Oproep mening MF'ers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eduaargh

MF'er
21 aug 2001
47
0
Apeldoorn
Beste motorvrienden,

www.motoroccasion.nl is in een nieuwe jas gestoken. Dit is mede tot stand gekomen dankzij de contacten en gesprekken met enkele MF'ers, waarvoor onze dank!

Graag heb ik nog zicht op verdere wensen; wat is goed / fout / voor verbetering vatbaar, toe te voegen etc Dit om mee te nemen in de volgende ronde ontwikkelingen. Ik hoop op veel onderbouwde reacties zodat we wat moois kunnen uitbouwen. Voor de drie beste ideeën / tips zijn er het Motorjaarboek 2006 ter beschikking gesteld.

Bij voorbaat mijn dank aan het MF team en de leden.

Met vriendelijke groet,

Eduard van Uffelen
Motoroccasion

Bijlage: motorjaarboek.jpg
 
eerste indruk:
zoekfunctie op de hoofdpagina is handig en duidelijk, verder veel schreeuwende kleuren en reclame, wat het lastig maakt de site goed duidelijk te maken voor jezelf...
rechts in beeld dat menu bijvoorbeeld, dat valt niet meteen op...

maarre.. is dit geen SPAM :?

meen me iets te herinneren over optitune die toen ook een marktonderzoekje wilde doen via MF, wat ook bestempeld werd als SPAM...
 
Ik voer in het eerste eenvoudige zoekveld de motor in, en ik druk op Zoeken en ik krijg daarna heel juist de lijst met motoren.
Maar in de lijst met occasions, kan ik ook terug met "zoekopdracht aanpassen", of "opnieuw zoeken".

Als ik daar op klik dan kom ik ten aller tijden in het "uitgebreide zoekveld", en niet meer bij het eerste simpele veldje waar ik maar 3 dingen in hoef te voeren.

Verder ziet het er goed uit :)
 
M'n eerste indruk: Toch wel erg druk geheel met al die banners...
Verder kijkend:
Het menu aan de linkerkant ("hier al gekeken?") is handig als je vaker op de website komt en er al bekend mee bent.
Linksonder heb je een inlog gedeelte. En linksboven staat klein ook een inlog mogelijkheid. Waarom 2 keer? Als je bovenin de inlog-link wat opvallender maakt. Desnoods een horizontale inlog(gebruikersnaam en wachtwoord) dan is het venster linksonder niet nodig.
Verder vind ik het lettertype niet echt mooi. Maar misschien had je dat ook al op de oude website. Dat weet ik niet.
Bovenin in de donkerblauwe balk wist ik niet eens dat dat een menu was totdat ik er met de muis over heen ging. Ik dacht eerst dat het gewoon maar wat links waren.
Wat ik wel goed vind is dat de frontpage van de website in z'n geheel te bekijken is zonder naar beneden te moeten scrollen.
In het midden van de pagina de kleine berichtjes zoals motor van de maand,laatste aanbieding,laatste nieuws enzovoorts is leuk gevonden en steeds weer anders.
 
Als ik in de getoonde occasions een motor aanklik lees ik de advertentie. Maar wil ik weer terug naar de lijst met geselecteerde motoren dan kom ik weer terug bij het zoekveld in plaats van de lijst met getoonde motoren.
 
Ik zie het verschil niet tussen wat nou reclame is en wat content. Daarom heb ik de neiging om dan maar nergens op te klikken en de site snel af te sluiten :X
 
Ja spam... bult wannabe mods hier...

Ik vind de pagina net iets teveel kermis met die knipperende banners, de database is ook een beetje vervuilt. Als ik bijv. op een BMW f650 wil zoeken heb ik al 5 mogelijkheden waar een bepaald type tussen kan staan, bij KTM zie je hetzelfde, een lc50 pro senior staat daar ook op 2 verschillende manieren. Iets om goed in de gaten te houden IMHO want het zoekt niet echt lekker meer als je alle opties met de hand langs moet.

[me]Road Rage vond zijn fiets ook via MO[/me]
 
BMW F 650 probleem = opgelost. Is inderdaad normaliter gegroepeerd onder 1 zoeknaam, bijv ook CBR 600 F, F1, F2, F3 etc onder CBR 600F

Tot nu toe al veel nuttige reacties. Alvast bedankt. Ga door ga door.
 
Motor-forum is niet bedoeld om dit soort zaken te regelen, een link met enquete op motorocassion.nl bijvoorbeeld lijkt me veel efficiënter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan