Ooit een RD350 gehad??

Heb je ooit een RD 350 gehad??

  • Heb ik nog steeds.

    Stemmen: 18 9,4%
  • Ben er naar op zoek.

    Stemmen: 14 7,3%
  • Was mijn eerste / tweede / ... motor

    Stemmen: 55 28,8%
  • Was / is mijn laatste motor

    Stemmen: 0 0,0%
  • Wat is een RD 350?

    Stemmen: 104 54,5%

  • Totaal aantal stemmers
    191
Jongens,als ik dit lees voel ik me weer 18 jaar.
Uiteraard begonnen op een RD 350.
Waren hier in Leidschendam erg populair in the 80,s,de rdtjes
Een maat van me heeft er nog mee geraced samen met vd Goorberg in de RD cup.

Grtzzz
 
Ooit op een brommer RD 50 begonnen. Naar verschillende andere motoren gehad te hebben ook op een RD 350 YPVS beland. Al jaren niet meer in mijn bezit maar ben 2 jaar geleden wel een RD 200 tegen gekomen en gekocht. Gewoon om erbij te hebben en af en toe even het tweetakt gevoel weer terug te krijgen.
 
Ik heb hem niet gehad maar er wel op gereden. :Y
Ik kan me nog herinneren dat een testrijder van een motorblad er mee op zijn plaat ging en een been brak omdat de motor de neiging had bij een bepaald toerental spontaan een wheely te maken.
Danny :W :]
 
}) })

Ik heb een RD 250 gehad, met schijfrem. Toen ik 350 km per weekend snelweg ging rijden ingeruild op een Suzuki GT 750 (watergekoelde tweetakt met toen nog trommelrem met 4 schoentjes voor).

Mijn eerste motor was een Yamaha 305 (dus NIET 350) met een sportkuip, echter nog trommelrem.

Was leuk ... Ach, welke motor was niet leuk. Ik ken er geen een.

*O* :W
 
}) })

Ik heb een RD 250 gehad, met schijfrem. Toen ik 350 km per weekend snelweg ging rijden ingeruild op een Suzuki GT 750 (watergekoelde tweetakt met toen nog trommelrem met 4 schoentjes voor).

Mijn eerste motor was een ~Yamaha 305 ~(dus NIET 350) met een sportkuip, echter nog trommelrem.

Was leuk ... Ach, welke motor was niet leuk. Ik ken er geen een.

*O* :W


Dat was ook mijn eerste motor. *O*
Heb je daar nog 'n foto van ?
ik niet , vandaar de vraag.
sorry voor de vervuiling. O-) O-)
 
:Y
Ja heb ik idd gehad (tot 10 jaar terug) en die had ik nooit weg moeten doen '( ;(
Wat was dat een heerlijk scheurijzer :}

:Y

RD-350-groot2.JPG


RD-350-rechts-zijkant.JPG
 
Ik ben in het bezit geweest van zijn voorganger de R3. Was een echte stoplichtsprinter 350 cc, met 5-poorts cilinders. Had last van scheurende zuigers. bj 1969.
full

full


Grtz,

Cees
 
Mijn baas heeft een RD350N en een RD500 en is ze allebij van boven tot onder aan het opknappen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb deze ook gehad. Een bruine RD 350, eerste motor bij Rene Cortie gekocht voor
Fl 2400,-. Niets dan ellende, vastlopers, vaak stuk,,,, maarja het was mijn motorontmaagding.....dus ik vergeet hem of haar niet meer :] :]
 
Mijn baas heeft een RD350N en een RD500 en is ze allebij van boven tot onder aan het opknappen.


Ha die Thijs, ik kwam dit topic tegen na wat surfen dus hier mijn bijdrage:


RD350 31K '84 (gestolen)
RD350LC '82 (verkocht)
RD350NII '86 (verkocht)
RD350N '85 (in bezit)
RD500LC '86 (in bezit)

Verder ben ik een RDGV aan het opbouwen, deze zal rond de zomer klaar zijn voor circuit gebruik.

Hieronder mijn huidige RD350N

rd350nn.JPG


Grt,
Martin
 
Laatst bewerkt:
Heb er eentje gehad in 1984.
Doorr mijn Kawatik heb ik nu een mooi exemplaar staan van de Kawasaki tweetakt sportmotor aller tijden. *O*
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een electronische ontsteking (Powerdynamo) besteld voor mijn RD 350 A.
Kan ik in het voorjaar NH in de rook gaan zetten!
Kijk er nu al naar uit!
 
Heb er eentje als nieuw gekocht in 1975 en er 2 jaar op gereden, ong. 40.000 km. Daarna een kromme voorvork opgelopen door een overstekende auto en verkocht.
De vervanger vond ik nóg leuker, Kawa 750 H2.
 
Heb hier een slaper in de garage staan. Als alle vier elementen voorhanden zijn (kennis, tijd, geld en ruimte) dan gaat ie de openbare weg weer op.

Luchtgekoelde RD350 uit de 70-er jaren.
 
heb er ook eentje gehad als eerste motor , een rd 350 l/c van 1981 met volle kuip en zit in de kleuren gespoten zoals jack middelburg z'n motor tijdens z'n overwinning in de TT van 1980.
zou nog wel eens een rd 500 l/c willen hebben , heerlijk geluid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan