open uitlaat

iwie

Rookie
21 mrt 2006
13
0
Ik ga van de zomer met de motor 3 dagen door Duitsland rijden, nu heb ik een open uitlaat (Sebring) maar ik hoor dat dit verboden is in duistland? heeft een van jullie daar ervaring mee? hoe stipt zijn onze duitse vrienden hiermee.

Ik wil er eigenlijk niets aan doen maar heb ook geen zin in een bekeuring.

Alvast bedankt,

Iwan
 
ik zou een origineel dempertje regelen.
boete's voor geluid zijn daar 70 euro a contant. kan misschien meer zijn geworden. maak je het heel erg bont kan je je motor laten staan.
 
ze zijn er erg STIPT aan in duitsland.
Een bekeuring is mogenlijk NIET MEER VERDER MOGEN RIJDEN os ook mogenlijk.
Gewoon een stille E-gekeurde pijp erop monteren.
 
Vooral als er duitsers naar je lopen te schreeuwen vanwege de 'herrie' B|
En wanneer gaan ze verdomme nou eens opzij in de file? :P verder wel leuk rijden daar :]
 
ik ben gek op risico, maar vind het zo zonde van me geld, en ik wordt al helemaal gek als ik hem moet laten staan |(
 
Heb de originele uitlaten van mijn duc laten opereren,zijn nu dus geheel open met e keur O-) als ik in juli ga ryden id harz steek ik voor de zekerheid mijn db killers onder de buddy.Weet niet of ze naar keur kijken of opt gehoor af gaan.Kom er al 10jaar en ben nog nooit aangehouen.Nu moet ik zeggen dat een Duc natuurlijk fantastiscg klint tov een krijsende Jap :+
 
maar wat zal ik nu doen................ toch maar een db killer kopen.... wie rijd er vaker met een open uitlaat door Duitsland...... :]
 
Tuurlijk uitlaat lekker laten zitten en db killertje in je zak steken,mag ook onder je buddyseat hoor! :Y Het zijn trouwens de meest bekende plekken waar veel motorryders komen zoals de eifel en zo waar ze controleren.Heb zelf amper politie gezien in de Harz en al helemaal niet int voorseizoen.Trouwens een db killer kost je de kop niet!
 
Ik ga van de zomer ook naar duitsland heen,en heb ook geen goed gekeurde demptert..Maar wil ook mn originele demper er niet onder zetten..dus ik denk dat ik op zoek moet gaan naar een wel goed gekeurde met Db killer..
 
vind het een beetje mwa.... ik denk dat als je een beetje fatsoenlijk rijdt dat je dan haast geen problemen krijgt. ben zelf ook best vaak in duitsland en nog nooit problemen gehad (afkloppen). en mijn demper is zoals het moet alles behalve stil (devil op ma gixxer 1000) :)
 

iwie

Er waren wel wat topic's over lui die een behoorlijk prent gekregen hadden.
Ik raad je aan om toch wat te doen aan het geluid.

Het gaat erom of ze zich eraan ergeren en je gaan bekeuren , niet of jij het mooi of aceptabel vind.

De streken die zich mogen verheugen op aantrekking kracht op 2 wielers daar zijn ze( wouten ) meer gericht op racers en lawaai makers.
Een snelweg zal minder gevaarlijk( geluidbekeuring ) zijn dan populaire binnen wegen

iwie, misschien een poll maken ?
 
Laatst bewerkt:
Wat is nu aan te bevelen, de originele dempers monteren of de open dempers met db killers? Of zijn deze twee opties gelijk aan elkaar?
 
Weetnie...maar zou jij bij 27gr. in een stau gaan staan? :N
De duitse motorrijders gaven al toeterend ook een goede rede })
 
en met een brik???? de OBT gaat namelijk naar de eiffel dit jaar....
Valt dit niet onder brik??

full


;) :+
 
Ik ga van de zomer met de motor 3 dagen door Duitsland rijden, nu heb ik een open uitlaat (Sebring) maar ik hoor dat dit verboden is in duistland? heeft een van jullie daar ervaring mee? hoe stipt zijn onze duitse vrienden hiermee.

Ik wil er eigenlijk niets aan doen maar heb ook geen zin in een bekeuring.

Alvast bedankt,

Iwan

Als je richting Beiern wil rijden zou ik maar zorgen voor een dempertje want die 'polizei' daar heeft een gruwelijke hekel aan 'loud pipes'. Vooral 'Im Schwarzwald' zijn ze erg aktief. Dus hoe meer naar het zuiden, hoe duurder het kan worden. En lullen tegen die Beierse ambtenaren heeft geen zin. "Befehl ist befehl" :x

Gr. HD4Ever. :]
 
DB killer monteren dus! Kosten zijn 15 euro of zo.. Kun je niet voor sukkelen lijkt mij *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan