Oproep voor TV-programma

Er wordt waarschijnlijk wel weer een of andere woordvoerder of hoogbetaalde korps chef aanschuiven die aan het eind van het programma allemaal wijdt aan budgettekorten, personeelstekorten, prioriteiten stellen(een goede show op een open dag is ook belangrijk) en daarmee het hele punt van zo'n programma onderuit veegt.
 
beter iets dan niets te doen, lijkt een beetje op dat verhaal over die kawa die gestolen was. mischien word er dan eindelijk eens meer werk van gemaakt word steeds erger.
 
Tja, beetje een dubbel gevoel hierover. Aan de ene kant goed dat het weer aandacht krijgt. Maar het kan ook weer een extra reminder zijn voor die enkele crimineel die nog niet door heeft dat het ongestraft kan...
 
Prima actie van de VARA, vaak gaan deuren open met media aandacht die anders dichtslaan voor jouw neus. t` is belachelijk maar de werkelijkheid is wel zo.
Ik heb vernomen dat de politiek inmiddels toch wel gaat nadenken om criminelen te gaan aanpakken en na x vergrijpen eruit te trappen , nu nog de vertaling naar de praktijk .
 
Laatst bewerkt:
Hey Vara Ombudsman })


Leuk initiatief van je maar nu ben je net 20 minuten geleden online gekomen om hier te kijken naar de reacties maar nog geen zin om te reageren.


O-)
 
Laatst bewerkt:
De normale mensen posten ook niet op een forum, maar die sturen hem een mailtje. })
 
Het is goed te zien dat onze oproep hier discussie los maakt. Maar we zijn vooral geinteresseerd in mensen die er uit eigen ervaring iets over kunnen vertellen.
Bij deze roep ik hen nogmaals op zich bij ons te melden, via jan.salden@vara.nl Hoe meer verhalen, hoe beter.
 
Wie niet waagt wie niet wint.. En hoe meer aandacht er voor komt hoe beter lijkt mij. Des te serieuzer het probleem wordt genomen

herinner je nog de bnn grote donorshow waar de hele regering en alle partijen overheen vielen.

na de "grap" beloofden ze allemaal om direct een oplossing binnen korte tijd te geven.

paar jaar later en er is niks gebeurd.
dat ging om mensenlevens, dit om materiale zaken, geeft wel aan hoeveel ze eraan zullen gaan doen _O-
 
herinner je nog de bnn grote donorshow waar de hele regering en alle partijen overheen vielen.

na de "grap" beloofden ze allemaal om direct een oplossing binnen korte tijd te geven.

paar jaar later en er is niks gebeurd.
dat ging om mensenlevens, dit om materiale zaken, geeft wel aan hoeveel ze eraan zullen gaan doen _O-

Dus kunnen we feitelijk net zo goed niets meer doen... :?
Geen aangifte meer doen, geen aandacht meer aan besteden enz...
 
Dus kunnen we feitelijk net zo goed niets meer doen... :?
Geen aangifte meer doen, geen aandacht meer aan besteden enz...

ik zeg dat je er weinig van hoeft te verwachten dat ze een nieuw beleid gaan maken of meer mankracht erop zetten.

aangifte doen is net als een Art slot kopen... je doet het voor de verzekering O-)
 
Dus kunnen we feitelijk net zo goed niets meer doen... :?
Geen aangifte meer doen, geen aandacht meer aan besteden enz...
Het is absoluut goed dat er aandacht aan besteed wordt. waar ik echter bang voor ben is dat het een eenrichtingsweg wordt en er mogelijk een verkeerd beeld neergezet gaat worden. Makkelijk scoren voor de kijkscijfers en precies laten zien wat mensen toch al geloven. Uiteindelijk is niemand er mee gebaat. Ookal kan er niet uit elke aangifte een boef gepakt worden, het is altijd goed om aangifte te doen. Zo wordet het voor de politie duidelijk wat er zich af speelt en ook waar zodat er mogelijk gericht op geacteerd kan worden.
Laat het duidelijk zijn dat ik de misstanden die er zeker zijn niet goed wil praten. Ik kijk ook met verbazing als de zaak zo goed als rond lijkt te zijn, maar er niks mee gebeurd. Echter kan ik niet bepalen waarom dit zo is.
 
ik zeg dat je er weinig van hoeft te verwachten dat ze een nieuw beleid gaan maken of meer mankracht erop zetten.

aangifte doen is net als een Art slot kopen... je doet het voor de verzekering O-)
er is nu al te weinig mankracht. Er moeten dus prioriteiten gemaakt worden, helaas valt een fietsendiefstal vaak niet binnen deze prioriteiten bijvoorbeeld.

wat aangifte doen betreft, zeker blijven doen. Zie mijn vorrige post. Vaak ziet men ook niet dat de politie er al druk mee bezig is.
Voorbeeld. de wijk waar ik werk is een probleemwijk zeg maar. Daar surveilleert meer politie dan normaal.
Normale dienst.
paarden
honden
Parate peloton

geregeld wordt ik aangesproken dat er eens meer politie op straat moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
ik zeg dat je er weinig van hoeft te verwachten dat ze een nieuw beleid gaan maken of meer mankracht erop zetten.

aangifte doen is net als een Art slot kopen... je doet het voor de verzekering O-)

Op het moment dat er aandacht aan wordt besteed, geef je toch een signaal af. Meestal prikkelt dat toch weer mensen om er mee aan de slag te gaan. Verwacht geen wonderen, maar iets is beter dan niets in deze...
 
Het is absoluut goed dat er aandacht aan besteed wordt. waar ik echter bang voor ben is dat het een eenrichtingsweg wordt en er mogelijk een verkeerd beeld neergezet gaat worden. Makkelijk scoren voor de kijkscijfers en precies laten zien wat mensen toch al geloven. Uiteindelijk is niemand er mee gebaat. Ookal kan er niet uit elke aangifte een boef gepakt worden, het is altijd goed om aangifte te doen. Zo wordet het voor de politie duidelijk wat er zich af speelt en ook waar zodat er mogelijk gericht op geacteerd kan worden.
Laat het duidelijk zijn dat ik de misstanden die er zeker zijn niet goed wil praten. Ik kijk ook met verbazing als de zaak zo goed als rond lijkt te zijn, maar er niks mee gebeurd. Echter kan ik niet bepalen waarom dit zo is.

Het is geen SBS6 programma eejjj...
Dit is een serieus programma, geen Peter R... ;)

Zelf heb ik eens gereageerd op de site van Radar i.v.m. de ellende bij Ziggo. Ik zat al maanden te wachten op onterecht geïncasseerd geld en nadat ik Radar had ingeseind, was het in no time opgelost! Had ook de fubaar houding kunnen aannemen, dan zat ik er nu waarschijnlijk nog op te wachten... ;)
 
Het is geen SBS6 programma eejjj...
Dit is een serieus programma, geen Peter R... ;)

Zelf heb ik eens gereageerd op de site van Radar i.v.m. de ellende bij Ziggo. Ik zat al maanden te wachten op onterecht geïncasseerd geld en nadat ik Radar had ingeseind, was het in no time opgelost! Had ook de fubaar houding kunnen aannemen, dan zat ik er nu waarschijnlijk nog op te wachten... ;)
Ziggo heeft een commercieel belang itt de politie, dat is wel een heel groot verschil.
 
er is nu al te weinig mankracht. Er moeten dus prioriteiten gemaakt worden, helaas valt een fietsendiefstal vaak niet binnen deze prioriteiten bijvoorbeeld.

wat aangifte doen betreft, zeker blijven doen. Zie mijn vorrige post. Vaak ziet men ook niet dat de politie er al druk mee bezig is.
Voorbeeld. de wijk waar ik werk is een probleemwijk zeg maar. Daar surveilleert meer politie dan normaal.
Normale dienst.
paarden
honden
Parate peloton

geregeld wordt ik aangesproken dat er eens meer politie op straat moet zijn.

totdat die buurtbewoners ff de stad in gaan of in wijken komen waar de politie niet standaard is.

ik snap ook wel dat de politie weinig mankrachten heeft en prioriteiten stelt maar het rechtssysteem is in nederland nou niet bepaald optimaal :N
 
totdat die buurtbewoners ff de stad in gaan of in wijken komen waar de politie niet standaard is.

ik snap ook wel dat de politie weinig mankrachten heeft en prioriteiten stelt maar het rechtssysteem is in nederland nou niet bepaald optimaal :N

In vergelijking met welk groots westers land... :?

Heb je liever Frankrijk of USA.
De Duitsers _O-
 
totdat die buurtbewoners ff de stad in gaan of in wijken komen waar de politie niet standaard is.

ik snap ook wel dat de politie weinig mankrachten heeft en prioriteiten stelt maar het rechtssysteem is in nederland nou niet bepaald optimaal :N
Ik heb het over de buurtbewoners die in hun eigen wijk zeggen dat er te weinig politie is. Niet over mensen die voor een weekeind naar Steppenlangingerveen gaan en daar geen politie tegenkomen.
 
Ziggo heeft een commercieel belang itt de politie, dat is wel een heel groot verschil.

Dat begrijp ik... maar er zijn weer mensen die belang hebben bij het mogen reageren op een dergelijk programma. Hetgeen er misschien toch voor zorgt dat er bij de politie iets gebeurd... ;)
 
totdat die buurtbewoners ff de stad in gaan of in wijken komen waar de politie niet standaard is.

ik snap ook wel dat de politie weinig mankrachten heeft en prioriteiten stelt maar het rechtssysteem is in nederland nou niet bepaald optimaal :N

Noem mij een land waar het wel optimaal is... :)
 
Noem mij een land waar het wel optimaal is... :)

elk land heeft zo zijn slechte dingen natuurlijk.
er werd duitsland genoemd.
ik kom veel in duitsland maar daar is ten eerste meer aanzien voor de politie en ten tweede voel ik me daar veiliger met het uitgaan dan in nederland.

maar wat ik bedoelde is dat misdaad hier in nederland gewoon lonend is.
als je scooters/motoren gaat gappen dan heb je niet zo'n groot probleem als je een keer gepakt word.
pakkans is laag en de sancties zijn niet hoog en ze kunnen bij arrestatie nog lekker tekeer gaan tegen agenten omdat het kan.

ik zie liever een veel harder optreden en hardere straffen tegen het tuig dat een onveilig gevoel creeerd in de samenleving en ons ontzettend veel kost.

het zal eeuwen duren voordat misdaad bijna nihil is maar onder het huidig beleid word het eerder aangemoedigd dan ontmoedigd -O-
 
elk land heeft zo zijn slechte dingen natuurlijk.
er werd duitsland genoemd.
ik kom veel in duitsland maar daar is ten eerste meer aanzien voor de politie en ten tweede voel ik me daar veiliger met het uitgaan dan in nederland.

maar wat ik bedoelde is dat misdaad hier in nederland gewoon lonend is.
als je scooters/motoren gaat gappen dan heb je niet zo'n groot probleem als je een keer gepakt word.
pakkans is laag en de sancties zijn niet hoog en ze kunnen bij arrestatie nog lekker tekeer gaan tegen agenten omdat het kan.

ik zie liever een veel harder optreden en hardere straffen tegen het tuig dat een onveilig gevoel creeerd in de samenleving en ons ontzettend veel kost.

het zal eeuwen duren voordat misdaad bijna nihil is maar onder het huidig beleid word het eerder aangemoedigd dan ontmoedigd -O-
Hoe zou jij graag zien dat de politie harder optreed dan?
 
Hoe zou jij graag zien dat de politie harder optreed dan?

dingen als diefstal:
1e keer: schade vergoeden, paar dagen zitten, politie/adinstratiekosten betalen.
2e keer: zie 1 + extra hoog boetebedrag die direct word ge-int door spullen van dader te verkopen+ maand zitten
3e keer: zie 2 maar dan een opvoedings/werk/opleidings kamp onder barre omstandigheden

ernstige zedenmisdrijven/mishandelingen/moord levenslang (aangezien doodstraf niet meer bestaat) en ze de keuze geven of heel lang zitten of zelf kiezen voor de doodstraf.

politie meer bevoegdheden geven zodat ze hun gezag kunnen herstellen.
opgepakt en je hebt een grote bek en je fluimt agent in het gezicht= flinke klappen met de wapenstok zodat je een week niet fatsoenlijk loopt.

hulpverleners aanvallen/belemmeren= een aframmeling geven die ze nooit vergeten plus een mega boete en een hele tijd de bak in.

(en met gevangenis bedoel ik het type dat ze bij politiebureaus hebben en niet die van penitiaire inrichtingen.
 
dingen als diefstal:
1e keer: schade vergoeden, paar dagen zitten, politie/adinstratiekosten betalen.
2e keer: zie 1 + extra hoog boetebedrag die direct word ge-int door spullen van dader te verkopen+ maand zitten
3e keer: zie 2 maar dan een opvoedings/werk/opleidings kamp onder barre omstandigheden

ernstige zedenmisdrijven/mishandelingen/moord levenslang (aangezien doodstraf niet meer bestaat) en ze de keuze geven of heel lang zitten of zelf kiezen voor de doodstraf.

politie meer bevoegdheden geven zodat ze hun gezag kunnen herstellen.
opgepakt en je hebt een grote bek en je fluimt agent in het gezicht= flinke klappen met de wapenstok zodat je een week niet fatsoenlijk loopt.

hulpverleners aanvallen/belemmeren= een aframmeling geven die ze nooit vergeten plus een mega boete en een hele tijd de bak in.

(en met gevangenis bedoel ik het type dat ze bij politiebureaus hebben en niet die van penitiaire inrichtingen.
De politie deelt de straffen niet uit. dat is 1.
Huh, maar als ik een bekeuring krijg staat hier toch ook een bedrag op? Dat klopt, deze zijn vastgesteld door het OM. daar heeft depolitie niks over te zeggen.


De politie heeft een geweldsmonopolie. Dat is iets waar je bijzonder goed mee om moet weten te gaan en zeker geen misbruik van moet maken. Er mag al vrij snel doorgestapt worden in het geweldsspiraal. vaak sneller dan dat men denkt.
Voorbeeld. Jij fietst zonder verlichting in het donker. ik houd je staande en wil je een bekeuring geven. Hierom vraag ik naar je legitimatie. Deze heb je niet bij je. daarom houdt ik je aan. Jij bent het hier net mee eens en wilt je weg vervolgen (ontrekken aan je aanhouding officieel genoemd) op dit moment ben ik volgens de ambtsinstuctie jou met pepperspray te bewerken.
Ik ken geen agen die voor zo iets kleins al zo ver (wil) gaat, maar theoretisch mag het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan