations getankt om de benzine zelf uit te sluiten. De temperatuur was in december ook al wel vrij fris te noemen, kouder dan nu in ieder geval dus dat kan het ook niet zijn.

Er hangt zeker wel een benzinelucht rond de motor, maar ik vind elke motor wel naar benzine ruiken..

Ik zal in elk geval binnenkort even langs een andere dealer rijden, eens kijken wat het kost om hem te laten controleren. Kunnen ze ook direct het mengsel nakijken, dan weet ik met zekerheid dat het niet klopt. Omgeving Rotterdam nog dealers die men aanraad, en het mengsel kunnen controleren?
Voor het mengsel controleren weet ik wel een goed adres,namelijk Dynojet Rotterdam.
 
Dat luchtje is verdacht, zelfs mijn vfr ( die een bezopen verbruik heeft omdat de eikel bovenop zit zich niet kan gedragen ) , meurt niet naar
de benzine zodra hij uit gaat.
( op z'n best een "snuifje" nog uit de uitlaat )

In principe hoor je gewoonweg géén brandstof te ruiken. Of het word verbrand... of het gaat terug je tank in.. het ruiken is verdampen.
 
Dat luchtje is verdacht, zelfs mijn vfr ( die een bezopen verbruik heeft omdat de eikel bovenop zit zich niet kan gedragen ) , meurt niet naar
de benzine zodra hij uit gaat.
( op z'n best een "snuifje" nog uit de uitlaat )

In principe hoor je gewoonweg géén brandstof te ruiken. Of het word verbrand... of het gaat terug je tank in.. het ruiken is verdampen.
Als je een warme motor wegzet, wordt de benzine in de tank warm en verdampt er wat.
Euro 4 motoren vanaf 2016 hebben er een koolstoffilter voor.
 
Hoeveel km heb je eigenlijk gereden sinds de beurt?

Mijn Sv650 met carbs loopt 1 op 20, met volledige Leovinci uitlaat en BMC luchtfilter, afgesteld door Ruud Frederiks.

Kleppen controleren is wat meer werk op een V twin. Vooral aan de voorkant moet je best wat loshalen (radiator). Pakkingen zijn ook niet goedkoop, als ze die vervangen hebben.
 
Hoeveel km heb je eigenlijk gereden sinds de beurt?

Mijn Sv650 met carbs loopt 1 op 20, met volledige Leovinci uitlaat en BMC luchtfilter, afgesteld door Ruud Frederiks.

Kleppen controleren is wat meer werk op een V twin. Vooral aan de voorkant moet je best wat loshalen (radiator). Pakkingen zijn ook niet goedkoop, als ze die vervangen hebben.

Ik laat hem nu toch ook al vaker staan merk ik aan mezelf, maar sinds de beurt zeker al weer een paar duizend km verder. Zit nu zelf ook te denken aan een SV met carbs, dat de ECU maar een beetje af te stellen valt is toch onhandig... Maar vind het pointy frame toch wat strakker eruitzien dan curvy.. Kiezen is altijd lastig
 
Ik laat hem nu toch ook al vaker staan merk ik aan mezelf, maar sinds de beurt zeker al weer een paar duizend km verder. Zit nu zelf ook te denken aan een SV met carbs, dat de ECU maar een beetje af te stellen valt is toch onhandig... Maar vind het pointy frame toch wat strakker eruitzien dan curvy.. Kiezen is altijd lastig
Vind ik niet. Ik heb nog nooit iets aan een ECU laten afstellen.
 
5 uur om een lijn 6 uit elkaar te draaien vind ik wel lang hoor....of begin je te tellen als ie nog in de auto zit ?
een gemiddeld 8 cilindertje rammel ik in een klein uurtje uit elkaar als ie in de bok hangt..

Ik heb het over de motor die nog in de auto zit, dus motor en bak uit de auto halen en motor geheel demonteren, dus alles uit elkaar, ook de kop, kleppen er uit, drijfstangen en zuigers los op de werkbank.
 
Vind ik niet. Ik heb nog nooit iets aan een ECU laten afstellen.
Het werkt perfect, totdat het niet meer werkt. In mijn geval mocht ik toch grote aanpassingen willen/moeten maken moet er een PC3 met afstelling in twv 600+ euro
 
Jij altijd met je jaguar motor.....

Die je al 200 x uit mekaar gehaald hebt overigens... da's toch geen eerlijk vergelijk.
Zijn zat motoren waarbij jr van alles weg moet halen om bougies te vervangen.
Die vooroorlogse 6 in lijn is veel makkelijker om aan te hobbyen.

Een Citroen DS motor mag ook, maar dat is veel meer werk.

Je bent goed geïnformeerd, de Jaguar XK motor kwam in 1948 in de XK120, de oorlog was toen al voorbij.

En een makkelijke motor is het zeker niet met zijn twee bovenliggende nokkenassen en twee distributiekettingen.

De mijne heb ik maar één keer uit elkaar gehaald, maar ik heb veel Jaguars gehad en veel Citroens. :P
 
Een Citroen DS motor mag ook, maar dat is veel meer werk.

Je bent goed geïnformeerd, de Jaguar XK motor kwam in 1948 in de XK120, de oorlog was toen al voorbij.

En een makkelijke motor is het zeker niet met zijn twee bovenliggende nokkenassen en twee distributiekettingen.

De mijne heb ik maar één keer uit elkaar gehaald, maar ik heb veel Jaguars gehad en veel Citroens. :P
Als daarmee het probleem van de topicstartert opgelos is zijn we er uit *O**O**O*
 
Ik laat hem nu toch ook al vaker staan merk ik aan mezelf, maar sinds de beurt zeker al weer een paar duizend km verder. Zit nu zelf ook te denken aan een SV met carbs, dat de ECU maar een beetje af te stellen valt is toch onhandig... Maar vind het pointy frame toch wat strakker eruitzien dan curvy.. Kiezen is altijd lastig

ik wil echt niet meer terug naar carbs (klassieker daargelaten).....injectie is superieur aan carburateurs in alle opzichten.
tuurlijk kan je eens wat hebben maar dat geld ook voor carbs....
 
Maar een carburateur is wel lekker simpel en het voordeel van injectie is dat hij zuiniger loopt, maar zuinig boeit me niet zo.
 
mmmm zuinig weet ik niet hoor,dat is grotendeels afhankelijk van de rijder denk ik.....

het grote voordeel is dat je niet hoeft te kloten met chokes....injectie start altijd warm of koud.....
verder ook geen gedoe als je de alpen ingaat bijv.....verschil in hoogte wordt gecompenseerd door het injectie systeem....
bij de wat modernere systemen worden verschillen door vervuiling of weersomstandigheden gecompenseerd dus geen wisselend lopen als gevolg van dergelijke faktoren meer (adaptieve correctie)......
de enige reden om een voorkeur voor carbs te hebben is imho een gebrek aan kennis van injectie systemen
 
Injectie werkt met een aantal gegevens die het krijgt van een stuk of wat sensors en idd werkt het prima, nooit problemen mee, maar dat heb ik ook niet met carburateurs en een choke even dicht zetten is het grote probleem niet.

Een defecte inspuiter is wel prijzig trouwens.
 
Injectie werkt met een aantal gegevens die het krijgt van een stuk of wat sensors en idd werkt het prima, nooit problemen mee, maar dat heb ik ook niet met carburateurs en een choke even dicht zetten is het grote probleem niet.

Een defecte inspuiter is wel prijzig trouwens.

tsja alles is prijzig tegenwoordig....
om nu een injectie systeem te mijden vanwege de kosten van een injector vind ik een non argument...
Bovendien is het bepaald niet zo dat die dingen regelmatig stuk gaan.
ik rijd al bijna 20 jaar op injectie fietsen en nog langer met injectie autos en heb echt nog nooit serieuze problemen gehad...
ik heb ook jaren met carbs gereden en daarmee meer beleefd (hangend vlottertje,lekkage,choke mechaniek wat bleef hangen, lekke membramen enz enz)
Maar goed, carbs werken ook en ieder heeft zijn voorkeur ik denk alleen dat het straks steeds vervelender wordt met carbs als ze nog meer ethanol in de sprit gaan mengen.....
 
ik wil echt niet meer terug naar carbs (klassieker daargelaten).....injectie is superieur aan carburateurs in alle opzichten.
tuurlijk kan je eens wat hebben maar dat geld ook voor carbs....
Als systeem met carbs in orde is en ook de carbs goed zijn afgesteld dan is er NIETS aan de hand.
Ik geef toe, voor mijn young-timer heeft 't even geduurd (dacht 't eerst nog goedkoop op te lossen) maar nu loopt ie als een zonnetje.
Alle rubber afdichtingen zijn vervangen, filters zijn schoon, afstellingen en synchronisatie helemaal oke.

Dus mijn 1985-brommer loopt nu prima. Kan niet zeggen dat ie minder loopt dan mijn andere injectie-fiets!:]:]:]
 
Ik heb nog steeds spijt van de aanschaf van mijn carbs SV! Ding bevriest best snel bij koud en vochtig weer, ook met de Suzuki carb heater kit. Verder moet je hem ook niet te lang stil laten staan, anders verstopt de boel.

Je zou in het Suzuki SV onderwerp nog om technisch advies kunnen vragen, indien je er zelf naar zou willen kijken. Maar lijkt me dat er toch iets gebeurd moet zijn tijdens die beurt. Reden dat ik bijna alles zelf doe, weet ik ten minste wat er precies is gebeurd en wie ik de schuld moet geven.
 
Hey complete lijstje is :

Klepspeling (hoefden niet gesteld te worden)
Olie (filter) vervangen
Lucht (filter) vervangen
Bougies vervangen
Koelvloeistof "gecontroleerd"
Synchroon stellen
Remmen schoonmaken/controleren
Remvloeistof vervangen
Kabels smeren/stellen (koppelingskabel ging vrij stroef)
Accu testen
Lagers controleren
Sloten smeren
Scharnieren smeren

Ketting stellen/smeren, banden op spanning brengen (dit hield ik sowieso zelf bij en zou in orde geweest moeten zijn)
En dit kost 600 euro??:o
 
Noem €600 maar normaal voor een simpel beurtje als dit.
Met weinig werk heb je vrijwel de hele lijst afgewerkt. (niet de kleppen)

En met klepspeling: Hoefde niet afgesteld te worden?
Weet je zeker dat kleppendeksel(s) er wel zijn af geweest en spelingen gemeten?
Ik kan hier ook simpel van ver weg al zeggen dat jouw kleppen goed staan...………..😵
Wat waren dan de waardes van de klepspelingen? (kan je ze vergelijken met spec en mbt verloop in de toekomst)

Alles bij elkaar weet ik wel dat ik mijn beurtjes gewoon liever zelf doe. (weet ik ook ZEKER wat er is gebeurd)
Daarbij met uitgespaard bedrag kan ik mooi van een weekendje bijv. richting Luxemburg
 
Terug
Bovenaan Onderaan