Oproep tegen file treintjes

Niet piepen jongens.

Je mag de file met max. 10 km/h verschil inhalen tot een snelheid van 40 km/h.. dus als de file 35 rijd mag je er met 40 langs. Rijd de file 20km/h mag je er met 30 km/h langs..
Staat de file stil mag je er met 10km/h langs.

I.a.w. harder dan stapvoets verschil mag je er niet langs, vette pech! :P

Als je dan toch met getallen gooit, doe het dan wel goed.

Als de file 25 rijdt, mag jij 35
Als de file 30 rijdt, mag jij 40
File 35, jij 45
File 40, jij 50
File 41, jij 50
File 45, jij 50...

:+
 
Laatst bewerkt:
Snap het punt niet zo heel goed. Is het niet al gewoon fantastisch genoeg dat je überhaupt "door" een file heen mag/kan? *D

Als jij gefrustreerd word van een file met 3 motoren besef dan even hoe erg de automobilisten naast je het hebben en je hebt zo weer een glimlach op je gezicht.
*O*



*zo niet ben je gewoon een zuurpruim :+
 
Ach wat maakt het uit? Dan rij ik eventjes achter een biker die wat rustiger rijdt. In tijd maakt het heus niks uit.

Niemand rijdt in file voor z'n lol.
:^
Tuurlijk is het irritant. Tuurlijk is die code norm maar geen wet.
Maar om nou je ochtend te laten verpesten door iemand die zich -angstvallig of niet- ~aan de norm houdt, da's zielig. Voor 't zelfde geld is het een Asperger die je een topic verderop hebt lopen aanmoedigen om toch vooral zijn rijbewijs te halen. Of iemand die vorige week zijn rijbewijs heeft mogen ophalen. Relax...
 
Tweede oproep:

Spiegel effe voordat je besluit tussen auto's gaat rijden. Ga er niet van uit dat je de enige motor bent. :N
Denk je dat je op moet passen voor auto's die hem naar de andere kant smijten.......
 
Als je dan toch met getallen gooit, doe het dan wel goed.

Als de file 25 rijdt, mag jij 35
Als de file 30 rijdt, mag jij 40
File 35, jij 45
File 40, jij 50
File 41, jij 50
File 45, jij 50...

:+

Nee, bij 40 moet je weer invoegen, niet bij 50.
 
Totdat die ambu achter je reed.

natuurlijk maak je daar ruimte voor, maar waarom dan wel en als een andere rijder het vlotter kan/wil/moet doe je het niet. Beetje raar toch?

Ga jij ook aan de kant op een provinciale weg voor een bumperklever die harder wil rijden dan jou? Nee toch, laat hem lekker zijn plek zoeken om in te halen.
 
Ik rij toch al sneller tussen de files dan toegestaan.
Als ik dan alsnog een motorrijder achter me aan heb met heel leuk werk dan ga ik gewoon opzij... iedereen blij.
 
Laatst bewerkt:
Tweede oproep:

Spiegel effe voordat je besluit tussen auto's gaat rijden. Ga er niet van uit dat je de enige motor bent. :N
Denk je dat je op moet passen voor auto's die hem naar de andere kant smijten.......
Dat vind ik dan weer een prima tip.

De code interpreteer ik ook als 40+10km en dan invoegen. Niet dat ik me er aan hou. Maar zelfs als ik op mijn dooie akkertje tussen de file door rijdt, heb ik zelden last van achteropkomers.

Ik erger me meer aan motorrijders die filefilteren maar nauwelijks door smallere openingen of langs een vrachtwagen durven. Ik schat iets in als een prima gat, gaat de knakker (meestal mannen O-) ) voor me ineens op de rem. -O-
 
Ja, want ik vind het nogal asociaal om gewoon op je lijn te blijven rijden of zelfs meer naar links/rechts te gaan als er iemand voorbij wil
Je spreekt jezelf wel lekker tegen nu. Ze moeten toch op 1 lijn blijven rijden? Of moet iedereen nou aan de kant voor JOU omdat je denkt dat je Mozes bent?
 
Laatst bewerkt:
Nou lekker hoor met die enorme snelheid. Ook ik ben aan de voorzichtige kant en dat kwam vanmorgen weer goed van pas. De brommer voor mij, die mij ook net inhaalde omdat ik niet hard zat ging, lag even later op het asfalt. Niets of niemand geraakt maar wel als schrikreactie effe te hard geremd :? Ik schrok mij ook het leblazerus, gebeurde net nadat die mij voorbij reed. Heb hem wel overeind geholpen

Hij kon met flink wat schaafwonden op lijf en fiets verder maar toch. 06.15 Maasboulevard Rotterdam in. Hoop niemand van hier.

Moraal, laat mij maar langzamer zijn, ik laat TS wel voorbij om hem later op te rapen.
 
Dat vind ik dan weer een prima tip.

De code interpreteer ik ook als 40+10km en dan invoegen. Niet dat ik me er aan hou. Maar zelfs als ik op mijn dooie akkertje tussen de file door rijdt, heb ik zelden last van achteropkomers.

Ik erger me meer aan motorrijders die filefilteren maar nauwelijks door smallere openingen of langs een vrachtwagen durven. Ik schat iets in als een prima gat, gaat de knakker (meestal mannen O-) ) voor me ineens op de rem. -O-
_O- *

Maar je hebt gelijk, ik heb dat ook, gaan ze opeens vol in de ankers.

* Er zijn meer motorrijdende mannen die door de file heen rijden, net als dat je meer kans hebt dat er een dame achteruitrijdend haar bolide in jouw auto parkeert bij het winkelcentrum omdat er gewoon meer vrouwen winkelen dan mannen. De meeste vrouwen kunnen nl. heel goed parkeren. Hun auto in de flank van mijn auto. _O-
 
Nou lekker hoor met die enorme snelheid. Ook ik ben aan de voorzichtige kant en dat kwam vanmorgen weer goed van pas. De brommer voor mij, die mij ook net inhaalde omdat ik niet hard zat ging, lag even later op het asfalt. Niets of niemand geraakt maar wel als schrikreactie effe te hard geremd :? Ik schrok mij ook het leblazerus, gebeurde net nadat die mij voorbij reed. Heb hem wel overeind geholpen

Hij kon met flink wat schaafwonden op lijf en fiets verder maar toch. 06.15 Maasboulevard Rotterdam in. Hoop niemand van hier.

Moraal, laat mij maar langzamer zijn, ik laat TS wel voorbij om hem later op te rapen.
Iets met haastige spoed...
 
Sorry ik wist ff niet hoe ik het moest noemen...

Ik reed heerlijk terug vanuit Almere.. A10.. flinke file vanaf de zeeburgertunnel. Vanaf daar zat ik achter een andere motorrijder die lekker (maar veilig) doorreed en zo voelde we ons gezegend met een 2 wieler...

Dat duurde ongeveer 10 minuten want daarna heb ik nog met een stuk of 5-6 motoren achter een andere motor gezeten die het handig leek om met <10km p/u verschil auto's te passeren

Dus dit is een oproep:

Als je veilig de file wil passeren met een slakkengang, wil je dan af en toe (ALS ER BIJVOORBEELD MOTORRIJDERS ACHTER JE BEGINNEN OP TE STAPELEN) je motor even tussen de auto's gooien/smijten/flikkeren/proppen, don't care... zodat andere mensen die genieten van het feit dat je daadwerkelijk SNELLER thuis bent als er een file staat er even voorbij kunnen.

Merci :)



NEE doe ik niet je zoekt het maar uit achter me!!!

Oftewel, doe ff normaal dude, als je der voorbij wilt ga je der maar voorbij waar je kan...
 
Heb er ook altijd een gruwelijk hekel aan file in een file. Even aan de kant gaan is toch niet zoveel moeite?!

Ik heb ook niks tegen trage motorrijders verder, maar ga aan de kant en blijf niet steeds rijden in de dooie hoek van de auto's...

Ik ben blij dat het zometeen weer gaat vriezen, dan is het weer lekker rustig op de weg :)
 
Makkelijk verklaarbaar.
Onzekere mannen zullen nooit een smallere motor nemen, eerder een bredere.
Jaja, en er zijn in absolute zin veul meer motoren met mannen he, dus de kans...
(/me kon 't gewoon niet laten he)

Maar een motor is vrijwel nooit breder dan je stuur. Dus als je stuur ergens tussen past, gaan met die banaan! En ja, vrachtwagens zijn groot en imposant, maar ook ontzettend betrouwbaar in gedrag. Die schuiven niet zomaar op, dus ook daar kun je ook met zekerheid langs.
 
Als je dan toch met getallen gooit, doe het dan wel goed.

Als de file 25 rijdt, mag jij 35
Als de file 30 rijdt, mag jij 40
File 35, jij 45
File 40, jij 50
File 41, jij 50
File 45, jij 50...

Waar haal je dat vandaan? De gedragscode spreekt over niets anders dan een snelheidsverschil van minder dan 10km/h. En dat dan even los van het feit dat de gedragscode geen wet is en het niet volgen van de gedragscode niet automatisch betekent dat je de wet overtreedt.
 
Laatst nog een stevig ongeluk hier in de buurt gezien,
de motorrijder lag tussen twee rijstroken in. er wordt daar vaak voorgekropen (alhoewel het meer stoten dan kruipen is).


ik rij zelf normaal tot redelijk snel door tussen de file, maar dat is voor sommige zelfs niet hard genoeg en gaan drammen.
ik weet niet of TS daar een van is. Aan de andere kant, ook ik kan me wel eens opwinden over een slak die voor me zit tijdens het file rijden.

Uiteindelijk gaat het erom dat we het niet te bont maken, voor je het weet stopt men met het gedogen.

En ja, een klein percentage onder ons is fout bezig in mijn ogen. Maar aan de andere kant denk ik dat we allemaal wel eens wat harder door de file zijn gereden (40+).
Al met al lijkt me dit niet de manier om het ''bespreekbaar'' te maken (miepen met een topic als deze).
 
Laatst bewerkt:
eh ja sorry, terwijl ik het typte wist ik dat er iets fout ging :X
per wet verbieden dan :P
 
Ga jij ook aan de kant op een provinciale weg voor een bumperklever die harder wil rijden dan jou? Nee toch, laat hem lekker zijn plek zoeken om in te halen.


We hebben het hier over een snelweg.
Maar goed, in jouw voorbeeld zal ik 1) wat gas bijgeven want ik wil geen grillplakker zijn, 2) even achterom kijken (ja dat kan heel goed [sta ergens bij een VROSer zo inbeeld, was gezellig daarna] en duidelijk maken dan ie afstand moet nemen) en 3) inderdaad de zijkant opzoeken om meer ruimte te geven. Al is dit op een provinciale weg wel de laatste van 3 opties. 1 of 2 werken nagenoeg altijd afdoende.
 
Terug
Bovenaan Onderaan