Oude Brikken Landmark Rally 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er schuilt waarlijk een artiest in deze brikker :} :}
Zou bij mij thuis ook mooi staan :9
Wellicht de globale afmetingen even vermelden om een beter idee te krijgen??
:W
 
Hier gaan we gestaag door! Belofte maakt schuld, piccie na de eerste stook. Duidelijk is dat de kleur van het object nu veel lichter is en geloof mij, het legt gewicht in de schaal.
Oppervlaktestructuur is bewust afwisselend glad en ruw hetgeen een levendig effect met het glazuren oplevert. Dit hangt samen met de keuze van de klei. Die bevat namelijk in ongestookte toestand al gemalen gestookte fragmentjes tot 2mm. doorsnee. (gechamotteerd)

Ik herken NL in deze creatie.
Ziet er goed uit :Y
 
Als een fors boek, 30cm hoog, 20 cm breed en 'dik' 14 cm. En thnx voor de credits.
Wellicht ten overvloede, maar op mijn motorstek is het proces van vervaardiging tot nu toe te zien.

http://www.motorstek.nl/download/52581/ea9161c4bb91903b6e3f08b578268c8d


Well done TingTing,
full
 
Aan allen die een landmark hebben ingestuurd, willen jullie voor de jury de coordinaten op google earth of google maps of zo opzoeken en deze aan mij sturen via een PB of mijn email in mijn profiel. Ook een korte beschrijving van het landmark is welkom
NIET POSTEN IN DIT TOPIC AUB

Even een tipje:
Als je op google maps je landmark hebt gevonden, en dan op het link knopje rechts boven drukt, dan krijge je een link die je zou kan kopieren, dat is voor mij goed genoeg.
Zie deze link, dit was mijn landmark.
In de link staat alle informatie die ik nodig heb.
Vast bedankt voor de moeite

Volgens mij werkt de link niet goed; zo wel:
http://maps.google.nl/maps?f=q&sour...Kaaphoofd,+Den+Helder,+Noord-Holland&t=h&z=16
Nogmaals de vraag voor diegene die het nog niet gedaan hebben, kunnen jullie nog even de gegevens aan mij toesturen???

Bij voorbaat dank *O*
 
Voordeel van ziek zijn: op mijn gemak aan zoeken geweest naar al die landmarks- en óók nog een heel stel gevonden! Niet alles, dus ik ook hoop dat wat ik gevonden heb, het ook gaat worden.

[fluistermodus] pssst Nohome- ik stuur je wel een pb'tje met wat ik heb gevonden ;) [/fluistermodus]

Ting- plekje al vrijgemaakt, wil er zelfs mijn "museum" (glazen lundiakastje) weer voor in elkaar zetten (kan ie ook geen stofhappen- en nee S7 heb geen balkondeur in mijn woonkamer)
 
Laatst bewerkt:
Voordeel van ziek zijn: op mijn gemak aan zoeken geweest naar al die landmarks- en óók nog een heel stel gevonden! Niet alles, dus ik ook hoop dat wat ik gevonden heb, het ook gaat worden.

[fluistermodus] pssst Nohome- ik stuur je wel een pb'tje met wat ik heb gevonden ;) [/fluistermodus]

Ting- plekje al vrijgemaakt, wil er zelfs mijn "museum" (glazen lundiakastje) weer voor in elkaar zetten (kan ie ook geen stofhappen- en nee S7 heb geen balkondeur in mijn woonkamer)

Raam ook goed :X .

Zorg wel dat je niet op de tocht zit, je hebt al genoeg 'geleden' :Y
 
PROFICIAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]
jammer dat het nog geen geweldig weer is, maar je obt toekomst kan beginnen
 
Het aardige hier is dat ik twee interesses bij elkaar kan brengen die weinig raakvlakken met elkaar lijken te hebben. Het introverte en erg solistische werken aan keramieken objecten tegenover bijvoorbeeld de heerlijk dynamische toertochten, weekenden etc.
De winter leent zich prima voor de keramiek met al zijn ambachtelijke facetten. Om 16.00 uur ben ik begonnen met de stook en de temperatuur is nu 155°C. Tot 573° gaat het proces traag en vindt de grootste verandering plaats in de kwartskristallen en de top ligt dan bij de 'kwartssprong' en de grootste uitzetting van de objecten. Eenmaal voorbij de 700° zet de krimp in. Een gestookt object is ca. 10% in omvang afgenomen. Als de 900° zijn gepasseerd en ik door het kijkglas kijk zijn de massieve objecten vrijwel doorzichtig. Ik blijf die gigantische temperaturen en de beheersing daarvan binnen de oven fascinerend vinden. Daar zit wel enige overeenkomst met wat er plaats vindt binnen de cilinders van een verbrandingsmotor. Een gloeiendhete oven van 350 kg. blijft daarbij echter wel op zijn plaats, mag ik hopen.

:W

Zow, het lijkt wel werk....
Gelukkig is het hobby ;)

@Bikermama, gefeli uit portugal

eens zien of 01-01-2010 gaat lukken, moet ik eerst heel thuiskomen. Hopelijk geen andere koekblik bermbezoekjes meer -O-
 
Laatst bewerkt:
@ NitroMax: Niet tegen de anderen vertellen maar ik zal je er één verklappen. Wel een foto met een krant van na vandaag erbij.

Inclusief brik natuurlijk :+



















TwinTowers.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik moet geleidelijk aan weer eens uit de startblokken zien te komen! FF druk met andere dingen en ik ben altijd wat ingetogen rond deze tijd van het jaar. Ik hoop op een beetje strak droog winterweer de 19e, zodat er wat kilometers gemaakt gaan worden en een meet met de andere juryleden erin zit.

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan