Niet iedereen die daar rijd of er aan mee doet raar.Klopt; kijk maar eens bij een gemiddelde ride-out. Ik weet niet of we blij moeten zijn met dát soort motorrijders.
Ik weet nog jaren terug de superbikes van toen fireblades en gsxr,s en andere types waren toen juist licht .En de motoren worden steeds lichter; m’n ZX10R woog rijklaar 206 kilo, m’n S1000RR zit rijklaar op 193,5 kilo. En dat merk je echt.
Ja, één keer, en dat was - voor mij - genoeg.Niet iedereen die daar rijd of er aan mee doet raar.
Heb zelf even terug meegereden.
Het was gezellig leuke sfeer .
De paar motorrijders die raar doen is een klein groepje van wheelytime .
Maar verder doet 99% normaal daar.
Heb jij wel eens mee gereden.?
Het ligt er ook aan waar die 13 kg zitten; lichtere wielen bijvoorbeeld geven een veel strakker en scherper stuurgedrag, waardoor de motor wendbaarder aanvoelt (en ook is). En uiteraard is het ook een stuk belevingeven voor de goede order..
Ja het verschil zal best groot zijn, maar dat zit niet in de 13 kg, maar gewoon in het ontwerp en geometrie en zitpositie, en ook belangrijk je eigen beleving..
Daarnaast blonk de ZX10R ook niet bepaald uit in een geweldige voorvork , voldeed, maar kon veel beter
Zo erg.Ja, één keer, en dat was - voor mij - genoeg.
Was gewoon niet mijn ding; veel gasten die overal tussendoor vlogen, wheelies en burn outs tussen het andere verkeer. Ik ga liever een dagje Duitsland in.Zo erg.
Ojee wat is er dan gebeurd?
Ik heb nooit problemen daar .
Alleen word het wel steeds drukker elk jaar en sta je soms tijd stil voor je kan weg rijden.
Ben er eens tussen terecht gekomen maar het valt mij ook alles mee... niet anders als toen ik zelf "jong" wasNiet iedereen die daar rijd of er aan mee doet raar.
Heb zelf even terug meegereden.
Het was gezellig leuke sfeer .
De paar motorrijders die raar doen is een klein groepje van wheelytime .
Maar verder doet 99% normaal daar.
Heb jij wel eens mee gereden.?
Ook wel gedaan Duitsland met me vrienden .Was gewoon niet mijn ding; veel gasten die overal tussendoor vlogen, wheelies en burn outs tussen het andere verkeer. Ik ga liever een dagje Duitsland in.
Ik was er pas nog. Ja, in de stadjes zie je veel motoren maar zodra je de B-K-en-L wegen op gaat zie je geen hond meerOok wel gedaan Duitsland met me vrienden .
En pas terug nog alleen.
Maar dat lijkt ook wel met mooi weer een ride out.
Overal veel motoren en ook veel Nederlanders.
Klopt, 1e Blade woog 206 kilo met 120 pk; 1e GSXR woog 185 kg met 100 pk. In de loop der tijd werden ze relatief 'zwaarder', maar tegenwoordig is licht weer de trend.Ik weet nog jaren terug de superbikes van toen fireblades en gsxr,s en andere types waren toen juist licht .
Stonden hierom bekend.
Weet wel dat het in de loop de jaren weer zwaarder werd het gewicht van motoren.
Dat is inderdaad wel weer minder.Ook wel gedaan Duitsland met me vrienden .
En pas terug nog alleen.
Maar dat lijkt ook wel met mooi weer een ride out.
Overal veel motoren en ook veel Nederlanders.
Waar zitten jullie???Dat is inderdaad wel weer minder.
Ben je niet in de war met de Sloopkogel memorial ritBen er eens tussen terecht gekomen maar het valt mij ook alles mee... niet anders als toen ik zelf "jong" was
Heb familie in Düren in Duitsland wonen dus kom er geregeld .Ik was er pas nog. Ja, in de stadjes zie je veel motoren maar zodra je de B-K-en-L wegen op gaat zie je geen hond meer
En een beetje bij de bekende plekken wegblijven (Ruhrsee, en rondom Cochem).Ik was er pas nog. Ja, in de stadjes zie je veel motoren maar zodra je de B-K-en-L wegen op gaat zie je geen hond meer
Klein stukkie verder... In Duren ruik je nog steeds de Rühr... Het is niet ver naar Waxweiler, Prum daarvandaanHeb familie in Düren in Duitsland wonen dus kom er geregeld .
En ga als het kan altijd met de motor..
Bitburg, Prümm, Wittlich; mooie omgeving. Maar voor één dag net even te ver.Klein stukkie verder... In Duren ruik je nog steeds de Rühr... Het is niet ver naar Waxweiler, Prum daarvandaan
Klopt als ik er ben blijf ik er vaak wat daagjes en ga dan rondrijden daar .Klein stukkie verder... In Duren ruik je nog steeds de Rühr... Het is niet ver naar Waxweiler, Prum daarvandaan
Tegenwoordig wordt het bruto gewicht opgeheven. Vroeger het netto gewicht, zelfs zonder accuzuur, gereedschap, koelwater, benzine en olie. Motoren zijn dus nog veel lichter geworden dan het lijkt. Ik denk dat mijn Yamaha XSR900 met 115 pk lichter is dan de Suzuki GSX400E met 41 pk die ik in 1985 had.Klopt, 1e Blade woog 206 kilo met 120 pk; 1e GSXR woog 185 kg met 100 pk. In de loop der tijd werden ze relatief 'zwaarder', maar tegenwoordig is licht weer de trend.
Scheelt een paar kg,de gsx is ongeveer 3kg zwaarder.Tegenwoordig wordt het bruto gewicht opgeheven. Vroeger het netto gewicht, zelfs zonder accuzuur, gereedschap, koelwater, benzine en olie. Motoren zijn dus nog veel lichter geworden dan het lijkt. Ik denk dat mijn Yamaha XSR900 met 115 pk lichter is dan de Suzuki GSX400E met 41 pk die ik in 1985 had.
Kan best, hij werd opgegeven voor 178 kg droog, en de XSR voor 195 kg nat. Een moderne motor heeft niet veel staal meer.Scheelt een paar kg,de gsx is ongeveer 3kg zwaarder.
Dat was vroeger wel zo, dat mensen motor reden omdat een auto te duur was. Tegenwoordig is het andersom.
ik denk dat bij veel kilometers een auto goedkoper is, door duurder beurten en banden. Bij woon/ werk met relatief weinig kilometers of duur parkeren in de stad kan dat anders zijn.
De laatste regel is waar, de rest is klets....... heb je veel minder het gevoel met iets zwaars op pad te zijn. Of we het nu willen bekennen of niet, de grootste beperkende factor van zowel oude als nieuwe motoren zit er op.