Opknappen Suzuki T500J

Inderdaad een aansluiting ervoor en de kabelboom heeft hier ook draden voor. Deze draden zijn ook niet netjes afgedopt of dergelijke. Dus denk dat het er wel op heeft gezeten. Toch denkt paps dat hij dit nooit gehad heeft. Blijft een raadsel
En heeft paps deze motor nieuw gekocht dan?
 
Toen ik mijn T500 kocht Was hij volgens mij compleet en origineel. Zelfs de beugel achter de buddy Was er nog, en die schijnt vaak te ontbreken. Het is een K-model, dus uit 1973, op kenteken gezet in 1974. Ook die had geen schakelaar op de voorrem, dus ik denk niet dat het standaard was. Waarschijnlijk een extra. Dus wel origineel Suzuki, maar niet standaard montage.
 
Toen ik mijn T500 kocht Was hij volgens mij compleet en origineel. Zelfs de beugel achter de buddy Was er nog, en die schijnt vaak te ontbreken. Het is een K-model, dus uit 1973, op kenteken gezet in 1974. Ook die had geen schakelaar op de voorrem, dus ik denk niet dat het standaard was. Waarschijnlijk een extra. Dus wel origineel Suzuki, maar niet standaard montage.
Is gewoon standaard montage nrs 17/18/19/20/21,zelfs mijn T350 zat het op en die was van begin jaren 70,
suzuki-t500-1971-1972-1973-1974-1975-r-j-k-l-m-usa-e03-handle-switch_bigsuusa85399_bb60.gif
 
En toch zat het er niet standaard op heb ik ontdekt maar goed verder maar weer met het project.
 
Is wel voor een Amerikaans model. Mogelijk was het daar verplicht en in Europa niet.

Kan heel goed kloppen.
Uit de begintijd van mijn motorcarrière kan ik me nog herinneren dat het in NL verplicht was om minstens 1 (èèn) werkende remlicht schakelaar te hebben.
 
Ach laat hem toch......
Toch nog ff opgezocht wat de eisen zijn,het is dus niet verplicht op beide remmen een schakelaar te hebben.
Richtlijn 93/92/EEG uit het voertuigreglement stelt aan het stoplicht de volgende eis:

Elektrische schakeling: moet gaan branden telkens wanneer ten minste een van de bedrijfsremmen wordt bediend.

Het voertuig voldoet dus aan deze richtlijn en dus hoeft de schakeling niet op beide bedenings mechanismen te worden aangebracht.
Het is natuurlijk wel een stuk veiliger.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
 
Toch nog ff opgezocht wat de eisen zijn,het is dus niet verplicht op beide remmen een schakelaar te hebben.
Richtlijn 93/92/EEG uit het voertuigreglement stelt aan het stoplicht de volgende eis:

Elektrische schakeling: moet gaan branden telkens wanneer ten minste een van de bedrijfsremmen wordt bediend.

Het voertuig voldoet dus aan deze richtlijn en dus hoeft de schakeling niet op beide bedenings mechanismen te worden aangebracht.
Het is natuurlijk wel een stuk veiliger.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
Bedankt!
 
Mensen, zullen we er over ophouden en weer genieten van het verhaal van deze restauratie? En de plaatjes natuurlijk.
 
Zit dat er standaard op?
Ja, de standaard zit erop!

En met een dikke laag vet op de bussen hebben we de achterbrug gemonteerd.

Daarna het achterwiel erin, met moeite want de vorken waren iets naar binnen getrokken denk ik. Zelfs nog tijd over om ook het voorwiel erin te prikken. Het ging flot vanavond.

En voor wie zich afvraagt waarom de 30 jaar oude schokdempers erop zitten, de nieuwe moeten nog binnen komen😄😊

Morgen weer een volle dag sleutellen dus hopelijk kunnen we lekker doorpakken. Startend met een facelift en daarna een 2koppig monster vastbouten (weet jij wat we gaan doen?? Stay tuned!!)🤣🤣
 

Bijlagen

  • 20210302_195156.jpg
    20210302_195156.jpg
    184,3 KB · Weergaven: 22
  • 20210302_195146.jpg
    20210302_195146.jpg
    190,4 KB · Weergaven: 22
Van blok aan ons been, naar blok in het frame.

Vanmorgen waren we gestart met het stuur bevestigen en de kunststof draaiknop voor de "stuurbekrachtiging". Weer kwamen we het onbekende ringetje tegen (zie foto) waarvan we niet weten waar die moet. Wie het weet mag het zeggen... daarna de tellers erop en tot slot de glimmende koplamp.

Toen was het moment daar om het blok erin te tillen. Met wat hulp van mijn "o zo" sterke broer en paps kregen we hem makkelijk op z'n plek. Wat iets minder makkelijk ging was de kunststof gelijder voor de ketting. Na de ogen wat uit elkaar geperst te hebben kregen we hem er met geweld erin. Erg veel kracht op een kunststof bus (zie foto), ben benieuwd of die niet scheurt in de loop der tijd.

Tot slot hadden we nog tijd voor wat kleine zaken zoals voetsteunen en beugels voor het zadel. Ben trouwens niet te spreken over de nieuwe rubbers op de voetsteunen. Glijden makkelijk van de as af als het steuntje naar boven klapt.

Dit was het voor vandaag!
 

Bijlagen

  • 20210303_143008.jpg
    20210303_143008.jpg
    144,8 KB · Weergaven: 20
  • 20210303_164637.jpg
    20210303_164637.jpg
    179,4 KB · Weergaven: 21
  • 20210303_164643.jpg
    20210303_164643.jpg
    198,2 KB · Weergaven: 22
  • 20210202_160252.jpg
    20210202_160252.jpg
    119,9 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Zo vaak zit ik niet meer op het forum maar kwam deze tegen en ik moet zeggen goed bezig!!! Leuk dat er weer een J gerestaureerd wordt!! Ik heb destijds een hele nieuwe kabelboom gemonteerd en ook een voorremschakelaar. Heb je trouwens een ronde koplamp of de hoefijzervormige?
 
Zo vaak zit ik niet meer op het forum maar kwam deze tegen en ik moet zeggen goed bezig!!! Leuk dat er weer een J gerestaureerd wordt!! Ik heb destijds een hele nieuwe kabelboom gemonteerd en ook een voorremschakelaar. Heb je trouwens een ronde koplamp of de hoefijzervormige?
De ronde, denk ik. Hoe ziet de hoefijzeren eruit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan