Rechtstreeks op de accu zou normaal gesproken de minste problemen moeten geven toch?
Ik was gisteren maar eens begonnen met de grote beurt...
De Pan was er aan toe, want hij liep de laatste tijd wat lullig, alsof hij zeer slecht gesynchroniseerd was. Was trouwens ook vrij plotseling gekomen...
Lang verhaal kort, ik wil de Pan synchroon gaan stellen, hoor ik dat er ergens valse lucht wordt aangezogen... Bij het membraankraantje... dat membraantje was dus lek, die werkt op het vacuum van de cylinder rechts achter, waardoor de Pan weer lullig liep.
Heb ik nog geluk gehad dat ik er niet onderweg mee ben stil komen staan.
Goed, de oplossing...
Volgens diverse origineel Honda onderdelen sites kun je dat membraantje niet los krijgen. Ook niet bij Hoco, maar die hebben wel dat membraantje voor een goldwing 1500... Die hadden we nog een opknapper staan waar ik met weinig moeite bij het membaan kon kijken of het dezelfde was. Wat blijkt, gewoon dezelfde, dus even een nieuwe besteld.
Zaterdag binnen en kost dan geen €125,- dat een nieuw kraantje zou kosten, maar €15,- voor enkel het membraantje...
Gr. Vier