Op zoek naar een span.

Ik dacht rij dinsdag middag naar Helmond kom om 14:10 daar is alles gesloten jammer heb ik niet op de site gezien
Had vandaag weer een klant die vroeger ook ooit eens zijspan had gereden maar het was echt helemaal niks.

Nee velorexbak zelf aangebouwd aan een GS1000 zonder enige aanpassing, dat wil ik best geloven !
 
Ik dacht rij dinsdag middag naar Helmond kom om 14:10 daar is alles gesloten jammer heb ik niet op de site gezien
Afgelopen dinsdag ?
Ben er vaak wel tot 14:30 maar dan moet ik echt weg. Toevallig afgelopen dinsdag ook echt om 14:05 weggegaan :D.
Maar de tijden staan inderdaad op de site en ook bij google.
(dinsdag 14:00 zelfs dikgedrukt op de site, omdat het een niet een standaard tijd is)
 
Gepoetst? Dat ding glimt nu al als een malle.
Mwah, ik ben geen poetser maar er mogen wel wat kleine puntjes aandacht krijgen.

Net een rondje op nat wegdek wegdek gedaan maar heel veel grip is er niet heb ik het idee. Met lage snelheden (max 50 a60)met 3 banden glijden in de linkse bochten.wel vet!
 
Mwah, ik ben geen poetser maar er mogen wel wat kleine puntjes aandacht krijgen.

Net een rondje op nat wegdek wegdek gedaan maar heel veel grip is er niet heb ik het idee. Met lage snelheden (max 50 a60)met 3 banden glijden in de linkse bochten.wel vet!

Dat van geen grip herken ik niet hoor, zijn je banden zo kaal?
 
Achter nog max 2mm, die is op. De andere twee zijn nog prima.
Ik zoek dan wel een beetje de grens op, bij lage snelbeid blijft het risico beperkt.
Met droog asfalt gaan de bandjes "gillen" :-))
 
Achter nog max 2mm, die is op. De andere twee zijn nog prima.
Ik zoek dan wel een beetje de grens op, bij lage snelbeid blijft het risico beperkt.
Met droog asfalt gaan de bandjes "gillen" :-))

Hoe oud zijn die banden? Oude banden hebben vaak minder grip. En door de lage wieldrukken in vergelijking met een auto, waar de banden tenslotte voor ontworpen zijn, houdt de grip toch al niet over.
 
Dat moet er ergens op staan toch? Ik zal eens kijken. De achter band moet sowiso vernieuwd worden.
Ik dacht zelf aan iets breder (mooie looks) en wat lager.
Nu ligt er achter een michelin energy 185/60 14 op.
 
Dat moet er ergens op staan toch? Ik zal eens kijken. De achter band moet sowiso vernieuwd worden.
Ik dacht zelf aan iets breder (mooie looks) en wat lager.
Nu ligt er achter een michelin energy 185/60 14 op.

Dat staat in een ovaal. 4 cijfers, eerste twee zijn weeknummers, laatste twee zijn pruductie jaar.
 
Laatst bewerkt:
~[/quote]

~
Ik dacht zelf aan iets breder (mooie looks) en wat lager.
Nu ligt er achter een michelin energy 185/60 14 op.

Ik heb ook wel eens wat aan mn zijspan veranderd O-) . Maar bij mij mogen nooit de rij eigenschappen ten koste gaan van de looks. En denk eraan, als je bandhoogtes gaat wijzigen wijzig je ook gearing en wielstanden. Nou zal dat maar marginaal zijn, maar houd het in gedachten.
 
Gearing zal idd iets korter worden maar dat is gunstig, meer trekkracht! Top ligt nu op ongeveer 240, voor mij niet interessant als het kruis toetental maar niet te hoog komt.
Maar een lagere band geeft een lager zwaartepunt en directer stuur gedrag.
 
Gearing zal idd iets korter worden maar dat is gunstig, meer trekkracht! Top ligt nu op ongeveer 240, voor mij niet interessant als het kruis toetental maar niet te hoog komt.
Maar een lagere band geeft een lager zwaartepunt en directer stuur gedrag.
Een lagere band geeft een andere balhoofdhoek en een grotere naloop. Je span gaat zwaarder sturen. En zon lage band is stugger, de band kan zich minder zetten en geeft dus minder grip :P
 
Een lagere band geeft een andere balhoofdhoek en een grotere naloop. Je span gaat zwaarder sturen. En zon lage band is stugger, de band kan zich minder zetten en geeft dus minder grip :P

Die naloop en balhoofdshoek veranderen ook als je voor en achter tegelijk en evenveel zou doen?
Interessant, stof tot nadenken... (bij eml zijn ze niet gek maar deze combi is 25jr geleden al ontworpen en de banden techniek is wel 25jr verder)

Ik heb net gekeken.
Alle banden zijn michelin energy,
Voor 165/65 14 productie datum 4706
Span 165/65 14 " " 1613
Achter 185/60 14 " " 3513
 
Laatst bewerkt:
Een lagere band geeft een andere balhoofdhoek en een grotere naloop. Je span gaat zwaarder sturen. En zon lage band is stugger, de band kan zich minder zetten en geeft dus minder grip :P
Volgens mij geeft een lagere band toch echt een kleinere naloop.

Edit, een lagere achterband geeft idd een langere naloop. Ik zat te denken aan een lagere voorband.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij geeft een lagere band toch echt een kleinere naloop.

Edit, een lagere achterband geeft idd een langere naloop. Ik zat te denken aan een lagere voorband.

Ik denk dat als je voor EN achter evenveel lager gaat de naloop zelfs korter zal worden. Kleinere wielen geven een kortere naloop omdat de as dichter bij de weg komt?
 
Klopt helemaal.
Maar als je alleen je achterband lager maakt gaat je fuseehoek een beetje "onderuit" en zal je naloop wat langer worden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan