Lijkt me sterk als 1 op 13 loopt dat ie te arm staat , van te rijk loopt ie best beroerdJe maakt je zorgen over het verbruik omdat dat meer geld kost, maar je gaat er van uit dat hij te arm loopt en daardoor eigenlijk naar de kloten gereden word
Verkeerde prioriteit, naar mijn idee.
Beide wielen draaien nog soepel zonder hevig aanlopen.Ze hebben de remmen gecontroleerd/schoongemaakt en remvloeistof vervangen (is op zich prima). Je geeft ook aan dat ie slechter (=moeilijker?) liep bij lage toeren. Je kunt eens controleren of de remmen misschien aanlopen.
Ik weet niet veel veel over afstellingen en wanneer hij juist te rijk of juist te arm staat, maar van beide kan je verbruik dalen toch?Lijkt me sterk als 1 op 13 loopt dat ie te arm staat , van te rijk loopt ie best beroerd
Het stijgen van brandsstof verbruik ?
Kan je vertellen wanneer en hoe vaak je het verbruik meet.
Wat soms wel eens gebeurd is dat na het kleppen stellen de nokkenassen niet op tijd staan tandje er naast.
Ze geven aan dat er niet gesteld is . toch is het een bassis die bekeken kan worden.
Lucht filter nieuw is gek zou er een vervuilde veel te kleine gemonteerd zijn is ook te controleren.
Afstellen synchroon stellen wat is daar gebeurd. je merkt al de stappen die gedaan zijn met de beurt dienen nogmaals gecheckt te worden.
veel kan je zelf .
Het gissen zoals hier veel genoemd word heb je niets aan ,iedereen kan gelijk en ongelijk hebben
Was het maar zo, maar de afweging is deze (met verlies) verkopen aan iemand die het verbruik niet erg vind, en een zelfde soort terugkopen. Dit zou naar schatting in 4 of 5 jaar de totale kosten van de motor "besparen".Zo’n verhaal vertel ik m’n vrouw ook vaak als ik een nieuwe brommer wil.....
Hey complete lijstje is :
Klepspeling (hoefden niet gesteld te worden)
Olie (filter) vervangen
Lucht (filter) vervangen
Bougies vervangen
Koelvloeistof "gecontroleerd"
Synchroon stellen
Remmen schoonmaken/controleren
Remvloeistof vervangen
Kabels smeren/stellen (koppelingskabel ging vrij stroef)
Accu testen
Lagers controleren
Sloten smeren
Scharnieren smeren
Ketting stellen/smeren, banden op spanning brengen (dit hield ik sowieso zelf bij en zou in orde geweest moeten zijn)
Vond het zelf ook eigenlijk veel te hoog, hoger dan verwacht in ieder geval. De kosten waren voornamelijk uurloon, ongeveer 5.3 uur. Het is de de kleppen gecontroleerd moesten worden, dan liet ik de rest er uit gemak maar bij doen niet wetende wat het allemaal zou kosten. Anders had ik het zelf gedaan...Ben ik nou de enige die 600 euro veel geld vindt voor zo'n klusje?
Denk dat de meeste kosten in de uren zullen zitten.Ben ik nou de enige die 600 euro veel geld vindt voor zo'n klusje?
Misschien denk ik teveel met mijn studenten portemonnee, maar ook als ik zou werken is +- 400 euro per jaar besparen aan benzine best een leuke "bonus" denk ik
Vond het zelf ook eigenlijk veel te hoog, hoger dan verwacht in ieder geval. De kosten waren voornamelijk uurloon, ongeveer 5.3 uur. Het is de de kleppen gecontroleerd moesten worden, dan liet ik de rest er uit gemak maar bij doen niet wetende wat het allemaal zou kosten. Anders had ik het zelf gedaan...
Ik heb mijn SV650 uit 2005 in december een grote beurt laten geven bij een bekende garage. Hier is verder niks bijzonders gedaan, voornamelijk de standaard vloeistoffen en filter wissels etc.
Ik houd elke tankbeurt van de motor bij en na een paar tankbeurten was het toch duidelijk dat het verbruik flink gestegen is sinds de servicebeurt, 1 op 13 a 14 waar hij eerst 1 op 18 a 19 reed. Hierna heb ik de motor nog eens terug mogen brengen ter controle, maar ze hebben geen verklaring kunnen vinden. Het standpunt van de garage is nu dat het verhoogde verbruik niet verklaard kan worden door de geleverde servicebeurt en trekken zij eigenlijk met een excuses verder hun handen er vanaf.
De eindstand is dus dat ik op jaarbasis met enkele honderden euros aan extra benzinekosten zit, waardoor het economisch gezien misschien wel slimmer is om gewoon een andere motor te kopen. Ik heb dus 600 euro betaald om mijn motor terug te krijgen in een staat dat ik overweeg om hem te verkopen. Niet helemaal wat ik in gedachten had toen ik de motor een servicebeurt wilde geven, maar ik zou niet weten wat ik verder zou kunnen doen of verwachten van de garage. Heeft een van jullie misschien tips of ideeen?
13 km/l is best wel veel voor een tamme 650 twin, tenzij het korte ritten in de stad zijn.Je schrijft dat ze hem synchroon hebben gesteld.
kan het niet zijn dat ie na de servicebeurt eindelijk loopt zoals ie hoort te lopen ?
( en dat het lagere verbruik was omdat ie veel te arm liep ? )
13 km/l is best wel veel voor een tamme 650 twin, tenzij het korte ritten in de stad zijn.
5 uur om een lijn 6 uit elkaar te draaien vind ik wel lang hoor....of begin je te tellen als ie nog in de auto zit ?
een gemiddeld 8 cilindertje rammel ik in een klein uurtje uit elkaar als ie in de bok hangt..
Verdacht dus , maar als ik mijn motoren op de oprit uitzet en een beetje uit laat waaien en de garage induw dan ruik ik absoluut geen benzine lucht meer..... kan ook dat mijn reukvermogen niet goed is maar het belangrijkste is dat mijn vrouw ook niet klaagt....Er hangt zeker wel een benzinelucht rond de motor, maar ik vind elke motor wel naar benzine ruiken..