Ook ik was aan de beurt, en hoe!

Nap

MF'er
11 dec 2003
71
0
Rotterdam
Ook ik ben onderuit gegaan, en op de meest genant mogelijke wijze B|

Rijd ik daar over de stoep weg bij m'n huis. Kon de de stoep niet af want die is net iets te hoog, dan komt m'n uitlaat tegen het randje aan.
enfin, ik rijd daar dus en wil een soort verlengstukje oprijden met 2 van die afvalstortcontainers erop. Daar kan ik altijd mooi tussendoor, en de stoeprand is daar een stuk lager. Blijkt er dus een hoopje zand te liggen die ik over het hoofd zag |( Dus m'n voorwiel gelijd weg. in een reflects rem ik, maar ik had ook nog 2 vingers om m'n gas, dat ik dus een stukje verder opentrok op deze manier. Je raadt het al, ik glij over dat hoopje zand. . naar het volgende hoopje zand om vervolgens m'n voorkant in die afvalscontainer te boren en vervolgens om te vallen |( |( |(

Afgezien van mijn totaal weggevaagde ego, stond heel m'n voorkant scheef. Kwam wel gelijk een vrouw naar buiten die de "klap" had gehoord en zich afvroeg of ze kon helpen *O*

m'n ER-5 weggebracht .. gelukkig was er niks denderends krom, wiel en schijf was nog goed.. ook de poten waren nog recht.. Al met al toch nog 571 euri schade ;(

Maargoed ik kan weer rijden, en voortaan wat voorzichtig met 3 vingertjes op de rem en 2 aan het gas .. is toch niet echt ideaal })


P.s. Sorry voor het lange chaotische verhaal, maar moest even m'n ei kwijt
 
Dat is wel zonde van je geld zeg...
Maar dat deukje in je ego wordt wel weer uitgedeukt en beter zo dan met een hogere snelheid ;)
 
Das minder joh.. misschien wel een goed leermoment geweest? Maja niet leuk natuurlijk! Wat is er allemaal beschadigd eigenlijk?
 
Nou het zat je niet echt mee, maar gelukkig alles
recht gebleven. Alleen een flinke deuk in je ego
maar dit slijt wel met de jaren
:) :)
 
:o Dat zijn van die stomme dingen waarvan je hoopt dat het je nooit overkomt :Y

Jammer van die schade...
 
Das minder joh.. misschien wel een goed leermoment geweest? Maja niet leuk natuurlijk! Wat is er allemaal beschadigd eigenlijk?


Op de bon staat letterlijk:

motor front krom
vv poten gericht +
balhooofdlagers verv.
knipperlicht r. verv
arbeid

ik vond het redelijk duur eigenlijk, maar vertrouw die gast wel dus zal wel ok zijn.
 
Lullig ongelukje.. overkomt je vroeg of laat altijd... dan maar beter vroeg en met een lage snelheid.. Wel sneu geld.
En dat ego komt vanzelf wel weer goed.. ;)
 
in een reflects rem ik, maar ik had ook nog 2 vingers om m'n gas, dat ik dus een stukje verder opentrok op deze manier.
Dit snap ik niet echt - je remde met je voorrem en gaf tegelijkertijd gas omdat je nog twee vingers om je gashendel had? Maar je rolt toch af als je gaat remmen?

Daarbij, ik ga er vanuit dat je langzaam reed... waarom gebruikte je je achterrem niet?
 
m'n ER-5 weggebracht ..
Tot hier was ik in de veronderstelling dat ik een topic van Napo zat te lezen... :o
Ik werd al lezende dus ook steeds verbaasder... :Y

@Nap: ben maar blij dat je een container raakte en niet die buurvrouw ;) In ieder geval goed dat 't weer hersteld is. :Y
 
Dit snap ik niet echt - je remde met je voorrem en gaf tegelijkertijd gas omdat je nog twee vingers om je gashendel had? Maar je rolt toch af als je gaat remmen?

Daarbij, ik ga er vanuit dat je langzaam reed... waarom gebruikte je je achterrem niet?


als ik m'n wijsvinger en duim om m'n gashendel heb zitten en ik knijp met drie vingers m'n rem in, dan draait bij mij m'n hand iets naar achter .. weet niet hoe dat bij jullie zit .. tis ook niet zo dat ik ineens m'n gas vol opentrok.. maar ut hielp wel mee zegmaar.

en jah, de achterrem .. die gebruik ik eigenlijk zelden .. soms zoek ik um is op of tie ut nog doet ofzo :P of als ik echt hard in de ankers ga .. verder zelden eigenlijk. vandaar de reflex van de voorrem i guess... beetje dom, maar ja..
life's a bitch, then you die .. })
 
Laatst bewerkt:
De enige juiste methodiek bij lage snelheden is

1) Slepend met je achterrem rijden.Dus je geeft gewoon iets gas en je remt licht. Niet te lang natuurlijk. Daarmee rij je b.v. ook de achtjes bij de bijzondere verrichtingen.
2) Daarbij sla je al je 4 vingers om je voorrem als je toch je voorrem wilt gebruiken ipv 2 of 3. Maar die hoor je helemaal niet te gebruiken. Punt.

Bij lage snelheden moet je zeker je voorrem niet gebruiken. Als je dat doet op een grindpadje lig je binnen een seconde op je bek.

Voorrem gebruik in de bochten bij hogere snelheden is enkel voor gevorderden.

Hoe zou ik dat toch allemaal weten O-)
 
als ik m'n wijsvinger en duim om m'n gashendel heb zitten en ik knijp met drie vingers m'n rem in, dan draait bij mij m'n hand iets naar achter .. weet niet hoe dat bij jullie zit .. tis ook niet zo dat ik ineens m'n gas vol opentrok.. maar ut hielp wel mee zegmaar.
Ik dacht dat je 'cross-style' reed - met je wijs en middelvinger op de voorrem en koppeling - maar het is niet echt handig om je wijsvinger om je gashendel te laten zitten als je gaat remmen. Dus je remt met vier vingers of met je wijs- en middelvinger. Motorcrossers rijden zo in de blubber, maar voor gewoon wegverkeer kan je beter je vingers om de hendels houden.

en jah, de achterrem .. die gebruik ik eigenlijk zelden .. soms zoek ik um is op of tie ut nog doet ofzo :P of als ik echt hard in de ankers ga .. verder zelden eigenlijk. vandaar de reflex van de voorrem i guess... beetje dom, maar ja..
life's a bitch, then you die .. })
De achterrem gebruik je om bij lage snelheden te remmen - zeg maar 5-10 km/u - en bij het rijden in grind en dergelijke. En natuurlijk bij bijzondere verrichtingen zoals straatje keren enzo. Dus dat ding zit er niet voor niets op. *O*
 
Op de bon staat letterlijk:

motor front krom
vv poten gericht +
balhooofdlagers verv.
knipperlicht r. verv
arbeid

ik vond het redelijk duur eigenlijk, maar vertrouw die gast wel dus zal wel ok zijn.


Veel spul dat al op de nominatie stond voor vervanging?
Of gaat hij binnenkort met vakantie en had nog wat zakgeld nodig?

Vanuit vrijwel stilstand neerleggen en dan voorvork moeten richten?
balhoofdlagers vervangen?

ja, ja...
 
€ 571,- ;(

Is heel veel geld, maar voor een reparatie eigenlijk peanuts.
Als je ziet wat onderdelen tegenwoordig kosten en om dan van het uurloon al helemaal niet te spreken :(

Maar goed, je had er ook bijvoorbeeld:
* een keer of 8 lekker van uit eten gekund
* 25 keer je tank van vol kunnen gooien
* Een nieuwe uitlaat van kunnen kopen
* .....

Zonde zonde zonde ;(

Veel succes met het herstellen van de deuk in je ego!
 
Veel spul dat al op de nominatie stond voor vervanging?
Of gaat hij binnenkort met vakantie en had nog wat zakgeld nodig?

Vanuit vrijwel stilstand neerleggen en dan voorvork moeten richten?
balhoofdlagers vervangen?

ja, ja...

Dat kwam ook ineens bij mij op toen ik het las :? . Neerleggen en gelijk richten en balhoofdlagers vervangen :?
 
Dat is wel zonde van je geld zeg...
Maar dat deukje in je ego wordt wel weer uitgedeukt en beter zo dan met een hogere snelheid ;)

:^

De enige juiste methodiek bij lage snelheden is

1) Slepend met je achterrem rijden.Dus je geeft gewoon iets gas en je remt licht. Niet te lang natuurlijk. Daarmee rij je b.v. ook de achtjes bij de bijzondere verrichtingen.
2) Daarbij sla je al je 4 vingers om je voorrem als je toch je voorrem wilt gebruiken ipv 2 of 3. Maar die hoor je helemaal niet te gebruiken. Punt.

Bij lage snelheden moet je zeker je voorrem niet gebruiken. Als je dat doet op een grindpadje lig je binnen een seconde op je bek.

Voorrem gebruik in de bochten bij hogere snelheden is enkel voor gevorderden.

Hoe zou ik dat toch allemaal weten O-)

En daar komt ie nu pas mee aan. B| [small[[me]Schetterbekkie heeft dit soort dingen nooit geleerd tijdens rijles... |( Leraar was meer ziek, dan dat ie les gaf. En dan nog verbaasd zijn dat ik in 1x slaagde }) [/size]
[/me]

Maar ook ik ben daar in de praktijk al achtergekomen met een gangetje van zo'n 20 km/u
full
;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan