WillemVonGrumble
MF veteraan
- 22 aug 2010
- 38.968
- 10
Ik weet er twee te koop staan in NL van een particuliere verzamelaar, de vraagprijs voor deze is EU 7.500,- in prima conditie:
Als je info wilt, PM me maar.
Heb zelf nooit met een rd350 gereden maar wel 2 stuks RD400 gehad
[afbeelding]
geweldig waren die dingen
[afbeelding]
Heb die van mij ergens rond 1979 gekocht met 15000 km op de teller, en werd helaas platgereden bij 49000 km. Spaghetti frame, voorvork en shocks die niet opgewassen waren tegen hun taak, roestgevoelig, verbruik 1:12 bij een constante 120 km/h... Bij regen liep 'ie al snel op maar een cylinder of zelfs helemaal niet meer, omdat de bougiedoppen vol in de regen lagen. Was verder wel betrouwbaar, deed het bij droog weer altijd, en ik heb nooit typische 2-takt problemen als vastlopers gehad.
't Ding was erg licht, iets van 160-165 kg volgetankt. Had met andere wielen (niet die zware gegoten) en uitlaten nog een stuk lichter kunnen zijn. Voor een tweetakt wat vreemde (vlakke) koppelkromme: vrij veel vermogen onderin, en abrupt eindigend bij 7000 rpm.
Ik heb ooit geëxperimenteerd met een paar expansiepijpen. Hiermee kon ik 'm door laten lopen tot tegen de 8500 rpm, maar helaas heb ik de carburatie nooit echt goed gekregen. Had wel een erg leuk geluid, en de top steeg van rond de 155 naar richting 170 op de teller.
Alles bij elkaar: goedkope en leuke gooi-en-smijtfiets met mogelijkheden maar ook zijn beperkingen. Heeft als opvolger van een XS500 bij mij geen blijvende indruk gemaakt. Vermoedelijk zou een vergelijking met een 350 YPVS de RD400 neerzetten als motor van een eerdere generatie.
Thanks voor je hulp maar ik zoek de originele rg500 in blauw of rood.Weet er best veel te koop te staan maar loop niet warm voor hun vraagprijzen.
Ik heb een aantal malen op zn kleine broertje gereden, de RG250.
Damn, wat kun je een lol hebben met maar 45 pk!!
Hoe rijd zo'n 500? valt dat een beetje onder controle te houden als het vermogen er op komt?
Ik stond zelfs bij die 250 nog raar te kijken hoe dat vermogen er ineens in komt eerlijk gezegd..
2 wielen maarEen RD 350 heb ik nooit gehad, maar wel de opvolger in de standaard races. TZR 250. Mooie tijd. Rookie startnummer heb ik later uitgeleend aan een of andere krullebol.
[afbeelding]
Omdat ik hierboven dat plaatje zag van die RG500. Ik was eerste eigenaar van de enige die volgens mij in Nederland officieel in die kleur geleverd is. Dezelfde uit de motortest door o.a. Wil Hartog in de motorbladen en het homologatie model. Zelf opgehaald bij de NIMAG.
Als ik hier ga vertellen, waarvoor je dat snoepgoed destijds in guldens kocht of erger nog verkocht, schieten nu de tranen in je ogen.
Ingeruild op die TZR om te racen.
Hij schijnt nog rond te rijden, volgens de RDW. Ook mooi. Plaatje is pré-digitaal.
[afbeelding]
Beetje OT, maar vast niet erg.
Een RD 350 heb ik nooit gehad, maar wel de opvolger in de standaard races. TZR 250. Mooie tijd. Rookie startnummer heb ik later uitgeleend aan een of andere krullebol.
[afbeelding]
Omdat ik hierboven dat plaatje zag van die RG500. Ik was eerste eigenaar van de enige die volgens mij in Nederland officieel in die kleur geleverd is. Dezelfde uit de motortest door o.a. Wil Hartog in de motorbladen en het homologatie model. Zelf opgehaald bij de NIMAG.
Als ik hier ga vertellen, waarvoor je dat snoepgoed destijds in guldens kocht of erger nog verkocht, schieten nu de tranen in je ogen.
Ingeruild op die TZR om te racen.
Hij schijnt nog rond te rijden, volgens de RDW. Ook mooi. Plaatje is pré-digitaal.
[afbeelding]
Beetje OT, maar vast niet erg.
Een RD 350 heb ik nooit gehad, maar wel de opvolger in de standaard races. TZR 250. Mooie tijd. Rookie startnummer heb ik later uitgeleend aan een of andere krullebol.
[afbeelding]
Omdat ik hierboven dat plaatje zag van die RG500. Ik was eerste eigenaar van de enige die volgens mij in Nederland officieel in die kleur geleverd is. Dezelfde uit de motortest door o.a. Wil Hartog in de motorbladen en het homologatie model. Zelf opgehaald bij de NIMAG.
Als ik hier ga vertellen, waarvoor je dat snoepgoed destijds in guldens kocht of erger nog verkocht, schieten nu de tranen in je ogen.
Ingeruild op die TZR om te racen.
Hij schijnt nog rond te rijden, volgens de RDW. Ook mooi. Plaatje is pré-digitaal.
[afbeelding]
Beetje OT, maar vast niet erg.
link werkt niet meer?
Geen RD350 maar wel een RD200 die ik te pletter heb gereden tegen een amerikaan van 2200 kg. Een nu alweer een paar jaar een RD250 uit 1974 in bezit.en een CZ 250.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]