Opties

Staar je alleen niet blind op de pk's, het is het koppel wat een motor lekker doet rijden, tenzij je veel schakelen en hoog in de toeren rijden fijn vindt.
Maar ik geef advies om niet over te stappen van 900 naar (1 cilinder)300cc omdat ik dit meerdere malen ben tegengekomen toen ik nog in de motorzaak werkte.
Vroeger of later zijn praktisch alle klanten die flink minder cc zijn gaan rijden terug gekomen om weer te upgraden. Ik ken wel een klant die wel tevreden was met een downgrade maar dat was omdat de 1600cc Beemer gewoon te zwaar was om te handelen en toch maar weer een Deauville terug wilde.
Maar ga vooral proefzitten en -rijden op verschillende modellen, voor €6000 heb je echt wel een leuk budget voor een motor van ~4 jaar oud.
 
Volwassen voor een 310... Zelfs BMW kan geen oempft in een 310 cc blokje frotten.

Ik heb een 800cc blok onder mijn 650GS hangen, die heeft al weinig oempft :+

Misschien heb ik het mis hoor, maar lijkt me wel een heel erg grote drop in vermogen. Vraag me af of je daar uberhaupt een stukje snelweg mee kan pakken.
 
Ik heb een 800cc blok onder mijn 650GS hangen, die heeft al weinig oempft :+

Misschien heb ik het mis hoor, maar lijkt me wel een heel erg grote drop in vermogen. Vraag me af of je daar uberhaupt een stukje snelweg mee kan pakken.

Het 800cc blok van de 650 is wel heel erg terug getuned.
Dan beter een echte 800 kopen :)
 
Ik rij nu een Yamaha XVS950A.
Deze heb ik in 2010 nieuw gekocht, maar na 7 jaar wel toe aan iets anders.

Heb deze nu te koop (of te ruil) staan en ben dus op zoek naar een ander type motor.
Budget 6000
Dus geen chopper, geen racer.

Eisen en wensen.
Niet ouder als 2010/2011, kmstand <25000, rechte zit.
Vermogen is niet heel belangrijk, ben een redelijk behouden rijder.
Mijn vrouw (na 10 jaar niet gereden wil ook weer heropstappen, dus een niet te zware motor).
Gebruik : af en toe toerritje vrije tijd en bij mooi weer woon-werk (50km enkele rit)

Heb gekeken naar:
V-Strom 650 / Transalp 700
Fazer 600/800
Bandit 650
Kawasaki Z300 / Versys 300
BMW 310R / 310GS

Andere opties die het overwegen waard zijn ?
Kawasaki heeft ook een z600 weet hier alleen zo iet de prijs van.
Misschien waard om mee te nemen?



Heb een prijs gevonden wel boven budget dat wel (Had duurder verwacht dat dan weer wel) O-)

MotoPort.nl - MotoPort.nl het adres voor nieuwe motoren, motoroccasions, motorkleding, motorhelmen, motor onderdelen, motoraccessoires, motor accu's eenvoudig online bestellen in de webshop MotoPort.nl
 
Laatst bewerkt:
Het valt ook al flink tegen als je in hetzelfde type motor van een 950cc naar een 600cc terug gaat,
zo wilde ik deze zomer nog een 600cc erbij kopen om eens te proberen omdat ik die stap had overgeslagen en iedereen beweerde dat het zo leuk rijd,maar het werd toch weer een 1000cc de reden was dat ik dat hoge toeren gejank en minder vooruit komen maar niks vond en het gas in 1 keer overal kon opendraaien zonder dat er echt veel gebeurde of trekkracht voelde, dat was een flinke tegenvaller.als je dan van 950cc naar 300cc gaat bij welk type motor dan ook is dat verschil zo groot moet dat helemaal erg zijn lijkt mij,
Hmm ben van een 1100 naar een 750 gegaan en bevalt prima.
Tuurlijk ieder zijn ding zelf ook na een half jaar rijbewijs van 500 op een 1000 overgestapt.
500/600 trekt mij ook niet 750 is een mooi midden moot.
 
51 en grijs haar? 100% een 1200gs :+
 
Laatst bewerkt:
Is zeker een leuk ding, maar vind ik niet bij mij passen (puur subjectief, 51 en grijs haar)

kom maarrrrrrrr....
En dus, nu kun je nog moet je denken. Leeftijd is niet relevant lichamelijke en geestelijke condities meer. ;) (het kan zo voorbij zijn :X )
 
Allroad is me altijd goed bevallen.
Heb naast de XVS altijd een oudere motor gehad:
Honda XL500R
Honda XL600R
Yamaha XT660Z
Suzuki DR800

Vandaar dat ik neig naar V-Strom type...Allroad, maar ook prima om een korte vakatie mee te doen.
Ardennen, weekendje met de boot naar UK...
En handelbaar voor mijn vrouw.
 
en op de een of andere manier ben ik bang om een 1200GS met meer als 100k op de teller te kopen

Dat zit tussen de oren.

Mijn 130k oude 1100 brengt me dagelijks naar sögel (+200km) heen en weer zonder ook maar een valse stap.
 
en op de een of andere manier ben ik bang om een 1200GS met meer als 100k op de teller te kopen

Daar heb je een therapie voor en dat is een 1200GS kopen met meer dan 200k op de teller.

Overigens zou je ook voor een Honda Goldwing kunnen kaan op die leeftijd.
 
Allroad is me altijd goed bevallen.
Heb naast de XVS altijd een oudere motor gehad:
Honda XL500R
Honda XL600R
Yamaha XT660Z
Suzuki DR800

Vandaar dat ik neig naar V-Strom type...Allroad, maar ook prima om een korte vakatie mee te doen.
Ardennen, weekendje met de boot naar UK...
En handelbaar voor mijn vrouw.
Zag versys 300 staan is de 600 dan geen kijkje waard.
Maar een idee ;)
 
51 en grijs haar? 100% een 1200gs :+
Hangt er maar vanaf hoe je bent ingesteld.
Afgezien van de centen zie ik me voorlopig niet op zo'n ding zitten.
Ik ben reeds boven de 60, dus wrs heb ik die tijd al weer gehad.

Denk dat ik eerder een snelle sports-toerder aanschaf dan zo'n snavelfiets.

(FZ 750 is nu voorlopig oke/ je kan er prima reizen mee maken/ als gewenst kan je er ook mee gassen)
 
Hangt er maar vanaf hoe je bent ingesteld.
Afgezien van de centen zie ik me voorlopig niet op zo'n ding zitten.
Ik ben reeds boven de 60, dus wrs heb ik die tijd al weer gehad.

Denk dat ik eerder een snelle sports-toerder aanschaf dan zo'n snavelfiets.

(FZ 750 is nu voorlopig oke/ je kan er prima reizen mee maken/ als gewenst kan je er ook mee gassen)

dan wordt t voor jou tijd voor een K75 :+

ff voor de duidelijkheid: ik ben 24 en zou best een 1200 willen hebben. Zoals george carlin ooit zei: "some people are old farts in their twenties"
 
Laatst bewerkt:
dan wordt t voor jou tijd voor een K75 :+

ff voor de duidelijkheid: ik ben 24 en zou best een 1200 willen hebben. Zoals george carlin ooit zei: "some people are old farts in their twenties"
Moet ik nu trots zijn of juist boos.............?
K75 wel betrouwbaar. Niet mooi en inmiddels een beetje passé !

Een maat van mij heeft een R1200RT. Ja, hij is mooi(in de zin dat alles glimt)en ook duur.
Nee, die zou ik niet willen. Een auto op 2 wielen zonder dak.
Nou ja, mss wil ik 'm toch wel? Ik zou 'm gelijk inruilen voor een echte fiets!
 
Laatst bewerkt:
Het "ergste" aan een k75 en k100 vind ik dat rare stuur wat gemonteerd is in slappe rubbers. Ik kan daar maar niet aan wennen, het is net of het los zit. Gelukkig sleutel ik al een tijdje niet meer aan die dingen en moet er dus niet meer op proefrijden.
 
wellicht wel belangrijk...en de reden dat wellicht een 300 niet echt een optie is. Ik ben 1.86m lang en tegen de 95 kilo... :-)
Je BMI is dan 27,5. Dat is te hoog :+
Hier 1.82 en 96 kilo. :)

Het gaat er ook om waar je vrouw zich prettig op voelt heb ik begrepen uit de openingspost.
Als je zo nu en dan rijdt, en de vrouw heel af en toe (en veel schakelt), dan is een 300 qua gewenning ideaal.
Maar met een V-Strom heb je nog wat lekker vermogen achter de hand. :Y

Ik ben heel benieuwd naar de proefrit op de G310. :9
Jouw BMI is 29. Ook te hoog :(

Allebei beter een trapfiets nemen _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan