onvergetelijke reis

pepeijn

Rookie
25 jul 2020
9
1
Graag zou ik als het weer mag met de motor richting zuid-africa of japan reizen. Dit zou ik met een groepje van maximaal 4 personen (waarnaar ik nog opzoek ben) willen doen met mensen tussen de 25 en 40 jaar oud. de exacte invulling van deze reis: we zien wel hoe het komt, als we onze tank maar vol hebben om vooruit te komen.

Laat me iets weten als je geintreseerd bent en we spreken iets af.

Pepeijn
 
als jouw oproep niet lukt zou je ook eens kunnen kijken www.c90adventures.co.uk .
Dan betaal je wel wat itt dat je groep alles zelf moet doen en uitzoeken maar dan heb je iig 1 iemand in de groep die de indruk wekt er verstand van te hebben ;)

verder ook leuk kijk en lees materiaal op de site en youtube.

het lijkt me ook schitterend om te doen maar ben ook veel te oud en fragiel voor zoiets en los van de huidige situatie zijn visa ook iets waar ik tegenop zie om te regelen, of te denken dat je het geregeld hebt..

Tevens is het misschien ook wel leuk om even in het techniek topic aan te geven hoe het is afgelopen met het probleem met je nc700x.
 
We hebben dat in 2010 met z'n tweeen gedaan; let wel, hoe groter de groep, hoe lastiger het is om contact te leggen met de "gewone mensch". Wij vonden 2 de maximale grootte, waarbij een gelijk gevoel voor humor o.i. onontbeerlijk is, belangrijker nog dan eten!
 
We hebben dat in 2010 met z'n tweeen gedaan; let wel, hoe groter de groep, hoe lastiger het is om contact te leggen met de "gewone mensch". Wij vonden 2 de maximale grootte, waarbij een gelijk gevoel voor humor o.i. onontbeerlijk is, belangrijker nog dan eten!
Ik denk ook, hoe meer mensen hoe groter de kans dat er iemand tussen zit waar je je in de loop van de tijd aan gaat irriteren. Zeker op zo'n reis als dit, die waarschijnlijk wel een paar weken of maanden gaat duren. Je hoort genoeg verhalen dat zulke reizen stuklopen omdat men het met elkaar niet meer uithoudt, zelfs al kennen ze elkaar al jaren. Een weekje samen op pad is één, maar maanden op elkaars lip is heel wat anders. Daarom zeker als je mensen via een forum zoekt, neem echt de tijd om elkaar goed te leren kennen, anders is het zonde als je reis op een negatieve manier onvergetelijk wordt. Daarmee wil ik er zeker geen negatief verhaal van maken, maar je zal de eerste niet zijn.

Ik denk ook dat dit forum niet echt het juiste platform voor zo'n zoektocht is. Hier zitten genoeg mensen die zo'n reis ooit wel willen maken, maar het blijft bij denken en bij het overgrote deel komt het er nooit van. Ook geen aanval op iemand, want zelf ben ik ook zo.

Als je echt serieus op zoek bent zou ik eerder kijken op platforms als Horizons Unlimited of Adv Rider, daar zitten net wat meer mensen die wat avontuurlijker zijn ingesteld of zulke reizen al eerder gemaakt hebben. Probeer een beetje in dat wereldje terecht te komen. Ik weet niet of het ivm corona dit jaar gaat plaatsvinden, maar bezoek bv het Discover Overland treffen, dat is meestal in september.
 
zo'n reis als dit, die waarschijnlijk wel een paar weken of maanden gaat duren
Ik zou voor mijn reis minstens drie, maar nog liever, vier maanden nemen.

Niet rijden van 's morgens tot 's avonds :N

Meer iets van rijden in de voormiddag, en in de namiddag plaatselijke dingen bezichtigen/bezoeken.

En ook wekelijks 1 rustdag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier zitten genoeg mensen die zo'n reis ooit wel willen maken, maar het blijft bij denken en bij het overgrote deel komt het er nooit van. Ook geen aanval op iemand, want zelf ben ik ook zo.
Idd. Ook ik heb dat probleem.

Uiteraard wil ik mijn "geplande" reis ooit maken (plan is om dat op, of kort na mijn 50ste).

Maar ik besef dat het idd niet met een vingerknip geregeld is.
Komt veel bij kijken.
Vrije tijd (onbetaald verlof).
Budget en reserve budget.
Visa voor heel wat landen regelen
Etc ...
 
mensen tussen de 25 en 40 jaar
Even een nieuwsgierige vraag:
Waarom de leeftijdsbeperking?
Niet dat ik er iets op tegen heb hoor ;)
Maar gewoon, waarom zou iemand van 60+ niet meemogen?
Dikwijls hebben die andere ideeën en/of gewoonten, en ervaringen met bepaalde situaties waardoor ze net een waardevolle toevoeging kunnen zijn in een groep(je).
 
Komt veel bij kijken.
Vrije tijd (onbetaald verlof).
Budget en reserve budget.
Visa voor heel wat landen regelen
Etc ...

Nou, dat is het eigenlijk wel..... Idd, vrije tijd regelen (= ontslag nemen, onbetaald verlof vragen, zoiets), op de bankrekening kijken (houd rekening met € 50/dag, ook als de benzineprijs laag is, en je moet vaak ook nog terug), visa via een visumbureau, en dan "gewoon" inpakken en gaan. De eerste kilometer is vaak het lastigste!
 
ontslag nemen,
Nee, dat hoeft nu ook weer niet ;)
Ik kan wel onbetaald verlof nemen hoor, maar dan moet ik daarvóór wel over genoeg financieën beschikken.


en je moet vaak ook nog terug
Ohw ja, was ik vergeten te melden, in mijn geval gaat het om een enkeke reis, de motor zou daar blijven. (Moet wel zo zijn dat ons huis, of toch op zijn minst de ruwbouw, er al staat). En dan met het vliegtuig terug.

Tenzij, ... ik het wél zou kunnen opbrengen (financiële en tijds dingetjes), zou het leuk zijn om toch ook terug te rijden, via een andere route.

Maar ik zou al blij zijn als ik een enkele motorrijs naar de Philippines kon uitvoeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Graag zou ik als het weer mag met de motor richting zuid-africa of japan reizen. Dit zou ik met een groepje van maximaal 4 personen (waarnaar ik nog opzoek ben) willen doen met mensen tussen de 25 en 40 jaar oud. de exacte invulling van deze reis: we zien wel hoe het komt, als we onze tank maar vol hebben om vooruit te komen.

Laat me iets weten als je geintreseerd bent en we spreken iets af.

Pepeijn
Ik heb zelf geen ervaring met dit soort reizen alleen wat me wel opvalt is dat als je met meer personen reist je contact met de bevolking veel en veel kleiner is omdat je niet echt hoeft , dat ga je echt missen. daar draait het toch om.

kijk maar eens div trips met mensen die het al vaker gedaan hebben .
 
bedankt voor jullie reacties misschien ga ik toch wel zelf, daar twijfelde ik ook al over, maar ik denk inderdaad dat dit uitdagender is en meer een inkijkje geeft in de lokale bevolking, en misschien post ik wel wekelijks een filmpje. de kosten hoeven het probleem niet te zijn. de inhoud van mijn tank wel.
 
de inhoud van mijn tank wel.
Hoe bedoel je?
De kwaliteit van de benzine die erin gaat?

Een benzinemotor rijdt op alles wat onder de noemer "benzine" valt. Ja ok, onderweg zal je geconfronteerd worden met hier en daar wat minder goede benzine, die je wellicht ook nog te duur betaald, je weet wel, relatief slechte benzine waar ze jou pakweg 50€cent per liter voor aanrekenen, terwijl de plaatselijke bevolking slechts 20€cent betaald ... maar je rijdt wel he, al dan niet met wat hoger verbruik.

Bij mij zijn het net wel de kosten. Het geld groeit mij niet op mijn rug -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan