Oproep tegen file treintjes

Nah, je schreef "Je mag de file met max. 10 km/h verschil inhalen tot een snelheid van 40 km/h" enzovoort. Dan laat je het inderdaad wel klinken alsof het in de wet zo staat.

Terwijl daar dus maar bijzonder weinig over files en filerijden in staat
 
als er iemand achter me rijd die sneller wil zijn dan ik,dan gaat hij me maar voorbij.
Ik maar er in ieder geval geen ruimte voor
 
Dan sluit je lekker achter aan. :)

Men moet in mijn ogen niet gaan klagen over een "privilege" En al helemaal niet als de klaagreden is dat andere mensen zich wél netjes aan de "plichten" houden van dat "privilege" ( met een max snelheidsverschil van 10 tussen de file door )

Nogmaals, ik knal zelf ook stevig tussen de file door, maar als er iemand voor me zit die zich "aan de regeltjes/gedragscode" houd, wacht ik even netjes tot ik er langs kan, en ga me niet op lopen fokken. :N

Meer heb ik er niet over te zeggen :W
 
Laatst bewerkt:
nou, lees het nog maar eens een keertje.

Anyway, het is (ik vind het) een absurde code.

Ik heb wel het idee dat die code gebruikt wordt in het geval van een ongeval en aansprakelijkheid en dat soort dingen. Iig interpreteer ik 'm als "niet als een mongool tussen de rijen auto's door en voorspelbaar gedragen'.
 
Bolletjebas rijd ook stevig tussen de file door ,maar vind dat men niet moet gaan piepen als er een motorrijder voor hem met de gedoogde snelheid ( gedoogd, aangezien het een gedragscode is en geen wet ) tussen de file doorrijd..

Helaas verkeerd woord. Gedogen is het oogluikend toestaan van wat verboden is. Er is niets verboden aan het tussen de file doorrijden. Er is alleen een artikel 5 dat zegt dat je niet onnodig mag hinderen of in gevaar brengen. Dat is heel rekbaar. Vandaar de aanbeveling in de vorm van een gedragscode.

Kijk dus af en toe in je spiegel om snelle motoren voor je te laten. Maken zij ruimte, zodat jezelf ook weer door kan rijden. Of ze maken brokken, zodat je ....
 
als er iemand achter me rijd die sneller wil zijn dan ik,dan gaat hij me maar voorbij.
Ik maar er in ieder geval geen ruimte voor


Totdat die ambu achter je reed.

natuurlijk maak je daar ruimte voor, maar waarom dan wel en als een andere rijder het vlotter kan/wil/moet doe je het niet. Beetje raar toch?
 
Totdat die ambu achter je reed.

natuurlijk maak je daar ruimte voor, maar waarom dan wel en als een andere rijder het vlotter kan/wil/moet doe je het niet. Beetje raar toch?
ik vind het niet raar.

Laat mij maar lekker locomotiefje rijden in een 'filetreintje' ,als er ruimte is om mij in te halen,dan gaan de wagonnetjes mij maar voorbij
 
Ach wat maakt het uit? Dan rij ik eventjes achter een biker die wat rustiger rijdt. In tijd maakt het heus niks uit.

Niemand rijdt in file voor z'n lol.
 
ik vind het niet raar.

Laat mij maar lekker locomotiefje rijden in een 'filetreintje' ,als er ruimte is om mij in te halen,dan gaan de wagonnetjes mij maar voorbij

Geen A4 of A10 rijder hoop ik? ;)

Snap niet wat de moeite is gewoon even aan de kant gaan.. Heb je zelf ook profijt van. Geen geïrriteerd persoon achter je en iemand die "veegt" en ruimte maakt voor je.. Kan je er lekker vlot achteraan ;)
 
Geen A4 of A10 rijder hoop ik? ;)

Snap niet wat de moeite is gewoon even aan de kant gaan.. Heb je zelf ook profijt van. Geen geïrriteerd persoon achter je en iemand die "veegt" en ruimte maakt voor je.. Kan je er lekker vlot achteraan ;)
heb 15 jaar A4/A10 gereden en de laatste 2 jaar A9/A2
 
ik vind het niet raar.

Laat mij maar lekker locomotiefje rijden in een 'filetreintje' ,als er ruimte is om mij in te halen,dan gaan de wagonnetjes mij maar voorbij


Dan ga je maar bij de NS werken?! Kop op hey. Gaatje links of rechts, dan ff aan de kant.
 
ach jongen toch..waar maak je je in godsnaam druk over..

stressen..

geniet nou gewoon eens van het motor rijden..

en ach..dat er dan een langzamere voor je zit..is jammer..

heb ik ook wel eens..(ik rijd elke door de file, dus ken de knelpunt waar ik op moet letten) een ander niet..

Ik vond het erg vervelend toen ik in het begin opgejaagd werd..

Fijn vond ik het toen een Bmw GSAdventure voor em ging rijden en wenkte..was een ervaren filerrijder..hij gaf aan hoe je dat deed..

Misschien wat voor jou?

Minder stress..en veeeeeel leuker..

enne..je kunt ook genieten van automobilisten die voor je aan de kant gaan..

duimpje omhoog..of even met de voet..
 
Automobilisten die opzouten als ik er aan kom geef ik echt geen duimpje of wat dan ook. Ze horen gewoon aan de kant te gaan.
Af en toe heb je van die zielige eikels die extra dicht tegen de middenlijn aan rijden :r vaak in een van de Duitse auto merken.
Reed vanmorgen achter een gast die bijna iedere auto een duimpje gaf, houd je klauwe nou maar aan het stuur :?
 
Laatst bewerkt:
Ik moet hier ook bekennen dat ik iemand heel erg heb later schrikken in de file (ik heb drie weken mijn rijbewijs en toen ik mijn motor haalde moest ik gelijk de file in) Ik was heel langzaam door de file aan het gaan toen er een andere motor achter me kwam, ik wilde dus even opzij zodat die erlangs kon maar schakelde per ongeluk naar neutraal en in paniek zette ik dus mijn voet aan de grond en moest die motor achter me toch wel flink remmen....Sorry!

Nu al wat meer files tegen gekomen maar ik kijk gewoon af en toe in mijn spiegels als ik iemand sneller zie gaan dan ga ik even opzij en er dan achteraan tot ik het te snel vind gaan! :)
 
Automobilisten die opzouten als ik er aan kom geef ik echt geen duimpje of wat dan ook. Ze horen gewoon aan de kant te gaan.
Af en toe heb je van die zielige eikels die extra dicht tegen de middenlijn aan rijden :r vaak in een van de Duitse auto merken.
Reed vanmorgen achter een gast die bijna iedere auto een duimpje gaf, houd je klauwe nou maar aan het stuur :?
Meen je dat nou echt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan