p.s. Rossie doet het ook.
Is het schakelen boven de 8000 toeren zonder koppelen aan te raden
Wie van jullie doet het weleens
Zo ja waarom
Zo nee waarom niet
Rossi heeft ook een quickshifter.
Bij hem wordt de injectie heel even onderbroken op het moment van schakelen. Bij jou waarschijnlijk niet.
Maar probeer het effe uit. We lezen het wel hier
Ik schakel vrijwel altijd zonder koppeling en heb nog nooit problemen gehad. Zowel op mij CBR600F als op mijn nieuwe GSX600R gaat het prima. klein beetje het gas eraf zodat de kracht van de ketting is en dan vloeiend schakelen. Je moet alleen even aanvoelen wat het nieuwe toerental gaat zijn zodat je geen bokkende motor hebt direct na het schakelen.
Bij rossi zit er overigens apparatuur tussen zodat zij er ook vol het gas op kunnen houden tijdens het schakelen. Hoe het precies werkt weet ik niet maar dat kun je beter niet doen zonder die spulletjes...
Edit: Ik moet sneller leren typen, toen ik begon was er nog maar 1 reactie...
Ik doe het continu als je echt lekker snel optrekt, en anders gewoon met de koppeling.Is het schakelen boven de 8000 toeren zonder koppelen aan te raden
Wie van jullie doet het weleens
Zo ja waarom
Zo nee waarom niet
p.s. Rossie doet het ook.
en wat is het doel ervan?
gewoon zo op de weg dan hè
Dank u Mr. Ed (a horse is a horse ofcourse ofcourseKan me niet voorstellen dat dat goed is voor je motor.
Maar ik laat het oordeel over aan de experts.
probeer eens terug te schakelen zonder kopeling
Zolang je er beetje druk op houdt gaat ook dit OK.probeer eens terug te schakelen zonder kopeling
ik denk dat je bak daar wel schade van ondervind.
Jup, mooi in beeld gebracht. Wat ik me trouwens afvroeg, zijn ze verplicht die camera's op hun bikes te monteren? Ik bedoel, is toch gewichtRossi gebruikt daarvoor wel z'n koppeling, wat zondag mooi in beeld werd gebracht en zo te zien speelde hij er ook flink mee bij het aanremmen van de bochten, ondanks de befaamde electronische slipperclutch...